сряда, 07 декември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10884 прочитания

    Как протича интервю за работа във Fourth България?

    Повече за процеса и как да се подготвим, разказва Анета Ангова, ръководител „Софтуерни екипи“ в софийския офис на компанията
    25 април 2018, 09:13 a+ a- a

    Анета Ангова, ръководител „Софтуерни екипи“ във Fourth България

    Fourth е водещ световен доставчик на облачни решения в сферата на хотелиерството и ресторантьорството с близо 20-годишна история. Компанията разработва уеб- и мобилни приложения в облака, използващи Microsoft .NET и JavaScript технологии. Работи и с нови технологии като .NET Core и Ember.js. За Fourth работят около 600 служители на 3 континента, а екипът в София наброява 120 души. 

    Какво е важно да знаем за компанията и процеса по подбор, ако ни предстои интервю за работа, и как да се представим успешно, споделя Анета Ангова, ръководител „Софтуерни екипи“ във Fourth България. 

    Колко и какъв тип специалисти работят при вас?
    Fourth е софтуерна компания с почти двадесетгодишна история. В глобален мащаб в нея работят около 600 служители с офиси във Великобритания, България, Дубай, САЩ. 120 от служителите са в София и се грижат за разработката на софтуер – инженери, скръм мастъри и ръководители на софтуерни екипи. Фокусирани сме в подбора на много добри специалисти, които да могат до доразвият уменията си с помощта на богато портфолио от обученията, които предлагаме специално за тях.

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    Компанията разработва SaaS решения за ресторанти и големи хотелски вериги. Търсим специалисти, които пишат на C# или Javascript, както и Скръм Мастъри, които играят ключова роля и се грижат екипите да работят самостоятелно, ефективно и необезпокоявани от бизнеса, за да успяват да доставят софтуер с нужното високо качество в зададения срок. Очакванията са да имат умения за работа в екип, да са технически силно подготвени, да владеят английски език на високо ниво заради ежедневната колаборация с международните локации, да са адаптивни, да имат желание да се развиват и личностно, и професионално. Кандидатите ни трябва да пасват на ценностите на компанията, за да могат лесно да се впишат в голямото семейство на Fourth и да се чувстват комфортно в ролите си.

    Име: Fourth Сектор: IT, хотели и ресторанти
    Създадена: 1999
    В България е от: 2015
    Брой служители глобално: 600
    Брой служители в България: 120
    Офис/офиси в България: София, Капитал Форт

    Как протича типично процесът по подбор? Какво да очакват кандидатите на едно интервю? Имате ли тестове и ако да - какви?
    При нас кандидатите за работа преминават през няколко стъпки - две интервюта и техническа задача. 

    На първата среща софтуерният ръководител разказва на кандидата историята на компанията, нашите ценности, култура, какви решения предлагаме на клиентите си и кои са те в глобален мащаб. Даваме повече информация за офиса ни в България, структурата в компанията, за гъвкавата методология и самоорганизираните екипи. Очакваме кандидатът  да сподели за своя опит, мотивацията си да стане част от семейството на Fourth, преценяваме дали би се вписал в културата на компанията и възможностите му да общува на английски гладко и свободно.

    От впечатленията на първото интервю зависи дали ще продължим процеса със следващата стъпка - техническа задача, която се прави самостоятелно в определен срок. Когато е готов, кандидатът я изпраща за проверка от техническия експерт в екипа. Ако обратната връзка е положителна, организираме второ интервю, което има техническа насоченост, за да може да оценим уменията му.

    Има възможност тези три стъпки да бъдат обединени в едно по-дълго интервю и техническа задача в офиса, така процесът  на подбор може да бъде съкратен в рамките на ден. Гъвкави сме, за да имаме възможност да усетим кандидата, но и той да прецени дали Fourth е мястото, в което вижда себе си.

    Колко интервюта провеждате и с кои ръководители от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят?
    Интервютата на живо в офиса са две, първото е с ръководителя, в чийто екип е конкретната позиция, второто е с технически експерт.

    Колко време продължава едно интервю? Целият процес по подбор?
    Всяко интервю е с продължителност около час. Целият подбор отнема между една и две седмици, зависи основно от това колко бързо кандидатът ще ни изпрати решението си на задачата. За нас е от голямо значение през целия процес кандидатът да се чувства комфортно, за да може да даде максимума от себе си в представянето си. Задължително даваме обратна връзка в най-кратки срокове – до ден след последното интервю.

