вторник, 19 ноември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    62016 прочитания

    Как протича интервю за работа в „Сенсата Технолоджис”?

    Повече за процеса на подбор и как да се подготвим, за да се представим успешно, разказва Пламен Иванов, HR Business Partner Bulgaria, Sensata Technologies
    09 ноември 2015, 17:05 a+ a- a

    Пламен Иванов, HR Business Partner Bulgaria, Sensata Technologies.

    „Сенсата Технолоджис” е водещ производител и доставчик на високотемпературни сензори за автомобилната промишленост. Дружеството е част от международния холдинг Sensata Technologies – глобална производствено-технологична компания с предмет на дейност разработка, производство и продажба на сензори и системи за контрол. 

    Техническите решения, които фирмата предлага, намират широко приложение в автомобилната, самолетостроителната, корабостроителната, военната, тежкотоварната, ОВК, телекомуникационната индустрия и др. 

    Компанията разполага с производствени и бизнес центрове в 11 държави на 4 континента. България е най-голямата локация на „Сенсата” в Европа. 

     

    Г-н Иванов, какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    Позициите, които търсим, са различни, продиктувани от разнообразните бизнес функции, които компанията развива на местния пазар. Заедно с двете производства в Ботевград и Пловдив, „Сенсата“ също така има и център за споделени услуги и бизнес център, базирани в София. Въпреки това най-търсени остават инженерните позиции – инженери механичен дизайн, процесни инженери, инженери качество и подобни позиции, свързани с производството. 

    Какво да очакват кандидатите на едно интервю? Имате ли тестове и ако да - какви?
    Подходът към кандидатите и тяхната оценка са разнообразни и са съобразени с позицията, за която кандидатстват. За някои позиции, свързани с финанси или специфични инженерни позиции, използваме технически тестове, съпътстващи класическото събеседване с кандидата. 
    Често на кандидатите се поставят казуси от реалната работна обстановка (обикновено за позициите, които са свързани с развойна дейност), за да се оцени подходът, който те имат за решаване на проблеми.

    Име: „Сенсата Технолоджис България“ ЕООД (Sensata Technologies Bulgaria EOOD)
    Основен продукт: високотемпературни сензори
    Създадена: Компания „Сенсата Технолоджис България“ със седалище в София, позната под името „Сензор - Найт Индастриъл“ до март 2015, е създадена през 2005 година. Фирмата предлага високотемпературни сензори.
    Основна дейност: „Сенсата Технолоджис“ ЕООД е водещ производител и доставчик на високотемпературни сензори за автомобилната промишленост. Дружеството е част от международния холдинг Sensata Technologies – глобална производствено-технологична компания с предмет на дейност разработка, производство и продажба на сензори и системи за контрол. Техническите решения, които фирмата предлага, намират широко приложение в автомобилната, самолетостроителната, корабостроителната, военната, тежкотоварната, ОВК, телекомуникационната индустрия и др.
    Клиенти и продукция: Средното количество произведени продукти за година е над 20 000, а на доставените – над един милиард бройки под търговските марки Sensor-Nite®, Sensata®, Klixon®,  Airpax®, Dimenstions™ и Qinex™.
    Производствени и бизнес центрове: Компанията разполага с производствени и бизнес центрове в 11 държави на 4 континента. В България централата на фирмата е в гр. София, а в офисите, локализирани в София и Ботевград, Sensata проектира и произвежда електронни и електро-механични сензорни системи с висока добавена стойност, познати под името Sensor-Nite®.  
    Адрес на централата в България: София, бул. „Искърско шосе“ No 7, сграда 15, офис 3 

    Не на последно място, както във всяка международна компания, се оценява и нивото на владеене на чужд език (в случая английски език). Често самите срещи се провеждат на английски.

