За процеса на подбор и какво би направило добро впечатление, разказват Танко Шокеров - координатор производство, Добрин Йорданов - старши продуцент, и Олга Малчева - HR мениджър
От ляво на дясно: Олга Малчева - HR мениджър, Добрин Йорданов - старши продуцент и Танко Шокеров - координатор производство
Gameloft e водещ международен разработчик и издател на видео игри и продукти за всички дигитални платформи - мобилни и смарт телефони, таблети и др.
В България екипът на компанията е около 370 човека, които са разпределени в няколко големи департаментa - Creation, E-commerce, Customer Care, QA.
Как да се подготвим за интервю работа в Gameloft, научете от Танко Шокеров - координатор производство, Добрин Йорданов - старши продуцент, и Олга Малчева - HR мениджър.
Колко и какъв тип специалисти работят при вас?
Олга Малчева: Ние сме около 370 човека, разпределени в няколко големи департамента - Creation, E-commerce, Customer Care, QA.
При нас работят основно разработчици на игри - програмисти на игри, които са профилирани в С++, Action Script, Python; художници, които са специализирани в 2D и 3D графика; гейм дизайнери; маркетинг и продуктови специалисти; антихакинг специалисти; продуценти.
Имаме екип от онлайн PHP програмисти и UNIX администратори, които подсигуряват солиден API за всички функции и елементи в игрите и непрекъсната връзка с нашите главни сървъри.
Нашият e-commerce екип - PHP програмисти и технически ръководители на проекти, е отговорен за предлагането на WAP / WEB сайт решения.
В QA департамента работят много способни тестери на игри - те проверяват качеството на нашите игри, преди да бъдат публикувани.
Нашата цел е да предоставим не само игра, но и изживяване на крайния потребител. Ето защо имаме и отличен екип от Customer care и специалисти по комуникация. Тяхната задача е да вдъхновяват и водят играчите в голямото пътуване на видео играта.
Име: Gameloft
Сектор: Gaming Industry
Създадена: 1999
Брой служители: 6 400, като броят им в България е 370
Офис в България: бул. „Мария Луиза“ 2, ЦУМ, ет. 3
Основна дейност:
Gameloft e водещ международен разработчик и издател на видео игри и продукти за всички дигитални платформи - мобилни и смарт телефони, таблети и др.
Собствени франчайзи: Asphalt®, Order & Chaos®, Modern Combat, Dungeon Hunter.
Партньори: Universal, Illumination Entertainment, Disney®, Marvel®, Hasbro®, Fox Digital Entertainment, Mattel® and Ferrari®.
Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
Олга Малчева: Най-често търсим разработчици на игри - С++ програмисти, гейм дизайнери, продуценти и това, което ги обединява, е страстта към игрите.
През последната година изградихме силно бизнес ядро, което беше успешно интегрирано в екипите по разработка на игри.
Тъй като поставяме фокус върху удовлетворението на клиента, ние развиваме и Customer Care екипа - чуждоезикови специалисти, които да откликват при нуждите на потребителите.
Как протича типично процесът по подбор? Имате ли тестове и ако да - какви?
Танко Шокеров: По време на подбора ние се стремим да си отговорим на въпросите - има ли кандидатът нужните професионални умения, колко е мотивиран да работи с нас и как ще се впише в екипа.
Ето защо първата стъпка са тестовете - за всяка позиция имаме тестове, които са свързани със съдържанието на работата за съответната позиция, отразяват нейната специфика и изискванията дали търсим кандидат с или без опит. Още докато прави теста, кандидатът може да прецени дали това е неговата позиция, дали е това, което търси, за да продължи в процеса.
Колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят?
Танко Шокеров: След успешното преминаване на теста, започват интервютата. Понякога са 2-3, а друг път може да стигнат до 5. Винаги в интервютата се включваме няколко човека - аз като координатор производство, Добрин Йорданов - старши продуцент и Олга Малчева - HR мениджър. По време на интервютата се стремим да създадем реалистични представи у кандидатите за това, което ще намерят при нас, да градим доверие, като бъдем откровени. Затова сме готови да обсъждаме и отговаряме дори и на неудобни за нас въпроси.
