Дванадесет компании от различни сектори и 51 отбора от по двама студенти взеха участие в първото издание на инициативата „HR в действие” на Българската асоциация за управление на хора (БАУХ). Това е най-новият проект на асоциацията, който адресира проблема за връзката между бизнеса и образованието.
С какви казуси компаниите предизвикаха младите и какви решения получиха от тях?
Консултантската компания H-Vision възложи на студентите да решат казус от практиката на застрахователна компания. До момента компанията е ползвала външни маркетингови услуги, но решава да си създаде собствен маркетингов отдел и да подбере хора. Привлича хора с опит и назначава мениджър начело на екипа. Работата на отдела обаче тръгва мудно и резултатите не са на нивото, получавано от външни агенции. Това кара мениджмънта на компанията да се замисли дали създаването на такъв отдел е било най-правилното решение. При разговори с ръководителя на отдела, те разбират, че комуникацията в екипа е лоша, липсва мотивация, хората са разединени и непрекъснато спорят помежду си.
Задачата на студентите бе да генерират хипотеза, която обяснява случващото се в отдела и да направят план за коригиране на ситуацията (целия казус може да видите тук).
Решенията на два отбора от студенти бяха отличени от H-Vision като най-добри. Вижте техните презентации:
Вижте решението на отбора на Елина Иванова и Ралица Нешовска от СУ „Св. Климент Охридски“.
Вижте решението на отбора на Надя Димитрова и Габриела Вълчева от Технически университет София.
Един от главните разработчици на BgGPT и докторант в INSAIT разказва пред Economy.bg за възможностите на българския изкуствен интелект и как бизнесът може да го ползва