петък, 13 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    20866 прочитания

    Как протича интервю за работа в Gameloft?

    За процеса на подбор и какво би направило добро впечатление, разказват Танко Шокеров - координатор производство, Добрин Йорданов - старши продуцент, и Олга Малчева - HR мениджър
    29 септември 2015, 09:46 a+ a- a

    От ляво на дясно: Олга Малчева - HR мениджър, Добрин Йорданов - старши продуцент и Танко Шокеров - координатор производство

    Gameloft e водещ международен разработчик и издател на видео игри и продукти за всички дигитални платформи - мобилни и смарт телефони, таблети и др. 

    В България екипът на компанията е около 370 човека, които са разпределени в няколко големи департаментa - Creation,  E-commerce, Customer Care, QA. 

    Как да се подготвим за интервю работа в  Gameloft, научете от Танко Шокеров - координатор производство, Добрин Йорданов - старши продуцент, и Олга Малчева - HR мениджър.

    Колко и какъв тип специалисти работят при вас? 
    Олга Малчева: Ние сме около 370 човека, разпределени в няколко големи департамента - Creation,  E-commerce, Customer Care, QA. 
    При нас работят основно разработчици на игри - програмисти на игри, които са профилирани в С++, Action Script, Python; художници, които са специализирани в 2D и 3D графика; гейм дизайнери; маркетинг и продуктови специалисти; антихакинг специалисти; продуценти.
    Имаме екип от онлайн PHP програмисти и UNIX администратори, които подсигуряват солиден API за всички функции и елементи в игрите и непрекъсната връзка с нашите главни сървъри. 
    Нашият e-commerce екип - PHP програмисти и технически ръководители на проекти, е отговорен за предлагането на WAP / WEB сайт решения.
    В QA департамента работят много способни тестери на игри - те проверяват качеството на нашите игри, преди да бъдат публикувани.
    Нашата цел е да предоставим не само игра, но и изживяване на крайния потребител. Ето защо имаме и отличен екип от Customer care и специалисти по комуникация. Тяхната задача е да вдъхновяват и водят играчите в голямото пътуване на видео играта. 

    Име: Gameloft
    Сектор: Gaming Industry
    Създадена: 1999
    Брой служители: 6 400, като броят им в България е 370
    Офис в България:  бул. „Мария Луиза“ 2, ЦУМ, ет. 3

    Основна дейност: 
    Gameloft e водещ международен разработчик и издател на видео игри и продукти за всички дигитални платформи - мобилни и смарт телефони, таблети и др. 

    Собствени франчайзи: Asphalt®, Order & Chaos®, Modern Combat, Dungeon Hunter. 
    Партньори: Universal, Illumination Entertainment, Disney®, Marvel®, Hasbro®, Fox Digital Entertainment, Mattel® and Ferrari®. 

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    Олга Малчева: Най-често търсим разработчици на игри - С++ програмисти, гейм дизайнери, продуценти и това, което ги обединява, е страстта към игрите. 
    През последната година изградихме силно бизнес ядро, което беше успешно интегрирано в екипите по разработка на игри. 
    Тъй като поставяме фокус върху удовлетворението на клиента, ние развиваме и Customer Care екипа - чуждоезикови специалисти, които да откликват при нуждите на потребителите.

    Как протича типично процесът по подбор? Имате ли тестове и ако да - какви? 
    Танко Шокеров: 
    По време на подбора ние се стремим да си отговорим на въпросите - има ли кандидатът нужните професионални умения, колко е мотивиран да работи с нас и как ще се впише в екипа. 
    Ето защо първата стъпка са тестовете - за всяка позиция имаме тестове, които са свързани със съдържанието на работата за съответната позиция, отразяват нейната специфика и изискванията дали търсим кандидат с или без опит. Още докато прави теста, кандидатът може да прецени дали това е неговата позиция, дали е това, което търси, за да продължи в процеса. 

    Колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят?
    Танко Шокеров: След успешното преминаване на теста, започват интервютата. Понякога са 2-3, а друг път може да стигнат до 5. Винаги в интервютата се включваме няколко човека -  аз като координатор производство, Добрин Йорданов - старши продуцент и Олга Малчева - HR мениджър. По време на интервютата се стремим да създадем реалистични представи у кандидатите за това, което ще намерят при нас, да градим доверие, като бъдем откровени. Затова сме готови да обсъждаме и отговаряме дори и на неудобни за нас въпроси. 
    По време на тези срещи обсъждаме тестовете, задаваме много казуси от нашата работа, разговаряме за миналия опит на кандидатите, за техните лични интереси и приоритети. Тогава, когато даваме обратна връзка за тестовете по време на интервюто и преценяваме професионалните умения, в срещата (освен нас тримата) се включва тесният професионалист, който е оценявал теста на кандидата. След като сме убедени, че кандидатът има нужните професионални умения, подборът продължава напред - в интервюто се включва и продуцентът, за чийто екип търсим специалист. От изключителна важност е като бъде избран и от своя пряк ръководител, кандидатът да се впише в екипа. И понеже подборът е двустранен процес - избираме ние като работодател, но избира и кандидатът, ние се стремим да създадем условия, в които кандидатът да получи най-пълна представа за реалността при нас и да вземе мотивирано решение - дали иска да работи с нас. За някои позиции е много важно кандидатите да имат богата гейм култура и затова отделяме специално време да поговорим за любими игри, актуални бизнес модели в разработката на игри и  др. След финалното интервю обсъждаме всеки кандидат и тогава, когато имаме единно мнение и решение, го представяме на студио мениджъра. 

