петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    21142 прочитания

    Как протича интервю за работа в NaXex?

    Повече за процеса на подбор и как да се подготвим, за да се представим успешно, разказва Борислава Георгиева, мениджър „Човешки ресурси“ в NaXex Technological Development
    07 октомври 2016, 15:48 a+ a- a

    Борислава Георгиева, мениджър „Човешки ресурси“ в NaXex Technological Development

    В българския офис на NaXex Technological Development работят 130 специалисти. Те са в 13 екипа, които включват разработчици на софтуерни приложения върху платформата .Net, приложения за iPhone и Android; експерти, които извършват специализирани тестове; специалисти по технологична поддръжка, ИТ сигурност и ИТ инфраструктура, системни администратори, мрежови и VoIP инженери, администратори на приложения; проектни и продуктови мениджъри.

    В момента Invesus Financial Services Group – групата от компании, от която e част и NaXex, разширява своята дейност. Компанията има амбициозен план за развитие за офиса в София за следващата година.

    Какво е важно да знаем за технологичната компания, ако искаме да станем част от екипа й и ни предстои интервю за работа? Как да се подготвим и какво да очакваме от процеса по подбор, разказва Борислава Георгиева, мениджър „човешки ресурси“ в NaXex Technological Development.

     

    Колко и какъв тип специалисти работят при вас?
    В компанията работят 130 талантливи български и чуждестранни специалисти и продължаваме да се разрастваме. Разполагаме с 13 екипа, които включват разработчици на софтуерни приложения върху платформата .Net, приложения за iPhone и Android; експерти, които извършват специализирани тестове; специалисти по технологична поддръжка, ИТ сигурност и ИТ инфраструктура, системни администратори, мрежови и VoIP инженери, администратори на приложения; проектни и продуктови мениджъри. Наред с технологичното направление при нас има също административни екипи и такива по онлайн маркетинг, финанси и HR. 

    Име: Naxex Technological Development

    Сектор: ИТ 

    Създадена: NaXex e дъщерна компания на международната финансова група Invesus Financial Services Group

    Брой служители в България: 130

    Офис в България: в София

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    В момента Invesus Financial Services Group – групата от компании, от която e част и NaXex, разширява своята дейност. В резултат на изграждането на още един R&D отдел в компанията имаме повече от 15 свободни позиции. Търсим основно опитни софтуерни инженери, програмисти, разработчици на сайтове, мениджъри на проекти, „облачни“ инженери и специалисти по технологична поддръжка.
    В NaXex предлагаме също и позиции на нашите служители вътрешно в компанията. Чрез тази инициатива даваме възможност на колегите без опит в съответните сфери при изявено желание да се развиват - да кандидатстват за определен екип и да преминат необходимите вътрешни обучения. Случва се, когато дойде кандидат с уникален профил и нямаме подходяща позиция за него, да се мислят различни варианти, дори за откриване на нова позиция, за да предложим най-доброто, така че той да стане част от компанията. С други думи казано, правим всичко възможно да подкрепим желанието за успех в човека и да развием таланта му, като самият той се превърне в част от успеха на компанията.
    Опитът, познанията и уменията са много важни, но и мотивацията, отношението и ентусиазмът на кандидата имат голяма тежест при вземане на решение относно наемането му. 

    Как протича типично процесът по подбор? Какво да очакват кандидатите на едно интервю? Имате ли тестове и ако да - какви?
    Процесът на подбор преминава през 3 до 5 фази в зависимост от изискванията за позицията. Държим на личния контакт и затова първата стъпка винаги е опознавателна среща в нашия офис, на която представяме компанията и кандидатът разказва за себе си. Следващата стъпка може да е тест за правене от офиса или от вкъщи, който отнема от 1 до 4 часа за по-сложните задачи. Тестовете са практически насочени, създадени от колегите ни по казуси, които са част от пряката им дейност и показват реалните умения на кандидатите. По този начин те се докосват до работата, която ги очаква и от друга страна, ние се уверяваме дали човекът ще се справи с практическите си задачи. Като част от подбора за някои от позициите даваме и ДИСК профил, използваме като инструмент и ролеви игри. За повечето позиции включваме и колеги от чужбина, които са експерти или ще са ръководители на кандидатите. Подхождаме с уважение към всеки човек, съобразяваме се с графика на кандидатите при определяне на интервюта и провеждане на тестове и винаги изпращаме обратна връзка.

    Колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят?
    Периодът е изключително интензивен за нас особено откъм подбор. Имаме амбициозен план за развитие за година напред. Това лято сме достигали пикове от 30 отворени позиции на месец. Затова на ден правим поне по 2-3 интервюта. Мениджърите, за чиито екипи търсим даден специалист, участват в процеса още от първото интервю с кандидата. И това е ключово при избора на нов член на R&D екипа ни. Нещо специално, което ни отличава, е, че ако кандидатът бъде одобрен от всички интервюиращи, лично управителят на компанията се среща с него, за да му отправи нашето предложение.

    Колко време продължава едно интервю? Целият процес по подбор?
    Стандартното първо интервю, ако няма тест, продължава не повече от час. Целият процес по подбор на подходящ специалист се стараем да не надхвърля три седмици. 

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би ви направило добро впечатление?  
    Лично аз ценя много жаждата на хората да учат нови неща, ентусиазма и желанието за развитие. Добро впечатление ми прави, ако кандидатът се е подготвил с информация за компанията предварително и идва с конкретни въпроси към нас. Много ме радва и фактът, че все повече хора избират да кандидатстват единствено при нас, защото харесват компанията. И предвид плана ни за разрастване, може да преценим да се видим с кандидати, преди да сме стартирали дори търсене за нова специфична позиция.