    Какво бихте искали да видите у кандидатите по време на интервю? Какво би Ви направило добро впечатление?
    Знанията за компанията и нейните продукти преди първо интервю показват по-задълбочен интерес и предварителна подготовка. Позитивизмът, желанието за развитие като професионалисти, реалната оценка за себе си са част от очакванията, които имаме.

    Много ни допада, когато интервюто е неформално и протича като диалог, без да се придържаме стриктно към определени въпроси. 

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    Неспазване на точния час за интервюто и/или липсата на предварителна информация за компанията. Важна е обективността и честността по време на разговора.

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    На първото интервю дискутираме финансовите очаквания на кандидата, като подробно обясняваме финансовите цикли в компанията. Важно за нас е очакванията да могат да бъдат удовлетворени финансово, от това зависи дали бихме продължили напред в процеса. 

    Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
    Имаме стажантска програма, която разработихме в компанията с огромно желание и ентусиазъм, тъй като за нас е важно младите хора без опит да получават възможност да придобият опит за период от шест месеца. В зависимост от представянето на стажанта в края на периода вземаме решение дали да го запазим в компанията на постоянен договор.

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко човека типично се конкурират за едно място?
    Конкуренцията обикновено е най-сериозна за стажантските позиции и тези, които изискват по-малък практически опит. От най-голяма важност за нас е ангажираността, която кандидатите показват по време на целия процес. Оценяваме и това дали техните ценности биха се вписали в културата и визията на Fourth.

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Подборът на ИТ кадри е изключително тежка задача. Javascript разработчици и ръководители на софтуерните екипи с подходящ опит и сходни на нашите ценности са най-трудните в момента комбинации за офиса ни в София, а и в Лондон.

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Най-ценното в компанията са хората. Културата на откритост, колаборация, ни прави уникални. Задълбоченият фокус да инвестираме и развиваме всеки член от екипа в посоката, която той иска. Хората са най-ценното нещо в компанията и сме положили много усилия да изберем най-добрите. Гъвкави сме с работното време, имаме много разнообразни обучения -  технически и soft skills, участваме в технически конференции и семинари постоянно. Годишно провеждаме  около десет вътрешни инициативи, които имат за цел да развиват компетенциите на екипите и да поддържат живи ценностите и мисията на компанията.

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател? 
    Компанията дава автономност на екипите сами да избират технически как да имплементират решенията след консултация с архитектите. Нямаме йерархия и ръководителите са сред екипите, като ги подкрепят да постигат целите, да преодоляват проблемите, с които се сблъскват. Хората избират сами в каква посока искат да се развиват, като се възползват от възможностите и ролите в компанията. Ние сме фокусирани и постоянни в подкрепата на развитието на служителите в компанията. 

    Развойният център в България има вече изградена невероятна култура и енергия, която се усеща още през първите моменти в компанията.

    Освен вече стандартните придобивки (допълнително здравно осигуряване, карти за спорт) и предвид глобалния мащаб на компанията, възможностите са различни. Провеждаме много вътрешни инициативи и обучения -  Wellness week два пъти в годината, Hack days, летни и зимни екипни забавления, свежи плодове, закуска в офиса. Най-ценната „придобивка“ във Fourth е приятелската, уютна работна среда, която се стремим всекидневно да усъвършенстваме! 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 28 минути
    Авиационният сектор ще излезе на печалба през 2023 г.
    Според прогнозите на IATA това ще се случи за първи път от настъпването на пандемията през 2019 г.
    преди 5 часа
    Какво предстои за банките през 2023?
    Банките ще трябва да търсят нови източници на стойност в дългосрочен план, сочи анализ на Делойт
    преди 7 часа
    208 нови случая на Covid-19 у нас
    Общият брой потвърдени случаи на новия коронавирус у нас от началото на пандемията е 1 288 196
    преди 22 часа
    България подписа Меморандум за разбирателство за производството на евромонети
    Той е важна стъпка от присъединяването на страната ни към еврозоната
    преди 23 часа
    България подписа споразумение с ЕИФ за 360 млн. лв.
    Средствата са за подкрепа за българските предприемачи
    преди 23 часа
    Първичното публично предлагане на MFG Invest е успешно
    Инвестиционното дружество набра малко над 4 млн. лв.