петък, 20 септември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    70198 прочитания

    Как протича интервю за работа в TELUS International?

    Научете повече за процеса и очакванията към кандидатите от Силвия Лешина - Talent Acquisition Manager, и Вирджиния Момчилова - Recruitment Director
    12 ноември 2014, 17:06 a+ a- a

    Силвия Лешина - Talent Acquisition Manager (в ляво) и Вирджиния Момчилова - Recruitment Director

    Канадската TELUS International e водеща международна компания за аутсорсинг на бизнес процеси. Тя придоби мажоритарен дял в CallPoint New Europe през 2012. От  февруари2014 CallPoint New Europe смени името си на TELUS International Europe.

    Към момента в TELUS International Europe работят повече от 1000 души, които владеят поне един чужд език. Повече от 90 % от тях владеят два и повече чужди езици.

    Какъв е процесът на подбор в компанията и какво може да очаквате на едно интервю за работа, разказват Силвия Лешина - Talent Acquisition Manager, и Вирджиния Момчилова - Recruitment Director.


    Име на компанията: „КолПойнт Ню Юръп” / TELUS International Europe
    Сектор: BPO
    Създадена: 2004 година
    Брой служители в България: 1100

    Офиси в България:

    София – Европейски търговски център, бул. „Цариградско шосе” 115 К , ет.2
                                       
    София – Мол България
                                        
    Пловдив – Капитал Сити Център, ул. „Екзарх Йосиф“ 18

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    Силвия Лешина: Като международна компания и предвид спецификата на дейността ни, основният фокус е върху търсенето на хора, владеещи чужди езици. Английският език е задължителен поне на средно ниво като основен комуникационен език за компанията. TELUS International Europe  осигурява аутсорсинг услуги за нашите клиенти на повече от 30 езика, поради което можем да предложим разнообразни позиции и дейностти, които освен че изискват владеенето на чужд език, допринасят и за развитието на комуникационните способности на този език. Мултиезиковата среда  и култура дава възможност за един разширен и модерен кръгозор и среда за развитие.

    Как протича типично процесът по подбор - колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят? Колко време продължава едно интервю? Целият процес по подбор?
    Силвия Лешина: Динамичната среда в BPO сферата предопределя забързване на процесите по подбор в компанията. Стремим се да се свържем максимално бързо с кандидатите за работа при нас и в рамките на едно посещение в нашия офис да могат да се срещнат с  представител на  отдел „Подбор”, да преминат тестване на нивото на владене на езиците, релевантни за позицията, както и да се срещнат с мениджър на екипа, за който се отнася обявената позиция. В голям процент от случаите успяваме да дадем обратна връзка на кандидатите и следователно да преминем към подготовката на оферта за присъединяване към екипа на TELUS International Europe в рамките на ден-два след срещата им с компанията. Разбира се, когато става въпрос за по-високи позиции с изисквания за опит в управление на хора и процеси, е възможно този процес да бъде удължен до една, максимум две седмици до получаване на конкретно предложение за работа или съответно допълнителна обратна връзка за процеса по подбор за обявената позиция.

    Какво да очакват кандидатите на едно интервю? Имате ли тестове и ако да - какви?
    Силвия Лешина: Със сигурност кандидатите трябва да очакват, че ще преминат тестване на нивото владеене на езиците – писмено и говоримо. Относно очакванията за цялостно протичане на интервюто времето, етапите и т.н. - зависят от конкретната позиция. Едно от най-важните неща в нашата работа е да се стремим да се съобразим и с индивидуалния опит на кандидатите, като това също може да е фактор, който да определя процеса.

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би ви направило добро впечатление?
    Силвия Лешина: Бихме искали да видим мотивация, но нека това да не се разбира само като мотивация да бъдат част от нашия екип, но и доста по-широко – мотивация за работа, за учене, за професионално развитие, което и ние като компания можем да поощрим и доразвием. Без желанието на човек да участва в различни процеси и инициативи, трудно може само с външна подкрепа да постигнем търсените резултати.

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    Силвия Лешина: Със сигурност арогантното поведение не би било подкрепено от TELUS International Europe.  При нас всички работят в приятелска атмосфера и стимулираме позитивното отношение и професионализъм.

