вторник, 19 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    19741 прочитания

    IT JOBS in BG: Какво е да работиш като продуктов мениджър на игри в Playtech Bulgaria?

    За професията и възможностите разказва Диана Колева, младши продуктов мениджър на казино игри в Playtech Bulgaria
    18 май 2017, 11:44 a+ a- a

    Диана Колева е младши продуктов мениджър на казино игри в Playtech Bulgaria. Завършила е Университета по архитектура, атроителство и геодезия (УАСГ), специалност „Компютърна обработка на информацията“. Стартира кариерата си като уеб дизайнер. Постепенно натрупва опит и в сферата на принт дизайна, флаш анимацията, рекламите за уеб, лого дизайна и др. Впоследствие решава, че иска да се занимава с компютърна анимация и специални ефекти. Такава възможност открива в Playtech Bulgaria и през 2007 се присъединява към компанията. Срещнахме се с Диана, за да ни разкаже повече за настоящата си позиция. С какво се занимава, какви отговорности има, как поддържа квалификацията си, какви са възможностите за развитие и кои са най-големите заблуди за професията.  

    Какво е да работиш като продуктов мениджър на казино игри в Playtech Bulgaria?

    Началото на кариерата в  Playtech Bulgaria

    Започнах работа в Playtech през 2007 на позицията графичен дизайнер на казино игри. Беше ми много интересно, защото това е нещо много различно от нещата, които съм правила за уеб. Не може да се каже, че е по-креативно, защото и двете неща с имат своите специфики, но определено тогава, след като вече 7-8 години се бях занимавала с уеб дизайн, ми се искаше нещо ново. И в тази позиция видях именно тази възможност – да правя нещо по-различно, в което да приложа натрупаните си умения и знания. 

    В Playtech съм вече 10 години и през това време смених няколко позиции. Работих година и нещо като графичен дизайнер, още толкова като аниматор на специални ефекти и постпродукция. След това ме повишиха на позицията тийм лидер на дизайнерския екип, на която имам натрупан опит вече близо 7 години. Паралелно с тази работа продължих да се занимавам с анимация и частично с графичен дизайн. В момента съм на позицията младши продуктов мениджър на казино игри. 

    Кои са основните отговорности? 

    Основната отговорност на продуктовия мениджър е играта, с която се занимава. В Playtech има няколко отделни студиа, всяко от което си има продуктови мениджъри. Нашето студио в България има своите игри, които се създават тук. Всички тези игри са моя отговорност и отговорност на моя шеф. Ние измисляме от самото начало каква ще бъде новата игра, каква нова идея може да се предложи на играчите. Или пък ако играта е класическа, как да се предложи по по-различен начин, за да изглежда привлекателно. Продуктовият мениджър трябва да следи целия процес на изработване, работата на художниците и аниматорите и дали играта се получава така, както се очаква. Доста от изискванията, които имаме към игрите, са базирани на изискванията на пазара - какво привлича играчите, какво им харесва, какво ги кара да играят една игра повече. Работата на продуктовия мениджър е да разбере тези неща, като погледне през погледа на играча и разбере какво му доставя удоволствие да играе.  

    Как протича типичен работен ден?

    Протича различно. Има много натоварени дни, има и по-спокойни. Аз съм много свързана с моя календар и поща. Сутрин преглеждам какви срещи имам за деня. Ако имам срещи преди обяд, се подготвям за тях. Ако нямам такива, проверявам кои са най-спешните ми задачи за деня. Ако е по-спокоен ден, дискутирам с екипа работата и задачите и дали има нещо много спешно и неотложно. В практиката се научих, че наистина спешните неща трябва да бъдат казани много ясно, за да се случат. Като цяло има доста срещи в моята работа, защото аз работя с хора от офиси в няколко държави. Моят шеф се намира в Гибралтар. И за да може да работим, непрекъснато трябва да се чуваме и обсъждаме някакви неща онлайн. През останалото време денят ми протича в работа по игрите, които разработваме в момента. Има динамични дни, но и по-спокойни, в които може да се намери време за мислене на нещо по-креативно. 

    Кои са основните качества и умения, за да бъдеш успешен на тази позиция?  

    На тази позиция в нашата компания има хора с най-различен опит. Има хора, които са математици, копирайтъри, аниматори. И аз си мисля, че този разностранен опит ни помага да видим дадена игра като цялостен продукт, не само като отделен елемент, красива графика или механика. Което е главната цел на продуктовия мениджър. Може би най-основното качество за тази позиция е да можеш да обхванеш този продукт във всичките му аспекти. Да прецениш тази графика с този звук, с този текст, с тази механика прави ли една игра интересна и успешна. И пак невинаги най-красивата игра е най-успешна. Понякога суперпопулярни игри на пръв поглед не изглеждат особено красиви, дори по детски направени. Въпреки това играчите ги играят с огромна страст и очевидно има нещо в тях, което ги привлича и задържа. 

