четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    20062 прочитания

    IT JOBS in BG: Какво е да работиш като продуктов мениджър на игри в Playtech Bulgaria?

    За професията и възможностите разказва Диана Колева, младши продуктов мениджър на казино игри в Playtech Bulgaria
    18 май 2017, 11:44 a+ a- a

    Диана Колева е младши продуктов мениджър на казино игри в Playtech Bulgaria. Завършила е Университета по архитектура, атроителство и геодезия (УАСГ), специалност „Компютърна обработка на информацията“. Стартира кариерата си като уеб дизайнер. Постепенно натрупва опит и в сферата на принт дизайна, флаш анимацията, рекламите за уеб, лого дизайна и др. Впоследствие решава, че иска да се занимава с компютърна анимация и специални ефекти. Такава възможност открива в Playtech Bulgaria и през 2007 се присъединява към компанията. Срещнахме се с Диана, за да ни разкаже повече за настоящата си позиция. С какво се занимава, какви отговорности има, как поддържа квалификацията си, какви са възможностите за развитие и кои са най-големите заблуди за професията.  

    Какво е да работиш като продуктов мениджър на казино игри в Playtech Bulgaria?

    Началото на кариерата в  Playtech Bulgaria

    Започнах работа в Playtech през 2007 на позицията графичен дизайнер на казино игри. Беше ми много интересно, защото това е нещо много различно от нещата, които съм правила за уеб. Не може да се каже, че е по-креативно, защото и двете неща с имат своите специфики, но определено тогава, след като вече 7-8 години се бях занимавала с уеб дизайн, ми се искаше нещо ново. И в тази позиция видях именно тази възможност – да правя нещо по-различно, в което да приложа натрупаните си умения и знания. 

    В Playtech съм вече 10 години и през това време смених няколко позиции. Работих година и нещо като графичен дизайнер, още толкова като аниматор на специални ефекти и постпродукция. След това ме повишиха на позицията тийм лидер на дизайнерския екип, на която имам натрупан опит вече близо 7 години. Паралелно с тази работа продължих да се занимавам с анимация и частично с графичен дизайн. В момента съм на позицията младши продуктов мениджър на казино игри. 

    Кои са основните отговорности? 

    Основната отговорност на продуктовия мениджър е играта, с която се занимава. В Playtech има няколко отделни студиа, всяко от което си има продуктови мениджъри. Нашето студио в България има своите игри, които се създават тук. Всички тези игри са моя отговорност и отговорност на моя шеф. Ние измисляме от самото начало каква ще бъде новата игра, каква нова идея може да се предложи на играчите. Или пък ако играта е класическа, как да се предложи по по-различен начин, за да изглежда привлекателно. Продуктовият мениджър трябва да следи целия процес на изработване, работата на художниците и аниматорите и дали играта се получава така, както се очаква. Доста от изискванията, които имаме към игрите, са базирани на изискванията на пазара - какво привлича играчите, какво им харесва, какво ги кара да играят една игра повече. Работата на продуктовия мениджър е да разбере тези неща, като погледне през погледа на играча и разбере какво му доставя удоволствие да играе.  

    Как протича типичен работен ден?

    Протича различно. Има много натоварени дни, има и по-спокойни. Аз съм много свързана с моя календар и поща. Сутрин преглеждам какви срещи имам за деня. Ако имам срещи преди обяд, се подготвям за тях. Ако нямам такива, проверявам кои са най-спешните ми задачи за деня. Ако е по-спокоен ден, дискутирам с екипа работата и задачите и дали има нещо много спешно и неотложно. В практиката се научих, че наистина спешните неща трябва да бъдат казани много ясно, за да се случат. Като цяло има доста срещи в моята работа, защото аз работя с хора от офиси в няколко държави. Моят шеф се намира в Гибралтар. И за да може да работим, непрекъснато трябва да се чуваме и обсъждаме някакви неща онлайн. През останалото време денят ми протича в работа по игрите, които разработваме в момента. Има динамични дни, но и по-спокойни, в които може да се намери време за мислене на нещо по-креативно. 

    Кои са основните качества и умения, за да бъдеш успешен на тази позиция?  