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би ви направило добро впечатление?
    Добрин Йорданов: Бихме искали да видим спокоен и уверен в себе си кандидат, със страст към игрите, с желание да учи нови неща и готовност да работи в екип. Защото ние правим игрите като екип.  Ще ни впечатли, ако видим талант и скромност.

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    Добрин Йорданов: Лошо впечатление ни прави липсата на възпитание, пренебрегването на изискванията в описанията на търсените позиции (липса на мотивационно писмо, портфолио и др.), неспазването на сроковете за тестовете.

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си? 
    Олга Малчева: Да, имаме практика да молим кандидатите сами да дефинират финансовите си очаквания - това показва тяхната самооценка, а ние преценяваме адекватността на очакванията за заплата с даденостите на кандидата - умения, опит и др. Обикновено още на първото интервю засягаме този въпрос. 

    Имате ли стажантски програми? 
    Танко Шокеров: Нямаме стажантски програми, но имаме тренинг програма за С++ програмисти, която продължава до 6 месеца. Нейната цел е да запознае новите колеги със спецификата на гейм разработката и особеностите на работата при нас - вътрешни правила, методология и др. Преминаването през тази програма осигурява по-гладка адаптация и въвеждане в работата на новите колеги. Програмата включва само практическа част - даване на задачи за програмиране по текущи проекти, които се разработват под контрол на водещия тренинга. Водещият тренинга предоставя обратна връзка ежедневно, а в края на тренинга дефинира личния прогрес и умения, зони за подобрения и препоръчва разпределение на програмиста – 3D-графика, изкуствен интелект, гейм плей и др. 

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко човека типично се конкурират за едно място?
    Олга Малчева: Най-голяма е конкуренцията за бизнес позициите. Но малко кандидати се справят с нашите бизнес тестове, защото се изисква съчетание на богата гейм култура и маркетинг знания.

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Добрин Йорданов: Най-голямото предизвикателство е да открием опитни гейм разработчици - програмисти, дизайнери, продуценти. Защото в България доскоро нямаше училища и университети, които да подготвят специалисти в тази област. А гейм разработката има много специфика - съчетава умения за програмиране, култура по визуални изкуства и познаване на съвременни маркетингови инструменти.

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Добрин Йорданов: Не знаят, че тук работят страхотни хора, които правят страхотни игри. Понякога е трудно и дълго, но винаги се ражда игра, която ни изпълва, защото сме дали частичка от себе си. 
    Ние работим в неопределена среда - търсейки FUN фактора. А това изисква да сме гъвкави, адаптивни, комбинативни и да не ни е страх да започваме отначало, да не губим посоката и да вярваме, че ще успеем.

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател? 
    Танко Шокеров: Ние сме един от първите разработчици на мобилни игри и сме водещи в света по създаване и публикуване на мобилни игри. Повече от 2 милиона нови Gameloft игри се свалят всеки ден ... и има по нещо от нас в игрите. 

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на „Геймлофт България“ ЕООД в Jobs.bg тук 

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 21 минути
    Eldrive откри първия си собствен заряден парк за електромобили
    Той се намира в Литва и в него могат да зареждат до 20 автомобила едновременно, планира се подобен парки и в България през 2025
    преди 4 часа
    Какво заплащане ще получим, ако работим по празниците?
    До четворни надници за работа по Коледа и Нова година. Вижте в кои случаи се полагат:
    преди 21 часа
    ЕЦБ с ново намаление на лихвените проценти
    Това е четвъртото понижение на лихвите тази година
    преди 22 часа
    Бизнесът с изнесени услуги у нас: Темпът на растеж се забавя
    Браншът осигурява заетост на 104 404 души, което е ръст само от 1% на годишна база, сочат данните от Годишния доклад на индустрията
    преди 22 часа
    Kaufland България разкрива нови 90 работни места в София
    Броят на служителите на компанията в столицата вече е близо 1900 души
    преди 24 часа
    BILLA инвестира 3.2 млн. лв в 4-ти магазин в Плевен
    Това е 164-ят филиал на веригата в България