петък, 20 септември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4815 прочитания

    Как протича интервю за работа във Fourth България?

    Повече за процеса и как да се подготвим, разказва Анета Ангова, ръководител „Софтуерни екипи“ в софийския офис на компанията
    25 април 2018, 09:13 a+ a- a

    Анета Ангова, ръководител „Софтуерни екипи“ във Fourth България

    Fourth е водещ световен доставчик на облачни решения в сферата на хотелиерството и ресторантьорството с близо 20-годишна история. Компанията разработва уеб- и мобилни приложения в облака, използващи Microsoft .NET и JavaScript технологии. Работи и с нови технологии като .NET Core и Ember.js. За Fourth работят около 600 служители на 3 континента, а екипът в София наброява 120 души. 

    Какво е важно да знаем за компанията и процеса по подбор, ако ни предстои интервю за работа, и как да се представим успешно, споделя Анета Ангова, ръководител „Софтуерни екипи“ във Fourth България. 

    Колко и какъв тип специалисти работят при вас?
    Fourth е софтуерна компания с почти двадесетгодишна история. В глобален мащаб в нея работят около 600 служители с офиси във Великобритания, България, Дубай, САЩ. 120 от служителите са в София и се грижат за разработката на софтуер – инженери, скръм мастъри и ръководители на софтуерни екипи. Фокусирани сме в подбора на много добри специалисти, които да могат до доразвият уменията си с помощта на богато портфолио от обученията, които предлагаме специално за тях.

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    Компанията разработва SaaS решения за ресторанти и големи хотелски вериги. Търсим специалисти, които пишат на C# или Javascript, както и Скръм Мастъри, които играят ключова роля и се грижат екипите да работят самостоятелно, ефективно и необезпокоявани от бизнеса, за да успяват да доставят софтуер с нужното високо качество в зададения срок. Очакванията са да имат умения за работа в екип, да са технически силно подготвени, да владеят английски език на високо ниво заради ежедневната колаборация с международните локации, да са адаптивни, да имат желание да се развиват и личностно, и професионално. Кандидатите ни трябва да пасват на ценностите на компанията, за да могат лесно да се впишат в голямото семейство на Fourth и да се чувстват комфортно в ролите си.

    Име: Fourth Сектор: IT, хотели и ресторанти
    Създадена: 1999
    В България е от: 2015
    Брой служители глобално: 600
    Брой служители в България: 120
    Офис/офиси в България: София, Капитал Форт

    Как протича типично процесът по подбор? Какво да очакват кандидатите на едно интервю? Имате ли тестове и ако да - какви?
    При нас кандидатите за работа преминават през няколко стъпки - две интервюта и техническа задача. 

    На първата среща софтуерният ръководител разказва на кандидата историята на компанията, нашите ценности, култура, какви решения предлагаме на клиентите си и кои са те в глобален мащаб. Даваме повече информация за офиса ни в България, структурата в компанията, за гъвкавата методология и самоорганизираните екипи. Очакваме кандидатът  да сподели за своя опит, мотивацията си да стане част от семейството на Fourth, преценяваме дали би се вписал в културата на компанията и възможностите му да общува на английски гладко и свободно.

    От впечатленията на първото интервю зависи дали ще продължим процеса със следващата стъпка - техническа задача, която се прави самостоятелно в определен срок. Когато е готов, кандидатът я изпраща за проверка от техническия експерт в екипа. Ако обратната връзка е положителна, организираме второ интервю, което има техническа насоченост, за да може да оценим уменията му.

    Има възможност тези три стъпки да бъдат обединени в едно по-дълго интервю и техническа задача в офиса, така процесът  на подбор може да бъде съкратен в рамките на ден. Гъвкави сме, за да имаме възможност да усетим кандидата, но и той да прецени дали Fourth е мястото, в което вижда себе си.

    Колко интервюта провеждате и с кои ръководители от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят?
    Интервютата на живо в офиса са две, първото е с ръководителя, в чийто екип е конкретната позиция, второто е с технически експерт.