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    Силвия Лешина: Възнаграждението е един от ключовите фактори, които могат да се окажат определящи, когато един човек взема решение да започне работа или да смени настоящата. Разбира се, това не може да е основен фактор и именно поради тази причина, на първо място, се опитваме да разберем мотивите на един кандидат за работа да е на интервю при нас, какви са насоките, в които би желал да се развива, и какво би го мотивирало, за да работи при нас. Въпросът за възнаграждението всъщност е даване възможност на кандидатите за работа при нас да споделят и сами да дефинират своите очаквания. Тук се дискутират много въпроси, свързани с допълнителни социални придобивки, бонуси и всичко, което компанията може да предложи на своите служители. Именно поради тази причина бихме искали да разглеждаме въпроса за възнаграждението като съвкупност и отговор на очакванията на кандидатите, а не само една определена цифра. Тогава всеки би могъл да има по-комплексно мнение и да вземе аргументирано решение. При нас е от изключително значение, когато обсъждаме с кандидатите техните очаквания и когато им направим нашето предложение, да се присъединят към екипите ни, да знаят, че те са ангажирани на 8 часов работен ден и реално работят 7 часа плюс един час почивка. В този случай, ако се отчита само цифра без поглед над останалите параметри може да се окаже, че човек е взел решение между две еднакви предложения, а реално да не е така.
     
    Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
    Силвия Лешина: Имаме стажантски програми. Един от най-новите ни проекти е свързан с нашата езикова акдемия, където всички кандидати за работа стартират на позиция и стажант. Това са хора, които имат доста добро ниво на езика, но не са имали възможност да практикуват говоримо или не се чувстват сигурни в своите знания. Като стажанти те получават нашата подкрепа под формата на осигурени преподаватели и материални ресурси, както и работа по натрупване на т.нар. „меки“ умения, за да могат да се чувстват комфортно при комуникацията с нашите клиенти по имейл, телефон и чат.

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко човека типично се конкурират за едно място?
    Силвия Лешина: Най-голяма е конкуренцията за административни позиции, където броят на търсените хора  при нас е сравнително малък. Тук можем да кажем, че за една позиция може да се окаже, че се конкурират повече от 200 човека. Тази статистика обаче е доста различна, когато говорим за търсене на хора с владеене на 2 или повече чужди езици на високо ниво, където за една позиция може да се конкурират (в зависимост от езика) не повече от 10 човека.

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Силвия Лешина: В България нямаме училища и университети, които да имат специалност с усилено изучаване на холандски език. Има специалност, като „Скандинавистика”, в която се изучават шведски, датски, финландски. За компании като нашата е важно да се работи по посока подготовка на ученици и студенти с владеене на различни езици, което дава една допълнителна възможност за младите хора.

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Вирджиния Момчилова: ТELUS International Europe дава изключително много възможности на членовете на екипа си. Усилията на всички нас са насочени към развиване на хората и кариерния им растеж. Мултикултурната и многоезична среда, от своя страна, допринасят за изключително позитивната, интересна атмосфера. В същото време ние като компания работим и за благотворителни каузи, които подпомагат обществото и средата, в която работим и живеем. Day of Giving е една от многото инициативи, с които се гордеем като компания. Това е ден, в който всички ние заедно се събираме и даряваме труда за благородна кауза в полза на обществото.

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател?
    Вирджиния Момчилова: Корпоративната ни култура. Тя е насочена към нашите хора, които са най-важният актив на компанията, движещата сила, която ни прави успешни в това, което правим.

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на TELUS International в Jobs.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Докъде летяха българите през лято 2019?
    Най-посещаваната държава от българите за лято 2019 е Германия
    преди 2 часа
    В София стартира изграждането на нов мащабен офис проект
    Очаква се Park Lanе Office Center да бъде завършен в средата на 2021
    преди 22 часа
    Бизнес организации стартират инициатива за повече добри новини за българската икономика
    Кампанията „За да успеем в България“ е провокирана от отказа на електронните медии да споменават фирмени и продуктови наименования с информационна, а не с рекламна цел
    преди 23 часа
    ЕС даде ултиматум на Борис Джонсън
    „Покажи ни план за Брекзит в следващите 12 дни или това е краят“, гласи той