    На тази позиция в нашата компания има хора с най-различен опит. Има хора, които са математици, копирайтъри, аниматори. И аз си мисля, че този разностранен опит ни помага да видим дадена игра като цялостен продукт, не само като отделен елемент, красива графика или механика. Което е главната цел на продуктовия мениджър. Може би най-основното качество за тази позиция е да можеш да обхванеш този продукт във всичките му аспекти. Да прецениш тази графика с този звук, с този текст, с тази механика прави ли една игра интересна и успешна. И пак невинаги най-красивата игра е най-успешна. Понякога суперпопулярни игри на пръв поглед не изглеждат особено красиви, дори по детски направени. Въпреки това играчите ги играят с огромна страст и очевидно има нещо в тях, което ги привлича и задържа. 

    Така че ако трябва да обобщя, необходимите качества за тази позиция са добър общ поглед върху продукта и много добри комуникативни умения. Продуктовият мениджър комуникира с всички нива на разработка на една игра и е необходимо да го прави ефективно. И естествено креативната способност да се измисли нещо интересно и нещо, което ще завладее и привлече играчите и ще задържи интереса им за дълго време. Това определено не е рутинна работа. Всяка игра е различна. Дори когато се прави наново една и съща игра, отново трябва нещо различно. Макар и е да е нещо малко, всеки път трябва да има нещо ново. Това практически движи индустрията напред. 

    Как се поддържа квалификацията? 

    Поддържам знанията и квалификацията си по два основни начина. Единият е самата работа, тъй като нещата се променят все по-бързо. Самата работа изисква човек да остане в час с нови технологии, тенденции, новата мода и дори новите филми, тъй като филмовата индустрия има доста голямо влияние върху нашата индустрия. И всичко това ме кара да поддържам и да развивам знанията и интересите си. От друга страна, тъй като познаването на индустрията не е единствено достатъчно за добрия професионалист, самата компания ни помага да се развиваме като мениджъри. Има доста семинари и обучения, които можем да посетим по наш избор. За мен лично част от обученията, на които съм била в Playtech, след това са отключили интерес сама да отида на други семинари и обучения и да се развивам допълнително. В практиката и в годините съм установила, че професионалното развитие е много важно, но и личностното развитие е от изключително значение, защото то ме поддържа и като добър професионалист. 

    Какви са възможностите за развитие? 

    За мен работа ми като продуктов мениджър е едно постоянно развитие, защото непрекъснато се случват нови неща и има много нови проекти, по които се работи. Те изискват нов подход, нова идея или има някакъв проблем, който трябва да се разреши. Това поддържа интереса ми и чувството, че се развивам постоянно. От чисто кариерна гледна точка следващата стъпка е старши продуктов мениджър. Това е позиция с повече свобода по отношение креативност и идеи, но и с повече отговорности и задължения. След нея са доста високи позиции, които изискват и много различен опит. Следващото ниво е изпълнителен продуктов мениджър, който ръководи всички останали продуктови мениджъри и взема решенията за всички игри в компанията. Какво ще бъде пуснато на пазара, от какво има нужда да се разработва и т.н. Това също е много отговорна и от моя гледна точка доста сложна позиция.  

    Кои са най-големите митове за професията?

    Аз самата имах някои заблуди, преди да започна да работя на тази позиция. Тъй като в нашата работа се случва често нещата да се променят. Работи се по една игра, тя е почти завършена и продуктовият мениджър казва: „Добре, прекрасно, но сменяме много неща“. Тогава съм си мислила, че това е било проява на недобра преценка на мениджъра или просто си експериментира както си иска. Сега, когато аз вече съм на тази позиция, си дадох сметка, че това не е проява на несериозност или лутане в каква точно посока да се поеме, а част от работата. Така че тази моя заблуда доста силно беше разбита. 

    Чувала съм и от мои познати, когато си говорим за това, с което аз се занимавам. Те си мислят, че работата ми е скучна и монотонна и че по цял ден си гледам пощата и отговарям на имейли. Това не е така. Отговарям на имейли, естествено, но не е само това. Определено това е една доста интересна, динамична и креативна работа. Неслучайно повечето колеги на моята позиция имат подобен на моя опит – графичен дизайн, аниматори или 3D. Така че определено това е позиция, която привлича по-творчески ориентираните хора и със сигурност не е скучна и монотонна. 

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 3 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 4 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 20 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 20 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 21 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място