    Колко време продължава едно интервю? Целият процес по подбор?
    Всяко интервю е с продължителност около час. Целият подбор отнема между една и две седмици, зависи основно от това колко бързо кандидатът ще ни изпрати решението си на задачата. За нас е от голямо значение през целия процес кандидатът да се чувства комфортно, за да може да даде максимума от себе си в представянето си. Задължително даваме обратна връзка в най-кратки срокове – до ден след последното интервю.

    Какво бихте искали да видите у кандидатите по време на интервю? Какво би Ви направило добро впечатление?
    Знанията за компанията и нейните продукти преди първо интервю показват по-задълбочен интерес и предварителна подготовка. Позитивизмът, желанието за развитие като професионалисти, реалната оценка за себе си са част от очакванията, които имаме.

    Много ни допада, когато интервюто е неформално и протича като диалог, без да се придържаме стриктно към определени въпроси. 

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    Неспазване на точния час за интервюто и/или липсата на предварителна информация за компанията. Важна е обективността и честността по време на разговора.

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    На първото интервю дискутираме финансовите очаквания на кандидата, като подробно обясняваме финансовите цикли в компанията. Важно за нас е очакванията да могат да бъдат удовлетворени финансово, от това зависи дали бихме продължили напред в процеса. 

    Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
    Имаме стажантска програма, която разработихме в компанията с огромно желание и ентусиазъм, тъй като за нас е важно младите хора без опит да получават възможност да придобият опит за период от шест месеца. В зависимост от представянето на стажанта в края на периода вземаме решение дали да го запазим в компанията на постоянен договор.

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко човека типично се конкурират за едно място?
    Конкуренцията обикновено е най-сериозна за стажантските позиции и тези, които изискват по-малък практически опит. От най-голяма важност за нас е ангажираността, която кандидатите показват по време на целия процес. Оценяваме и това дали техните ценности биха се вписали в културата и визията на Fourth.

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Подборът на ИТ кадри е изключително тежка задача. Javascript разработчици и ръководители на софтуерните екипи с подходящ опит и сходни на нашите ценности са най-трудните в момента комбинации за офиса ни в София, а и в Лондон.

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Най-ценното в компанията са хората. Културата на откритост, колаборация, ни прави уникални. Задълбоченият фокус да инвестираме и развиваме всеки член от екипа в посоката, която той иска. Хората са най-ценното нещо в компанията и сме положили много усилия да изберем най-добрите. Гъвкави сме с работното време, имаме много разнообразни обучения -  технически и soft skills, участваме в технически конференции и семинари постоянно. Годишно провеждаме  около десет вътрешни инициативи, които имат за цел да развиват компетенциите на екипите и да поддържат живи ценностите и мисията на компанията.

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател? 
    Компанията дава автономност на екипите сами да избират технически как да имплементират решенията след консултация с архитектите. Нямаме йерархия и ръководителите са сред екипите, като ги подкрепят да постигат целите, да преодоляват проблемите, с които се сблъскват. Хората избират сами в каква посока искат да се развиват, като се възползват от възможностите и ролите в компанията. Ние сме фокусирани и постоянни в подкрепата на развитието на служителите в компанията. 

    Развойният център в България има вече изградена невероятна култура и енергия, която се усеща още през първите моменти в компанията.

    Освен вече стандартните придобивки (допълнително здравно осигуряване, карти за спорт) и предвид глобалния мащаб на компанията, възможностите са различни. Провеждаме много вътрешни инициативи и обучения -  Wellness week два пъти в годината, Hack days, летни и зимни екипни забавления, свежи плодове, закуска в офиса. Най-ценната „придобивка“ във Fourth е приятелската, уютна работна среда, която се стремим всекидневно да усъвършенстваме! 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 59 минути
    Докъде летяха българите през лято 2019?
    Най-посещаваната държава от българите за лято 2019 е Германия
    преди 2 часа
    В София стартира изграждането на нов мащабен офис проект
    Очаква се Park Lanе Office Center да бъде завършен в средата на 2021
    преди 22 часа
    Бизнес организации стартират инициатива за повече добри новини за българската икономика
    Кампанията „За да успеем в България“ е провокирана от отказа на електронните медии да споменават фирмени и продуктови наименования с информационна, а не с рекламна цел
    преди 23 часа
    ЕС даде ултиматум на Борис Джонсън
    „Покажи ни план за Брекзит в следващите 12 дни или това е краят“, гласи той