По време на тези срещи обсъждаме тестовете, задаваме много казуси от нашата работа, разговаряме за миналия опит на кандидатите, за техните лични интереси и приоритети. Тогава, когато даваме обратна връзка за тестовете по време на интервюто и преценяваме професионалните умения, в срещата (освен нас тримата) се включва тесният професионалист, който е оценявал теста на кандидата. След като сме убедени, че кандидатът има нужните професионални умения, подборът продължава напред - в интервюто се включва и продуцентът, за чийто екип търсим специалист. От изключителна важност е като бъде избран и от своя пряк ръководител, кандидатът да се впише в екипа. И понеже подборът е двустранен процес - избираме ние като работодател, но избира и кандидатът, ние се стремим да създадем условия, в които кандидатът да получи най-пълна представа за реалността при нас и да вземе мотивирано решение - дали иска да работи с нас. За някои позиции е много важно кандидатите да имат богата гейм култура и затова отделяме специално време да поговорим за любими игри, актуални бизнес модели в разработката на игри и др. След финалното интервю обсъждаме всеки кандидат и тогава, когато имаме единно мнение и решение, го представяме на студио мениджъра.
Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би ви направило добро впечатление?
Добрин Йорданов: Бихме искали да видим спокоен и уверен в себе си кандидат, със страст към игрите, с желание да учи нови неща и готовност да работи в екип. Защото ние правим игрите като екип. Ще ни впечатли, ако видим талант и скромност.
Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
Добрин Йорданов: Лошо впечатление ни прави липсата на възпитание, пренебрегването на изискванията в описанията на търсените позиции (липса на мотивационно писмо, портфолио и др.), неспазването на сроковете за тестовете.
На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
Олга Малчева: Да, имаме практика да молим кандидатите сами да дефинират финансовите си очаквания - това показва тяхната самооценка, а ние преценяваме адекватността на очакванията за заплата с даденостите на кандидата - умения, опит и др. Обикновено още на първото интервю засягаме този въпрос.
Имате ли стажантски програми?
Танко Шокеров: Нямаме стажантски програми, но имаме тренинг програма за С++ програмисти, която продължава до 6 месеца. Нейната цел е да запознае новите колеги със спецификата на гейм разработката и особеностите на работата при нас - вътрешни правила, методология и др. Преминаването през тази програма осигурява по-гладка адаптация и въвеждане в работата на новите колеги. Програмата включва само практическа част - даване на задачи за програмиране по текущи проекти, които се разработват под контрол на водещия тренинга. Водещият тренинга предоставя обратна връзка ежедневно, а в края на тренинга дефинира личния прогрес и умения, зони за подобрения и препоръчва разпределение на програмиста – 3D-графика, изкуствен интелект, гейм плей и др.
За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко човека типично се конкурират за едно място?
Олга Малчева: Най-голяма е конкуренцията за бизнес позициите. Но малко кандидати се справят с нашите бизнес тестове, защото се изисква съчетание на богата гейм култура и маркетинг знания.
За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
Добрин Йорданов: Най-голямото предизвикателство е да открием опитни гейм разработчици - програмисти, дизайнери, продуценти. Защото в България доскоро нямаше училища и университети, които да подготвят специалисти в тази област. А гейм разработката има много специфика - съчетава умения за програмиране, култура по визуални изкуства и познаване на съвременни маркетингови инструменти.
Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
Добрин Йорданов: Не знаят, че тук работят страхотни хора, които правят страхотни игри. Понякога е трудно и дълго, но винаги се ражда игра, която ни изпълва, защото сме дали частичка от себе си.
Ние работим в неопределена среда - търсейки FUN фактора. А това изисква да сме гъвкави, адаптивни, комбинативни и да не ни е страх да започваме отначало, да не губим посоката и да вярваме, че ще успеем.
С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател?
Танко Шокеров: Ние сме един от първите разработчици на мобилни игри и сме водещи в света по създаване и публикуване на мобилни игри. Повече от 2 милиона нови Gameloft игри се свалят всеки ден ... и има по нещо от нас в игрите.
Видео за компанията като работодател вижте в профила на „Геймлофт България“ ЕООД в Jobs.bg тук