петък, 20 септември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    18746 прочитания

    Как протича интервю за работа в „Софика Груп”?

    Повече за процеса и какво би направило добро впечатление, разказва Вяра Николова– Senior Manager Human Capital
    18 август 2015, 14:42 a+ a- a

    Вяра Николова– Senior Manager Human Capital

    Основана през 2004, „Софика Груп” е сред най-големите доставчици за аутсорсинг на бизнес процеси в България. От началото на 2014 година компанията е част от TeleTech Holdings Inc. (NASDAQ: TTEC), световен лидер в предоставянето на аналитично и технологично базирани решения за управление на клиентските отношения.  Към днешна дата компанията осигурява работа на повече от 1000 души в офисите си в София, Пловдив и Скопие. 

    Какви специалисти най-често търси компанията, през какви етапи протича процесът по подбор и какво да очакваме на интервю за работа, разказва Вяра Николова– Senior Manager Human Capital на компанията.

    Колко и какъв тип специалисти работят при вас?
    В „Софика“ работят над 1000 специалисти от различни области – ИТ, логистика и спедиция, финанси, управление на проекти, опазване на околната среда, бизнес анализи, обслужване на клиенти и други.

    Име: „Софика Груп“, част от „ТелеТек“ 
    Сектор: Изнесени бизнес услуги
    В България е от: 2004
    Брой служители: Глобално в „ТелеТек“ работят над 40 000 човека, в България – 1000+ служители
    Офиси в България: Компанита има две локации в България – в София и Пловдив, и в Скопие в Македония

    Основна дейност: „Софика“ предоставя на водещи местни и глобални клиенти богат избор от услуги, свързани с аутсорсинг на бизнес процеси, информационни технологии, човешки ресурси, които са съобразени с индивидуалните им нужди.

    Компанията е част от TeleTech Holdings Inc. (NASDAQ: TTEC), световен лидер в предоставянето на аналитично и технологично базирани клиентски решения. 

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции? 
    Във всеки един момент търсим много и различни позиции. Винаги имаме роли, насочени към млади специалисти, които все още нямат особен натрупан професионален опит. За тези роли обикновено очакванията ни към кандидатите са  за отлично владеене на определен чужд език, добра компютърна грамотност и мотивация да  се учат и да се развиват. Най-често за такъв тип позиции търсим хора с отлични познания по немски, френски, италиански, испански или английски език. В зависимост от нуждите на различните екипи често търсим и хора с по-редки езици, като португалски, словашки, унгарски, холандски и т.н. 
    Другият тип позиции, за които най-често търсим хора, са роли за специалисти с между една и три години опит в определена област, като управление на проекти, отчети и анализи, логистика или ИТ.

    Как протича типично процесът по подбор - колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят? 
    Първият етап е телефонно интервю с одобрените на база автобиография кандидати. На този етап потвърждаваме базови неща, като мотивация за конкретната позиция, възможност за започване, очакване за възнаграждение и ниво на владеене на английски (ако това се изисква за ролята). Следващата стъпка за ролите, за които имаме изискване за владеене на чужд език, е валидация на езика. Това обикновено отново се случва дистанционно. Ако кандидатът успешно премине тези две стъпки, следва среща в офиса ни. Обикновено на тази крачка участва вече и прекият ръководител на ролята , за която търсим човек и тя е последната, преди изпращането на  оферта на избрания кандидат.  Понякога имаме и някои специфични роли, за които има и допълнителни технически тестове, които кандидатите преминават, преди да бъдат поканени за финално интервю. 

    Колко време продължава процесът по подбор?
    Процесът на подбор обикновено отнема около седмица, като имаме немалко случаи, в които кандидат може да премине през всички стъпки в рамките 1-2 дни.

    Какво да очакват кандидатите на едно интервю? 
    Интервюто минава под формата на структуриран разговор с кандидата. Обсъждаме неговия опит, образование, мотивация, умения.  Имаме езикови тестове, които оценяват езиковата компетентност на кандидатите, а за някои от техническите роли кандидатите трябва да преминат и технически тестове – например Ms Еxcel, SharePoint, ITIL.

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би ви направило добро впечатление?
    На първо място трябва да покаже мотивация за ролята и желание да стане част от екипа на „Софика“. Ако заедно с това демонстрира отлично ниво на владеене на езика, гъвкавост и желание да се учи, да се развива заедно с компанията , това на 90% би му гарантирало оферта за работа.

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю? 
    Не ми прави добро впечатление, когато кандидат закъснява за интервю, без да се обади предварително; държи се арогантно; дъвче дъвка; не показва нормалното уважение за един такъв тип разговор.

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си? 
    В „Софика“ нивата на възнаграждението са предварително дефинирани в зависимост от изискванията за всяка роля. Още на първото интервю дискутираме с кандидатите очакванията им за заплащане , за да преценим доколко можем да се вмъкнем в техния диапазон. Всеки одобрен кандидат получава писмена оферта, в която са описани всички условия, които можем да му предложим. 

    Имате ли стажантски програми? 
    В „Софика“ има разработени стажантски програми, които са насочени към студенти, които нямат опит в конкретната област. Обикновено те стартират в периода май-юни и продължават до месец октомври. Много често след края на програмата на стажанта се предлага постоянна роля в компанията. 

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко човека типично се конкурират за едно място? 
    Конкуренцията е най-голяма за позиции, за които не се изисква предишен опит и специфични знания и/или умения. Много хора виждат в това възможност да се учат и да стартират кариерата си в международна компания. За тези роли между 25 и 30 човека се борят за 1 място.

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Последните години се забелязва тенденцията все по-трудно да се намират  хора, които притежават специфични езикови или технически умения.

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас? 
    „Софика“  е компания, която ще ти помогне да  бъдеш успееш, ако си готов да работиш здраво, да учиш бързо и винаги да се стремиш към изключителното.

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател? 
    „Софика“ е компания, която работи в съответствие с международни добри практики и стандарти и в същото време има човешкия облик , който липсва на голяма част от глобалните корпорации. „Софика“ като част от „ТелеТек“ е компания, която винаги се опитва да надхвърли очакванията на клиенти, с които работи и служителите, които правят това възможност. От гледна точка на служителите ни, това означава нови и различни програми за професионално и кариерно развитие и много социални инициативи.


    Видео за компанията като работодател вижте в профила на „Софика Груп“ в Jobs.bg тук

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Докъде летяха българите през лято 2019?
    Най-посещаваната държава от българите за лято 2019 е Германия
    преди 3 часа
    В София стартира изграждането на нов мащабен офис проект
    Очаква се Park Lanе Office Center да бъде завършен в средата на 2021
    преди 22 часа
    Бизнес организации стартират инициатива за повече добри новини за българската икономика
    Кампанията „За да успеем в България“ е провокирана от отказа на електронните медии да споменават фирмени и продуктови наименования с информационна, а не с рекламна цел
    преди 24 часа
    ЕС даде ултиматум на Борис Джонсън
    „Покажи ни план за Брекзит в следващите 12 дни или това е краят“, гласи той