    Така че ако трябва да обобщя, необходимите качества за тази позиция са добър общ поглед върху продукта и много добри комуникативни умения. Продуктовият мениджър комуникира с всички нива на разработка на една игра и е необходимо да го прави ефективно. И естествено креативната способност да се измисли нещо интересно и нещо, което ще завладее и привлече играчите и ще задържи интереса им за дълго време. Това определено не е рутинна работа. Всяка игра е различна. Дори когато се прави наново една и съща игра, отново трябва нещо различно. Макар и е да е нещо малко, всеки път трябва да има нещо ново. Това практически движи индустрията напред. 

    Как се поддържа квалификацията? 

    Поддържам знанията и квалификацията си по два основни начина. Единият е самата работа, тъй като нещата се променят все по-бързо. Самата работа изисква човек да остане в час с нови технологии, тенденции, новата мода и дори новите филми, тъй като филмовата индустрия има доста голямо влияние върху нашата индустрия. И всичко това ме кара да поддържам и да развивам знанията и интересите си. От друга страна, тъй като познаването на индустрията не е единствено достатъчно за добрия професионалист, самата компания ни помага да се развиваме като мениджъри. Има доста семинари и обучения, които можем да посетим по наш избор. За мен лично част от обученията, на които съм била в Playtech, след това са отключили интерес сама да отида на други семинари и обучения и да се развивам допълнително. В практиката и в годините съм установила, че професионалното развитие е много важно, но и личностното развитие е от изключително значение, защото то ме поддържа и като добър професионалист. 

    Какви са възможностите за развитие? 

    За мен работа ми като продуктов мениджър е едно постоянно развитие, защото непрекъснато се случват нови неща и има много нови проекти, по които се работи. Те изискват нов подход, нова идея или има някакъв проблем, който трябва да се разреши. Това поддържа интереса ми и чувството, че се развивам постоянно. От чисто кариерна гледна точка следващата стъпка е старши продуктов мениджър. Това е позиция с повече свобода по отношение креативност и идеи, но и с повече отговорности и задължения. След нея са доста високи позиции, които изискват и много различен опит. Следващото ниво е изпълнителен продуктов мениджър, който ръководи всички останали продуктови мениджъри и взема решенията за всички игри в компанията. Какво ще бъде пуснато на пазара, от какво има нужда да се разработва и т.н. Това също е много отговорна и от моя гледна точка доста сложна позиция.  

    Кои са най-големите митове за професията?

    Аз самата имах някои заблуди, преди да започна да работя на тази позиция. Тъй като в нашата работа се случва често нещата да се променят. Работи се по една игра, тя е почти завършена и продуктовият мениджър казва: „Добре, прекрасно, но сменяме много неща“. Тогава съм си мислила, че това е било проява на недобра преценка на мениджъра или просто си експериментира както си иска. Сега, когато аз вече съм на тази позиция, си дадох сметка, че това не е проява на несериозност или лутане в каква точно посока да се поеме, а част от работата. Така че тази моя заблуда доста силно беше разбита. 

    Чувала съм и от мои познати, когато си говорим за това, с което аз се занимавам. Те си мислят, че работата ми е скучна и монотонна и че по цял ден си гледам пощата и отговарям на имейли. Това не е така. Отговарям на имейли, естествено, но не е само това. Определено това е една доста интересна, динамична и креативна работа. Неслучайно повечето колеги на моята позиция имат подобен на моя опит – графичен дизайн, аниматори или 3D. Така че определено това е позиция, която привлича по-творчески ориентираните хора и със сигурност не е скучна и монотонна. 

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Анна Панчева е новият ръководител на направление „Човешки ресурси“ в Kaufland България
    Нейният фокус са привличането на таланти и работодателска марка
    преди 3 часа
    Оптимистични данни от Китай в началото на годината
    Индустриалното производство и търговията с по-голям от очаквания ръст през януари и февруари
    преди 4 часа
    3 компании инвестират близо 18 млн. лв. в София и Омуртаг
    От юни 2023 г. Са издадени сертификати за инвестиции в размер на 510 млн. лв., които ще разкрият над 2000 нови работни места
    преди 21 часа
    Apple води преговори за вграждане на Gemini на Google в iPhone
    Компанията е водила преговори и с OpenAI
    преди 22 часа
    Китайски доставчик на части за Tesla ще строи завод у нас
    Плановете са да бъдат разкрити до 200 работни места край Пловдив
    преди 22 часа
    Президентътвръчи мандат за съставяне на правителство на Мария Габриел
    Тя бе посочена като кандидат за министър-председател от ПГ на ГЕРБ-СДС