вторник, 11 декември 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11026 прочитания

    Как протича интервю за работа в The Stars Group?

    Повече за процеса и как да се подготвим, разказва Филипа Велкова, Talent Acquisition Specialist в The Stars Group
    16 май 2018, 15:24 a+ a- a

    Филипа Велкова, Talent Acquisition Specialist в The Stars Group

    The Stars Group откри свой офис в България през август 2017, но вече има екип от около 80 специалисти - основно в сферата на обслужването на клиенти и предотвратяване на измами. Плановете на компанията за България са екипът тук да разшири обхвата си и в сферите на софтуерното програмиране и маркетинг.

    The Stars Group оперира в един от най-динамичните сектори – гейминг индустрията. В глобален мащаб има над 2000 служители и офиси във Великобритания, Малта, Коста Рика, САЩ, Канада, Индия.

    В момента тече процес на засилен растеж на екипа у нас. Филипа Велкова, Talent Acquisition Specialist в The Stars Group, разказва какво е важно да знаем за компанията и процеса по подбор, ако ни предстои интервю за работа и как да се представим успешно.  

    Филипа, колко и какъв тип специалисти работят при вас?
    Офисът ни в София е нов и е в процес на засилен рaстеж. Към настоящия момент при нас работят около 80 специалисти - основно в сферата на обслужването на клиенти и предотвратяване на измами, като целим да разширим обхвата си и в сферите на софтуерното програмиране и маркетинг. 

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    Фокусът на бизнеса ни в България е насочен към търсене на специалисти както в сферата на обслужването на клиенти, така и  към специалисти в IT индустрията и дигиталния маркетинг. Освен отличното владеене на английски като основен език за комуникация в компанията ни, хората, които идват при нас, трябва да бъдат готови да се срещнат с една динамична, бързопроменяща се и интернационална среда. С оглед на спецификата на продуктите, които предлагаме, предишният опит в покера, спорта и спортните залагания, се разглежда с предимство, но не са задължително изискване. 

    Име: The Stars Group
    Сектор: Гейминг
    В България е от: август 2017 г.
    Брой служители глобално: над 2000
    Брой служители в България: в момента около 80
    Офис в България: София, Полиграфия Бизнес център

    Как протича типично процесът по подбор? Какво да очакват кандидатите на едно интервю? Имате ли тестове и ако да - какви?
    Процесът по подбор при нас протича в няколко основни етапа. След първоначалното отсяване на база автобиография в повечето случаи на кандидатите се изпраща тест. Неговата цел е да определи основните умения, които се изискват за позицията, като те могат да бъдат езикови или технически. При успешно преминаване на тестовата част, следващата стъпка в процеса е телефонно интервю, което в най-честия случай се извършва от специалист от екипа ни по подбор. Целта на този разговор е кандидатът да придобие по-детайлна представа за позицията, работното време и условията, които компанията предлага. Като последна стъпка в процеса на подбор е интервю, което се провежда на живо или посредством използването на Skype for Business в случай, че мениджмънтът по конкретния проект не е базиран в България. Интервюто на живо се провежда от мениджър по проекта и представител на отдел „Човешки ресурси“, на което освен преценка на уменията по конкретната позиция се прави и „culture fit” интервю, с което се разглежда до каква степен кандидатът би се вписал спрямо ценностите и средата на компанията.    

    Колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят?
    По време на процеса по подбор кандидатите със сигурност ще се срещнат с представител от екипа по подбор и потенциалния си пряк ръководител. Най-често интервютата са две – телефонно и лице в лице. Стараем се да предразположим кандидата, така че да може да покаже максимума от себе си. 

    Колко време продължава едно интервю? Целият процес по подбор?
    В зависимост от спецификата на позицията, първоначалното телефонно интервю може да протече между 20 и 50 мин. В най-общия случай интервюто на живо продължава около час, час и половина. Имайки предвид динамиката и конкуренцията на българския пазар, се стараем процесът по подбор да протича в рамките на 2-3 седмици за базовите entry-роли и до месец за старшите и ръководни позиции. 

