петък, 20 септември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    25590 прочитания

    Как протича интервю за работа в Мтел?

    Научете повече за процеса и очакванията към кандидатите от Рени Гекова-Йовева, началник отдел „Управление на таланта и лидерство” в „Мобилтел”
    20 ноември 2014, 13:27 a+ a- a

    Рени Гекова-Йовева, началник отдел „Управление на таланта и лидерство” в „Мобилтел”

    „Мобилтел” е водеща компания на пазара на телекомуникации в България, част от „Телеком Аустрия Груп”. След придобиването на два от най-големите фиксирани оператори в страната през 2011 компанията се превърна в цялостен телеком доставчик и предоставя на своите клиенти мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет и цифрова телевизия.

    „Телеком Аустрия Груп” се търгува на Виенската стокова борса от ноември 2000. Групата е водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с повече от 24 милиона клиенти на всички пазари, на които оперира. В края на 2012 общите приходи на групата са били 4,33 милиарда евро.


    Какъв е процесът на подбор в компанията и какво може да очаквате на едно интервю за работа, разказва Рени Гекова-Йовева, началник отдел „Управление на таланта и лидерство” в „Мобилтел”.

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    Като водеща компания, която предоставя цялостни телекомуникационни решения, фокусът е както върху инженерни позиции, така и върху специалисти в областта на маркетинг и продажби. Развитието на бизнеса предполага търсенето на все повече специалисти с квалификация в областта на технологиите, но и задълбочени познания и разбиране за бизнеса, управление на бизнес процеси, управление на партньорски взаимоотношения и проекти. Също така търсим хора за нашите магазини – Мтел и bob, както и за информационния център *88. На фокус са и маркетинг специалистите предвид желанието ни да предоставяме най-добрите продукти и услуги на нашите клиенти.

    Име на компанията: Мтел
    Сектор: Телекомуникции
    Създадена: 1995 година
    Брой служители в България: Близо 3000

    Централен офис: София, ул. „Кукуш” 1

    Как протича типично процесът по подбор - колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят? Колко време продължава едно интервю? Целият процес по подбор?
    Предвид разнообразието на дейности в нашата компания, процесът на подбор е съобразен със спецификата на позицията и съответните компетенции, които бихме искали да изследваме и разпознаем в кандидатите. След селекцията по документи обикновено има две стъпки в процеса на подбор. На първата среща с кандидата участват прекият ръководител и специалист човешки ресурси, докато на следваща стъпка може да се включи и по-висшестоящ мениджър. Използваме различни методи на подбор за различни позиции – центрове за оценка, ролеви игри, бизнес казуси, специализирани технически и личностни тестове. Поради динамиката на бизнеса процесът на подбор за позиции в продажби и обслужване на клиенти например продължава 2-3 седмици, докато за високоекспертни и мениджърски позиции процесът отнема повече време.

    Какво да очакват кандидатите на едно интервю? Имате ли тестове и ако да - какви?
    Кандидатите могат да очакват позитивно отношение и предизвикателства по време на интервюто.
    Ние бихме искали кандидатите да могат да покажат най-доброто от себе си и в тази връзка се стремим да осигурим благоприятна среда за това. Същевременно използваме различни методи в зависимост от спецификата на позицията, за да предизвикаме кандидата да покаже как мисли, какво отношение и нагласа има към работата, клиентите, колегите, как се справя с конфликтни ситуации и т.н.

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би ви направило добро впечатление?
    За нас е важно да привличаме и развиваме таланти, които са лидери в своята област и припознават ценностите на компанията като свои. В тази изключително динамична среда е важно хората да бъдат адаптивни и да учат постоянно нови неща. Добро впечатление ни правят желанието за учене, развитие и успех, спортният хъс за победа и разбирането, че сме един отбор.

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    Ние изключително много държим на етичното поведение и професионализма. Във всяко вътрешно проучване на ангажираността служителите ни определят като изключително силна страна взаимоотношенията между колеги и екипния дух. Освен това се стремим да привличаме служители, които поемат отговорност за своето лично и професионално развитие и поставят високи стандарти в работата си. В тази връзка липсата на тези качества е предпоставка за недобро представяне на интервю.