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    Гледайки биография на кандидат, прави лошо впечатление честата смяна на компании. В ИТ сектора това вече е практика заради голямата конкуренция, но ако кандидат не е могъл да се задържи и година в определена компания и е прескачал през няколко месеца от една фирма в друга, определено не говори добре за него или нея. Друго нещо, което би ме притеснило, е негативно говорене за предишни работодатели и идване на среща без подготовка с информация за компанията.

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    Знаете ли, че има кандидати, които още при поканата ни за интервю питат за заплатата?!
    Има и такива, които пишат очакванията си в резюмето. При нас този въпрос се обсъжда на първа среща, защото очакванията са важни, но ние като международна компания имаме кариерна матрица със съответните нива на заплащане в нея според опита и компетенциите за всяка позиция.

    Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
    Планираме да започнем стажантска програма през следващата година. Към настоящия момент имаме стажант в HR отдела. Преди няколко месеца приключи стажът на трима младежи – две момчета и едно момиче - в неравностойно положение, които се обучаваха при нас. Двете момчета придобиха познания по уеб дизайн, а момичето - за специалист по тестване. Стартирахме тази инициатива, защото вярваме, че най-голямото добро, което можеш да направиш за един млад човек, е да му дадеш практически знания и умения, които да му послужат за реализация в живота – не само да му дадеш хляб, а да го научиш как сам да си прави хляба.

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко човека типично се конкурират за едно място?
    Технологичната индустрия в България страда от недостиг на опитни кадри. Изключително трудно е намирането на доказани специалисти. Понякога 4-5 компании наддават за експерт.
    Конкуренцията между кандидатите е по-голяма при позиции свързани с техническа поддръжка, администрация, управление на проекти и финанси. При тях средно 40 човека се конкурират за едно място.

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Най-голямо предизвикателство е намирането на програмисти с над 5 години опит.
    Например, както е за една позиция, която е за екипа, разработващ платформата за търговия с финансови инструменти, и там се изискват комплексни знания, а и самият тест за тази позиция е доста сложен.

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Горди сме, че българският екип на NaXex създава иновационни софтуерни платформи за световната финансова индустрия. Възможностите за професионално развитие в компанията са почти неограничени. Разработихме матрица на компетентностите за всяка една позиция и различните нива в йерархията. Този инструмент позволява много точно да се ориентираме какви умения е необходимо да придобие или доразвие един служител, за да може да израсне и премине на следващото ниво в кариерния си път. За тези години в компанията имаме редица примери на колеги започнали на изпълнителска позиция, които, трупайки знания и опит, са се доказали като експерти в тяхното професионално направление, а отличното им представяне им е дало възможност да заемат ръководна позиция, като в момента отговарят за един или повече екипи.
    Следвайки световните тенденции, ние решихме да въведем месечни цели, на база на които ще се извършва годишната оценка и те са плаваща част от месечната заплата на повечето колеги.
    Месечните цели улесняват целия процес на оценяване. Целите се поставят от мениджъра на екип или от самите служители. Целите са свързани с ежедневните задачи, но една идея по-предизвикателни, както и една от целите може да е свързана с професиналното развитие на човека.
    На края на годината, изваждайки всички месечни цели, ясно се очертава годишното представяне на дадения служител.
    Месечните цели са инструмент за мениджърите и екипите им да имат моментална обратна връзка за представянето и същевременно подобряват и комуникацията между мениджъра и служителя му, като гарантират поне 2 пъти в месеца среща one to one. Доказано е, че една от причините новите хора да се демотивират, е защото вниманието от страна на мениджъра им намалява с времето.

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател?
    За нас е важно служителите да имат както изключително добри условия за работа, така и тяхното здраве да бъде в отлично състояние. В офиса сме осигурили специални столове, които предпазват от изкривяване на гръбнака. Предлагаме спортни карти, луксозен здравен пакет, масажи в офиса, закуска и плодове и от скоро ще предоставяме допълнителна отпуска след натрупване на определен стаж в компанията. От края на септември започнахме пробно и тренировки по танци в офиса. За да могат колегите да балансират между личен живот и работа им предоставяме гъвкаво работно време и приятелска среда в офиса.
    Инвестираме и в различни обучения и сертификации за колегите. Два пъти в годината организираме и тийм билдинг. Много важно е, че работата е интересна и вълнуваща, защото работим по собствени интелектуални продукти, които се използват по целия свят.
    За забавлението се грижим, като често ходим на клуб или забавни игри, а всеки петък организираме тематично парти с различна храна и напитки. Колегите ни могат да се насладят на закуска, която понякога се приготвя пред нас, като например палачинки. Всеки голям празник и хубав личен повод празнуваме заедно и с подаръци.
    Добавената стойност, която осигуряваме за колегите, им дава възможност да допринасят с усилията си и времето си в различни социално-отговорни дейности.

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на Naxex Technological Development Ltd. в Jobs.bg тук  

    Вижте любимият въпрос на интервю за работа на Борислава Георгиева, мениджър „Човешки ресурси“ в NaXex Technological Development тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 31 минути
    IWG продължава да разширява присъствието си у нас
    Доставчикът на гъвкави работни пространства откри няколко нови локации в Пловдив
    преди 54 минути
    БДЖ и Deutsche Bahn договориха доставка на 76 модернизирани вагона
    Първите 19 идват в средата на април, а до началото на лятото всички вагони ще бъдат включени в състава на БДЖ
    преди 2 часа
    БСК: От 2030 най-малко 30% от пластмасовите опаковки ще трябва да се рециклират
    Системи за връщане на бутилки и кенчета предвиждат регулации на ЕП
    преди 2 часа
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla
    преди 3 часа
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS