петък, 21 септември 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1584 прочитания

    Да си поръчаме от HR менюто с услуги

    Как протече тази година инициативата на БАУХ "HR в действие", разказва Полина Господинова пред Economy.bg
    18 декември 2017, 12:54 a+ a- a

    За четвърта поредна година Българската асоциация за управление на хора (БАУХ) организира  „HR в действие”. Целта е студенти с желание да се развиват в сферата на управлението на човешките ресурси и да се срещнат с действащи HR специалисти. Повече за инициативата разказва Полина Господинова - експерт „Програми и проекти” в Българска асоциация за управление на хора.

    За четвърта поредна година Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) организира състезанието HR в действие. Каква е целта на тази инициатива?
    Да, HR в действие вече се превърна в традиционен проект за асоциацията. Той цели да даде възможност на студенти с желание да се развиват в сферата на управлението на човешките ресурси, да се срещнат с действащи HR специалисти. Идеята на тази среща е всяка от двете страни да си сравни часовника – за очакванията, за гледната точка, за начина на мислене на другата. Именно тази възможност беше посочена като най-ценното в проекта от участниците в миналите издания – и студенти, и HR професионалисти. Затова запазваме идеята, но постоянно търсим начини да я доразвиваме – като формат, като съдържание, като участие.

    Как протече инициативата тази година? Имаше ли състезание с казуси както предходни години?
    Действително в първите издания на инициативата HR професионалистите задаваха казуси, а студентите работеха по тях, предлагайки свои решения. Но сега променихме формата. Искахме да го направим по-атрактивен, по-гъвкав, и по-полезен. Освен това за нас беше важно да поставим и студентите, и HR професионалистите на равни начала, а не студентите да се чувстват като на изпит. Затова избрахме съвсем различен подход. В това издание на „HR в действие“ отворихме пространство за свободен диалог между двете страни, в който те да научат малко повече една за друга. В малки групите имаха възможност да дискутират по конкретна задача, да генерират идеи, да споделят и да аргументират мнението си, да търсят обратна връзка, изобщо да си поговорят свободно, но все пак структурирано и фасилитирано, за HR.

    Разкажи ни малко повече за новия формат, какво представлява HR менюто? Как се зароди тази идея?
    Тази година задачата на студентите и HR професионалистите беше заедно да съставят меню на HR услугите. Идеята ни дойде от реален случай, за който прочетохме. В него новият изпълнителен директор на компания поискал от HR отдела да промени  подхода на работата си. Вместо HR професионалистите да казват на всички останали мениджъри и служители в компанията какво да правят, това, което изпълнителният директор искал е всеки човек в компанията да има ясна идея какво HR отделът може да направи за него и да има възможност да си го поиска.  Затова накарал HR експертите да изготвят меню на услугите си.
    За формата на събитието се вдъхновихме от този случай. Използвахме задачата, за да дадем възможност на студентите да покажат своята визия за това какво HR отделът трябва да прави и да предлага като услуги на останалите хора в компаниите.  За HR професионалистите пък това беше шанс да получат нови свежи идеи с какво да попълнят менютата си.

    От споделените коментари по време на събитието стана ли ясно какво най-често се „поръчва от HR менюто“, кои функции талантите намират за най-ценни? 
    Най-често присъстващите услуги бяха свързани с подбор, обучение, администриране, кариерно ориентиране, задържане на таланти. Те формираха по-стандартната част от менютата. Имаше обаче и „гурме“ варианти, в които се появиха услуги, свързани с КСО политиките на компаниите, управлението на хора на стратегическо ниво в организациите. Разнообразието на услугите се оказа доста голямо. И цените им също бяха доста различни.

    Каква беше обратната връзка от събитието тази година?
    Проектът на практика не приключи със събитието. Тепърва предстои да разберем как ще продължат взаимоотношенията между участниците – ще има ли студенти, поканени за стажове и практики. Но първите обратни връзки са положителни. И двете страни споделиха, че срещата им е била полезна да си сравнят часовниците за взаимните очаквания, които имат едни спрямо други.

    Има ли възможност за студентите да уговорят провеждането на практика в компаниите участници?
    Благодарение на досегашните издания на инициативата над 50 студенти са преминали през практика или стаж в HR областта. Има и студенти, които бяха назначени на работа от участвали в проекта компании. Тази година също има такава възможност. Тепърва предстои да разберем дали студентите, участвали в събитието, са успели да впечатлят HR професионалистите.

    Планирате ли да продължите провеждането на тази инициатива и занапред и типично как се развива процесът по участие?
    Засега плановете са такива. Всеки път процесът по участие е различен. В началото компаниите разработваха казуси, по които студентите да работят. След това преминахме към по-дискусионни формати. За следващото издание ще помислим отново за нещо различно, нестандартно и креативно.



    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Ocado Technology отвори нов софтуерен център в София
    Плановете са да се утрои екипът от софтуерни специалисти
    преди 5 часа
    130 млн. евро. са немските инвестиции у нас за първото полугодие
    Германската икономика създава повече от 50 000 работни места в България
    преди 5 часа
    Подготвяме кампания за привличане на туристи от Китай
    Официалният туристически портал на България ще бъде достъпен и на китайски език
    преди 7 часа
    Световна банка: Отпадъците в световен мащаб може да се увеличат със 70%
    До 2050 населението в България ще намалее с близо 2 милиона, но човек ще генерира 40% повече боклук, прогнозира организацията