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би ви направило добро впечатление?
    Основното, което аз и моите колеги бихме искали да видим, е мотивацията. Мотивацията на кандидатите да станат част именно от нашата компания, да бъдат част от един постоянно променящ се и предизвикателен бизнес като гейминга. Тъй като офисът у нас тепърва се налага на пазара, за нас е важно хората, които се присъединяват, да подхождат с много енергия, ентусиазъм и идеи за стартирането и изграждането на нещо ново. Всяко начало крие своите рискове, но същевременно с това отваря поле и за много възможности и бъдещо развитие. Приятно впечатление прави, когато кандидатите са били потребители на нашите продукти – запалени покер играчи или любители на спортните залагания. 

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    Първоначалната подготовка за интервю винаги е важна. Дори и даден кандидат да не бъде избран за позицията, когато виждаме, че той е отделил време за представянето си на интервюто, това оставя позитивно впечатление.  Лоша индикация е, когато един кандидат дойде на интервю, без дори да е проучил компанията и изискванията за позицията. 

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    Въпросът за възнаграждението се дефинира на етап телефонно интервю с представител от нашия екип. Тази практика е по-скоро с цел да се ориентираме къде се намираме спрямо очакванията на пазара, но не е и не би било причина даден кандидат да бъде отхвърлен за позицията.  

    Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
    Предлагаме стажантски програми в някои от другите си офис локации, а у нас сме в процес на осъществяване на партньорство с няколко университета в София с цел да предлагаме такива в бъдеще. Като цяло планираме стажантските ни програми да бъдат насочени основно към студенти, обучаващи се в сферата на дигиталния маркетинг и софтуерното програмиране. Условията ще бъдат съобразени със заетостта на студентите, предлагайки им максимална гъвкавост по отношение на смени и работно време.  

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Подобно на другите компании, които търсят сходни умения, за нас е предизвикателство да намираме хора с отлично владеене на английски и втори чужд език за позициите ни, свързани с обслужване на клиенти, както и за позициите ни за програмисти. Не е тайна, че нуждата от подобни кадри и конкуренцията за тях на българския пазар е висока.

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Компанията ни изключително много държи на баланса между професионален и личен живот. По желание служителите участват в различни комитети, които се организират вътрешно в компанията, свързани със социални излизания и събития, well-being и доброволчество. Пътуванията  с цел осъществяване на трейнинги, обучения и семинари са често срещана практика в компанията. Много от служителите, които понастоящем работят в българския ни офис, са преминавали първоначалните си обучения в офисите ни в Малта, Дъблин и Лондон. Визитите от колеги от други локации, от своя страна,  допринасят за изграждането на връзки между хора в компанията на интернационално ниво.  

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател?
    Стараем се да насърчаваме служителите си към поддържане на хобита и интереси извън работа, предлагайки им „personal interest allowance“ - бонус, с който покриваме определен процент от сумата, която колегите заплащат за курс или хоби извън работа. Предлагаме допълнително медицинско и дентално осигуряване, допълнителна сума за храна и транспорт на ежемесечна база, спортна програма, както и финансова подкрепа при раждане на дете на даден служител. Организираме два пъти годишно тийм билдинг партита за целия офис, покрити от фирмата, както и мини-събирания за хора от отделите екипи. Офисът ни е оборудван с Xbox и Playstation конзоли, две билярдни маси и обширна тераса с уникална гледка към източната част на града. В допълнение към това на ежемесечна база се организира и  вътрешен онлайн покер турнир между служители на компанията от различни локации. 

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    преди 11 часа
    Пускат коледен ретро трамвай в София
    От 17 до 23 декември малки и големи ще могат да се повозят, да се снимат с Дядо Коледа и да получат подаръци
    преди 13 часа
    Lidl откри най-големия си магазин у нас
    92-ят обект на веригата отвори врати днес във Варна
    преди 16 часа
    Великобритания може едностранно да се откаже от Брекзит
    Това постанови в свое решение Съдът на Европейския съюз