събота, 07 декември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8208 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Десислава Николова, „одело Фарба България“

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    18 септември 2018, 10:55 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“

    Турската компания „одело Фарба България“ строи високотехнологичен завод за фарове на „Мерцедес“ край Пловдив и стартира кампания за набиране на персонал. Търсят се електротехници и механици, които ще бъдат изпратени на обучение в Турция, както и процесни инженери и квалифицирани работници за производството. 
    Плановете са до 2023 да бъдат разкрити 400 работни места.

    Вижте какво отговори Десислава Николова, мениджър „Човешки ресурси“ на „одело Фарба България“.  

    „Някои от любимите ми въпроси, които задавам на интервю за работа, са: 

    1. С какво променихте предишната компания, в която работихте?

    В „одело Фарба“ не търсим просто работници или служители, които ще изпълняват бързо, точно и качествено поставените задачи. Разбира се, такъв тип хора са абсолютно необходими за всяка една организация. Но за нас е важно да открием и изявени личности, които имат потенциала, желанието и възможността да променят към по-добро средата, в която се намират.

    Обичам този въпрос, защото говори изключително много за характера и стила на работа на кандидата – дали е проактивен и взема инициативата или е изпълнител, който трябва да бъде воден и напътстван, а също и каква част от себе си кандидатът влага в работата, защото всяка компания търси хора със страст към това, което вършат.

     2. Кое не е включено в настоящата автобиография, а бихте искали да споделите с нас?

    Това всъщност е един от любимите въпроси на Ричард Брансън. Често CV-то поставя рамки на кандидата, които не му позволяват да разкаже всичко за себе си. За нас е важно кандидатът сам да може да посочи качествата и постиженията, с които се гордее, дори и те да не са свързани с професионалния му живот. По този начин ни е по-лесно да преценим що за човек стои пред нас, какъв е той извън работната среда и доколко би паснал на нашия екип и корпоративна култура.

    Въпросът също така помага да „разбие леда“ и да извади кандидата от рамката на стандартното интервю и въпросите, за които всеки подготвя готови отговори.“

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 21 часа
    FT: България привлича рекордни инвестиции в технологичния сектор
    Facebook, Световната банка и самият „Файненшъл таймс“ разкриха свои технологични центрове в София през последната година
    преди 15 часа
    Над 2000 стартъпа са създали 15 хил. нови работни места у нас
    София е сред десетте най-добри градове за развиване на стартъп предприемачество, подчерта президентът Радев
    преди 18 часа
    Остават 10 дни за промени и плащане на авансовия корпоративен данък за 2019
    Това е и последният срок, в който фирмите имат възможност да направят корекция на декларираните от тях авансови вноски за тази година
    преди 19 часа
    Wizz Air поиска отпадане на бизнес класата за всички кратки полети
    Нискотарифният превозвач призова авиационната индустрия да спре да изпълнява полети с празни места в бизнес класа
    преди 23 часа
    General Motors ще строи фабрика за автомобилни батерии
    Тя ще е на стойност $2.3 млрд. и ще бъде съвместно дружество с южнокорейската LG Chem