петък, 06 декември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    31908 прочитания

    Как протича интервю за работа в SBTech?

    Какво е важно да знаем за компанията, какъв е процесът по подбор и как да се подготвим, попитахме Петя Кафеджиева, HR Manager
    09 февруари 2016, 10:10 a+ a- a

    Петя Кафеджиева, HR Manager, SBTech

    SBTech (ЕС БИ ТЕК ГЛОБЪЛ ЛИМИТЕД - КЛОН БЪЛГАРИЯ КЧТ) е продуктова ИТ компания, която разработва онлайн платформа за спортни залози. 

    Компанията присъства в България от шест години, като днес има 400 служители в офисите си в София и Пловдив. В екипа й има програмисти, QA и уеб дизайнери, маркетинг експерти, специалисти „Риск мениджмънт”.

    Какво е важно да знаем за компанията, за да се представим успешно на интервю за работа в SBTech, какъв е процесът по подбор и как да се подготвим, попитахме Петя Кафеджиева, HR Manager  в компанията. 
     

    Колко и какъв тип специалисти работят при вас? 
    В България имаме около 400 служители. R&D-екипът ни е от около 150 човека, които са основно програмисти, QA и уеб дизайнери. Имаме също маркетинг експерти и  специалисти „Риск мениджмънт”.

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    Всички екипи се разрастват успоредно, така че имаме постоянно нови отворени позиции за всеки от тях.

    Име: SBTech
    Сектор: ИТ
    Създадена: В Израел, в България е от 6 години 
    Брой служители: Глобално 500, в България  400
    Офиси в България:  София, бул. „Цариградско шосе“ 115 MHQ и ITC, Пловдив, бул. „Христо Ботев“ 49 Capital City Center


    Основна дейност: продуктова ИТ компания, разработва онлайн платформа за спортни залози. Има клиенти в цял свят (Европа - UK, Дания, Чехия, Италия, Белгия, от Азия, Африка и Северна Америка).

    Как протича типично процесът по подбор? 
    Процесът е стегнат обикновено включва една среща между кандидата, HR и прекия ръководител. Даваме обратна връзка до 2 седмици след срещата с всеки кандидат. 

    Какво да очакват кандидатите на едно интервю? 
    Основните критерии, които очакваме кандидатите да покрият, са, на първо място, да открием в тях свежи попадения за екипите, да пасват на нашата фирмена култура и динамика и, разбира се, да покриват изискванията за заемане на позицията от гледна точка на опит и технологии. Важно за нас е хората, които се присъединяват към компанията, да са искрени, проактивни, отворени към промените и имащи желание да учат и да се развиват професионално. Не бихме направили компромис, наемайки хора с конфликтен характер, липса на опит и знания и пропуски в етичната и моралната ценностна система. 

    Имате ли тестове?
    За всяка от позициите е необходимо кандидатите да покрият определени критерии: в зависимост от сферата на дейност предоставяме на кандидатите тестове, които да ни насочат в каква посока разсъждават, какви умения имат и на какво ниво на експертиза са, за да можем да преценим каква би била инвестицията в допълнително обучение от наша страна.

    Колко време продължава едно интервю и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят?
    Максимум 1 час, ако има задача до 2 часа. Целият процес може да премине от 2 дни до 2 седмици максимум. Със сигурност кандидатите биха срещнали прекия си ръководител по време на интервю.

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би ви направило добро впечатление?
    Любопитство към позицията, задълженията и ролята на съответната длъжност. Активно задаване на въпроси (допълнителни и уточняващи). Насоченост към екипната работа, въпроси, свързани с взаимодействието между екипите в компанията. Искрени и открити отговори, без недомлъвки. Ентусиазъм и интерес към същността на работата и процеса. Също така прави добро впечатление, когато ни питат какво точно ще очакваме от тях и как техният опит би допринесъл за развитието на компанията според нас.

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    За съжаление често срещаме кандидати, за които офис помещенията, пакетът социални придобивки и броят тийм билдинг събития са основните и най-вълнуващи критерии и условия, върху които фокусират въпросите си, оставяйки на заден план същината на позицията и работните задачи. ИТ индустрията е наложила ясни критерии относно всички допълнителни придобивки, които компаниите предоставят на служителите си и ние не отстъпваме и крачка назад. Но не наемаме хора, които сменят работата си заради един тийм билдинг повече на година. Също така непознаването на компанията, било то съвсем обща информация, ни показва, че кандидатът не е заинтересован от позицията и сферата на нашата дейност и по-скоро се запознава с пазара и актуалните условия на труд.

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си? 
    На първи етап. Често питаме кандидатите (с тяхно разрешение и ако се чувстват комфортно) да споделят своите очаквания, тъй като компанията ни има ясни нива на заплащане за всяка позиция и ние самите трябва да знаем дали можем да отговорим на тези изисквания и очаквания от страна на кандидата. Не е момент на „пазарене“.

    Имате ли стажантски програми? 
    Да, имаме. За последните 5 години в компанията успешно преминаха 4 академии за програмисти и 2 за риск мениджъри. През март ни предстои още една в Пловдив насочена към програмисти стартиращи в индустрията. От всички хора участвали в академии при нас едва 3% не продължиха работа при нас. 

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко човека типично се конкурират за едно място?
    Различно. За позиции като Customer Support Representative с английски имаме 250 кандидати за 2 седмици, борещи се за 10 места. За програмисти може да се видим с 10, 15 човека и да не открием правилния.

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    За по-комплексните, където търсим кандидат с опит в технологиите като програмист, но изискваме и опит като продуктов мениджър, участие в  процес на продажби и ако може да идва от нашата индустрия. Трудно е и да открием добри мениджъри от гледна точка управление на хора, поради тази причина предпочитаме да инвестираме в настоящите ни колеги, които имат желание и потенциал, отколкото да правим компромиси.

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Че се смеем и в напрегнати моменти, гръмогласно, заедно. Че мнението на всеки е важно и всеки е свободен да го сподели! 

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател?
    С хората и факта, че сме продуктова компания, спортът е в нашето ДНК и всички работим здраво, за да дадем най-доброто и продуктът ни да бъде най-добър на пазара в глобален мащаб. И че всичко зависи от нас  Всичко се развива динамично и всеки може да види реалните „плодове“ на своята работа в съвсем кратки срокове. Вземаме под внимание желанието и амбициите на хората – какви технологии искат да надграждат и в каква посока търсят развитие като роля и отговорности.

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на SBTech в Jobs.bg тук 

    Вижте любимият въпрос на интервю за работа на Петя Кафеджиева- SBTech тук

      

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 40 минути
    Aramco обяви цената на акциите за първичното предлагане
    При обявената от компанията цена, тя ще се превърне в най-скъпата в света
    преди 17 часа
    Германска компания с намерение да открие IT център в София
    Group Technology Foundations Commerzbank AG първоначално ще наеме 400 висококвалифицирани IT специалисти, като броят им ще нарастне до 600
    преди 18 часа
    Радев: България трябва да превърне иновациите в национална политика
    Президентът връчи голямата награда и отличи победителите в Националния конкурс „Иновативно предприятие на годината“
    преди 21 часа
    БВП с близо 4% ръст през третото тримесечие
    Брутната добавена стойност през третото тримесечие възлиза на 27.4 млрд. лева, показват данните на националната статистика
    преди 23 часа
    Германски инвеститори с интерес в сферите на транспорта и енергетиката
    Германският бизнес проявяват интерес и към управлението на води и отпадъци, машиностроене инфраструктура и др.