    Как протича типично процесът по подбор - колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят? Колко време продължава процесът по подбор?
    Типичният процес по подбор протича на няколко етапа/срещи. Първата среща обикновено е с колега от звено „Подбор“, следват срещи с директен ръководител за търсената позиция и/или хора, с които търсената позиция взаимодейства, както и мениджъри на близки по отговорности отдели/звена. Всички тези срещи всъщност са от взаимна полза, защото кандидатът се среща с представителна извадка хора от компанията и придобива впечатления както за позицията, така и за корпоративната култура, ценностите и хората, които работят там. От друга страна, колкото повече хора от компанията преценят кандидата като подходящ, толкова по голям е шансът да се превърне в успешен служител.
    В допълнение, „Сенсата“ се опитва да бъде максимално отворена към кандидатите, ето защо и част от срещите преминават в представяне на производство, лаборатория, с други думи, потенциалното работно място.
    Макар да се опитваме да затваряме позициите бързо, водещо при нас е да намерим правилния човек за правилното място, затова понякога времето, необходимо за това, е между 3-6 седмици.

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? 
    Готовността да положат екстра усилие, за да постигнат резултат, както и желание за развитие и самоусъвършенстване. 

    Какво би ви направило добро впечатление?
    Мотивацията за дадената позиция, умението да изразят себе си, както и фактът, че са се подготвили за интервюто.

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    Липсата на каквито и да било въпроси от страна на кандидата. Това ни кара да си мислим, че той не приема насериозно компанията, предлаганата позиция, събеседването и дори собственото си развитие, показва липса на уважение.

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    Обсъждането на възнаграждението е част от интервюто. Обикновено това се случва в края на интервюто, когато и двете страни имат изградени впечатления един за друг. Обикновено очакваме хората да дефинират своите очаквания, вкарвайки ги в някакви граници. 
    Според мен всеки професионалист би трябвало да може да направи реална оценка на своите умения и възможности. Това кандидатът да постави реалистична цена на собственият си труд, говори за неговия професионализъм, за това, че той е наясно със своето ниво на развитие, наясно с пазара на труда и не на последно място, че е достигнал ниво на зрялост, което е ценно за „Сенсата“. 

    Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
    Да, имаме развита стажантска програма, която обикновено стартира в началото на лятото, когато студентите приключват със своите изпити. Тя е с продължителност от един до три месеца, в зависимост от възможностите и желанията на студентите кандидати. 
    През последната година, заедно с бързите темпове на развитие на компанията в България, стажантските програми също се развиха и някои от отделите ни предлагат такива през цялата година. 

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко човека типично се конкурират за едно място?
    Обикновено позициите, за които конкуренцията е най-сериозна, са свързани с най-развитите бизнес сектори в страната. Обикновено това са финанси, обслужване на клиенти, логистика.

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Най-предизвикателни са позициите, свързани със специфични технически знания и умения, като инженери дизайн или процесни инженери, проектни инженери - хората, които са отговорни за разработване и развитие на нашите продукти. 

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Това, с което се гордеем най-много е, че „Сенсата“ не просто произвежда продукти, ние създаваме технически решения за нашите клиенти, които са критични за крайния продукт, в който се влагат.

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател?
    Работата в производствена среда, реалният продукт, който създаваш и може да докоснеш, високите технологии, бързото развитие на „Сенсата“ в страната, както и професионалните предизвикателства, които срещаш, и уроците, които научаваш в една изключително взискателна индустрия като автомобилостроенето.

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на SENSATA TECHNOLOGIES BULGARIA Ltd. в Jobs.bg тук 

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Премиерът заяви, че предложението за болничните няма да се внася
    Проблемът с фалшивите болнични ще бъде разгледан в рамките Националния съвет за тристранно сътрудничество
    преди 7 часа
    Estée Lauder придоби южнокорейска компания
    Американската компания се сдоби с марките Dr Jart+ и Do The Right Thing
    преди 10 часа
    Пазарът на нови автомобили в ЕС с 10-годишен рекорд
    През октомври са регистрирани почти 1,2 милиона нови автомобила в ЕС, България с над 9% ръст на годишна база
    преди 12 часа
    Калифорния прекратява покупката на автомобили от GM, Toyota и Fiat Chrysler
    Щатът се бори с президентската администрация за правото сам да определя нивото на вредни емисии, което да спазва
    преди 13 часа
    Япония одобри търговско споразумение със САЩ
    Предстои допълнително договаряне за премахване митата върху японските автомобили и частите за тях