сряда, 31 май 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8970 прочитания

    Вижте модела на обучение на ABB

    Какъв е той, разкрива Павел Хронк, HR мениджър на швейцарската компания за електрическо оборудване
    08 октомври 2014, 12:56 a+ a- a

    Коя е ABB и каква е дейността й в България?

    Швейцарската компания ABB е един от най-големите производители на енергетично и автоматизирано оборудване в света, оперира в повече от 100 държави и разполага с над 145 000 служители. България е една от локациите, в които концернът ABB има производствени бази, а компанията е една от най-бързоразвиващите се в производствения сектор у нас. Тя оперира в България с централа в София и офиси и клонове в пет локации. Производствените бази се намират в Раковски, Севлиево и Петрич, разполага и със сервизна база за турбокомпресори във Варна. Броят на служителите й в България надхвърля 1 500. 

    Кои са ключовите компоненти в процеса на обучение?

    Павел Хронк, HR мениджър на ABB за България, разкри какъв модел в обучението и развитието на служителите прилага компанията по време на Международната конференция по управление на човешките ресурси в автомобилната и технологичната индустрия в България, която „Аутомотив Клъстер България” (АКБ) организира в София.

    „Моят опит показва, че всичко което научаваме, след това го забравяме. И то доста бързо. Според немския психолог Херман Ебингхаус в рамките на един ден ние забравяме повече от половината от това, което сме научили, освен ако нямаме възможността да го приложим“, посочи Хронк.  Той отбеляза, че най-важните неща в процеса на обучение са мотивацията, амбицията, знанието как да учиш, практиката, подкрепата и да осъзнаеш наистина защо го правиш.

    Какъв модел на обучение и развитие на служителите използва ABB?

    Именно на това е базиран и моделът на обучение и развитие на служителите, който следва компанията.  Развитието обикновено започва с осъзнаването на нужда и мотивацията да направиш нещо, за да я задоволиш. 

    ABB използва модела 70:20:10, който не е ноу-хау на компанията, а глобална концепция.  Най-голяма част от времето за обучение (70%) е пряко свързана с естеството на работата - решаване на реални задачи или проблеми. Или накратко - учене чрез практика.  20% е допълващо обучение по време на работата –  учене и съвети от колегите, менторство и подкрепа от мениджърите. И 10% от времето е за обучение, което е извън работата – курсове, самообучение и др. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    Абитуриентите плащат сами здравните си осигуровки през летните месеци
    При допуснати повече от 3 неплатени вноски за последните 3 г., зрелостникът може да се окаже с прекъснати здравноосигурителни права
    преди 6 часа
    40% от новоназначените мениджъри без предишен ръководен опит се провалят в първите 8 месеца
    Кои са последните тенденции в развитието на служителите, валидни и у нас, показва проучване на Adecco Group
    преди 9 часа
    Безработицата в ЕС през 2022 г. е 6,2%
    Показателят намалява с близо 2% при младите хора спрямо предходната година, според данните на Евростат
    преди 10 часа
    Нов призив за повече регулация в сектора на ИИ
    Изявлението е подписано от няколко главни изпълнителни директори на компании в сектора, вкл. OpenAI, както и широка гама учени и общественици; Г-7 се среща, за да обсъди регулации на технологията