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    Стремим се в процеса на подбор да обсъждаме открито всички въпроси, които са важни за кандидата и за нас. Темата за възнагражданието със сигурност е една от важните за вземане на решение за нова работа. Нашата практика е да разберем очакванията за възнаграждение на кандидата в процеса на подбор, за да може да преценим дали ние бихме могли да отговорим на тях. Като част от международна група ние имаме цялостна политика по възнаграждение на служителите и съответно нива на заплащане, съобразени с пазарните нива. Това, което предлагаме на одобрените кандидати, е пакет на възнаграждение, който включва както заплата и бонус, така и редица допълнителни придобивки.

    Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
    Да, част от политиката на Мтел за подпомагане на младите хора в тяхната кариерна ориентация е предоставянето на възможност за стаж. 77 млади таланти се включиха в десетото издание на стажантската ни програма тази година. От 2005 година досега компанията е инвестирала близо 2,5 милиона лева в своите стажанти, а близо 1/3 от тях остават на работа в компанията след приключването на стажа им. Стремим се да привлечем енергични, любознателни и креативни млади хора, успешно завършили трети курс, които имат много добър английски език и компютърна грамотност.
    Стажантската ни програма официално стартира през юни, но продължава през цялата година. Стажантите работят по проекти, комплексни задачи или специфични дейности, като през цялото време са подпомагани от своя наставник. Също така младите хора участват в редица вътрешни инициативи, които стимулират иновативни идеи и са свързани с бизнеса на компанията и желанието ни да създаваме изключително клиентско преживяване. Освен това, организираме различни тренинги и инициативи с различна насоченост, чрез които младежите успяват да се опознаят и да изградят приятна и ползотворна за работа среда.

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко човека типично се конкурират за едно място?
    Предвид многообразието на дейности в компанията, за различните позиции интересът е различен. За позиции в областта на продажби и обслужване на клиенти в София получаваме по 200-300 и повече кандидатури. Същевременно за позиции в областта на информационните технологии броят кандидатури е значително по-малък. Предвид демографските особености, малък брой кандидатури получаваме и за търговски позиции в страната, особено в малките градове.

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Образованието в България предполага по-тясна специализация по области – например инженерите са с добра теоретична подготовка в обрастта на съответните технологии, но им липсва разбиране за бизнеса, анализ на бизнес процеси, умения за управление на проекти. Това прави по-трудно намирането на подходящи хора с комплексни знания и експертиза в областта на технологиите и бизнеса. В тази връзка ние имаме редица съвместни инициативи с водещи университети, като например предстоящата този месец Бизнес Академия за студенти от Факултета по телекомуникации към ТУ.

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Работим в изключително динамична среда, което налага да работим с бързи темпове и много ефективно. Като част от „Телеком Аустрия Груп” споделяме добрите практики и постоянно учим нови неща. Ценим изключителните постижения и признаваме екстра усилията и отдадеността в работата. Даваме възможност на хората с потенциал и желание да изградят своята кариера в Мтел и групата.

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател?
    Радваме се, че през годините сме получавали множество признания и награди от авторитетни организации за нещата, които ни отличават като работодател от останалите компании. Преди дни Мтел бе определена като компанията с „Най-голям принос чрез доброволен труд на служителите” в рамките на годишните награди на Българския дарителски форум (БДФ).
    Приятелските взаимоотношения и работна среда, силният екипен дух, високото ниво на професионализъм и готовността за принос към обществено значими каузи са нещата, в които истински вярваме и искаме да споделим с нашите бъдещи служители.

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на Мобилтел ЕАД/Mtel в Jobs.bg тук

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 59 минути
    Докъде летяха българите през лято 2019?
    Най-посещаваната държава от българите за лято 2019 е Германия
    преди 2 часа
    В София стартира изграждането на нов мащабен офис проект
    Очаква се Park Lanе Office Center да бъде завършен в средата на 2021
    преди 22 часа
    Бизнес организации стартират инициатива за повече добри новини за българската икономика
    Кампанията „За да успеем в България“ е провокирана от отказа на електронните медии да споменават фирмени и продуктови наименования с информационна, а не с рекламна цел
    преди 23 часа
    ЕС даде ултиматум на Борис Джонсън
    „Покажи ни план за Брекзит в следващите 12 дни или това е краят“, гласи той