петък, 19 април 2019  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4309 прочитания

    Как протича интервю за работа в Chaos Group?

    Повече за процеса и как да се подготвим, разказва Илияна Димитрова, експерт „Подбор на персонал“ в Chaos Group
    12 декември 2018, 16:10 a+ a- a

    Илияна Димитрова, експерт „Подбор на персонал“ в Chaos Group

    Chaos Group е измежду българските ИТ фирми с една от най-грабващите и интересни истории. Създадена от двама приятели и състуденти, компанията стартира от апартамент в Младост с един единствен компютър, на който Владо и Петър работят на смени, опитвайки се да създадат първия си софтуер за визуализация. Петър вече се е сблъскал с реалността на 3D визуализацията за рекламната индустрия, а Владо мечтае да създава свои игри. Преди 20 години, когато започват общите си проекти, никой от тях не подозира, че един ден софтуерът с име V-Ray, който са започнали на техния единствен работен компютър, ще се използва от архитекти, дизайнери и студиа за визуални ефекти по целия свят. А освен всичко друго, че именно той ще получи технически Оскар от Академията за филмови изкуства и наука за принос към кино индустрията. 

    Какво е важно да знаем за компанията и процеса по подбор, ако ни предстои интервю за работа, и как да се представим успешно, разказва Илияна Димитрова, експерт „Подбор на персонал“ в Chaos Group. 

    Колко и какъв тип специалисти работят при вас?
    Днес в компанията работят над 300 души, повечето от които се намират в централния ни офис в София. САЩ, Япония и Южна Корея са другите пазари, където Chaos Group открива представителства през годините. Компанията продължава да расте и да се развива. В последните години семейството на Chaos се разраства доста, като част от него са специалисти в различни области - програмиране, 3D визуализация, маркетинг, бизнес развитие, продажби, бизнес системи, администрация, финанси, човешки ресурси и др. Да работиш в Chaos Group означава да искаш да се развиваш, да се мотивираш от успеха на другите и да търсиш постоянно възможности да надскочиш себе си. 

    Име: Chaos Group
    Сектор: IT, Computer Graphics
    Създадена: 1997 г.
    Брой служители глобално: 300+
    Брой служители в България:  250+
    Офис в България: София, бул. „Цариградско шосе“ 147, Интер Експо Център

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    Търсим хора, с които изповядваме едни и същи ценности. Хора, които имат идеи, не се страхуват да мечтаят и да преследват целите си. Смятаме, че само с хора, които вярват в себе си и в това, което правим, може да продължим да разработваме продукт на световно ниво. Преобладаващо специалистите, които търсим, са в областта на разработката на софтуер и уеб услуги, компютърната графика и 3D артисти. С растежа на тези екипи обаче растат и всички останали звена в компанията, за които също активно търсим нови попълнения.

    Как протича типично процесът по подбор? Какво да очакват кандидатите на едно интервю? Имате ли тестове и ако да - какви?
    Процесът ни на подбор обикновено се състои в три стъпки. Първата стъпка е опознавателна среща, на която да се запознаем с кандидата и да обсъдим нещата, които са интересни и важни за него и това, което ние можем да предложим. Втората стъпка обикновено е задача, по която кандидатът да поработи вкъщи. Предпочитаме да оставим кандидатите да работят спокойно във време и среда, в които се чувстват комфортно. Смятаме, че така най-добре можем да разберем как кандидатът мисли и подхожда към даден проблем. Абсолютно осъзнаваме също така, че когато наречем една среща интервю, това вече носи допълнителен стрес и една задача по време на интервю не може да разкрие пълния потенциал на човека. Проверката на запаметени знания е нещо, което може да се извърши в офиса, но проверката за креативност и аналитично мислене изисква по-скоро друга среда.

    Третата финална стъпка е среща с директора на дивизията, от която е част екипът, за който човекът кандидатства. Тази стъпка за нас е важна от една страна, за да се отговори на всички въпроси, възникнали при кандидата в процеса до момента, а от друга страна тя е изцяло продиктувана от културата на компанията и това, че за нас е важно всички да се познаваме и хората да не се притесняват да говорят толкова открито с мениджърите си, колкото и с колегите си. Искаме да заявим това още в процеса на подбор.

    Колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят?
    По време на процеса на подбор за дадена позиция кандидатът със сигурност ще се запознае с представител на екип „Човешки ресурси“, с потенциалния си пряк ръководител и с директора на дивизията, от която екипът, за който човекът кандидатства, е част. Опитваме се по време на интервютата да покажем максимално много от нас и нашата култура, за да прецени кандидатът дали Chaos Group е неговото място. 

    Колко време продължава едно интервю? Целият процес по подбор?
    Продължителността на едно интервю в Chaos Group е около един час, а целият процес на подбор отнема около две до три седмици, вземайки предвид задачата, която даваме на кандидатите за работа вкъщи, по която те обикновено могат да работят около една седмица. През това време поддържаме връзка с кандидата и се стараем той да получава навременна информация от нас.

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би ви направило добро впечатление?
    Искреност и неподправеност - това са неща, които наистина ценим високо, тъй като това искаме да пазим и вътрешно в компанията. За нас по време на интервю е важно да разберем какво наистина търси кандидатът, как би искал да се развива, какво го движи напред и в каква среда се чувства добре. Случва се кандидатите да се опитват да нагласят отговорите си спрямо позицията, за която кандидатстват. Позицията обаче е само поводът да поканим кандидата на среща, истинската причина е да разберем дали с човека сме от една кръвна група, оттам нататък вече търсим правилната позиция за него. В Chaos Group никога не наемаме на всяка цена само за да запълним дадена позиция. Ние търсим правилните хора за правилните позиции.

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    Когато кандидатът е напълно неподготвен за срещата. Това в някои случаи се изразява във факта, че кандидатът не си е направил труда да потърси информация за компанията и да прецени кое всъщност в компанията го привлича. В други случаи кандидатът познава компанията, но не е разгледал добре позицията, за която кандидатства. И в единия, и в другия случай обаче кандидатът поставя себе си в неприятната позиция на изпитван, а не на равноправен участник в дискусията. Откритата комуникация при нас е основна ценност и интервютата, в които усещаме, че кандидатът се е подготвил и открито и спокойно говори за нещата, които иска и търси в следващата си работа и е дошъл също да ни интервюира, са тези, които наистина обичаме. 

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    Въпросът за възнаграждението при нас се обсъжда на последната среща с кандидата. По този начин даваме време на кандидата да се ориентира в позицията и да добие представа за хората, с които би работил и едва след това да оцени каква е сумата, която би го удовлетворявала. От друга страна, това дава време и на нас да разберем дали кандидатът е подходящ за самата позиция и дали би се чувствал комфортно на нея и чак след това да обсъдим възнаграждението, което не е маловажно, но за нас не е водещ фактор.

    Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
    Всяка година през юни-юли стартира стажантската ни програма. Тя е платена и е с продължителност от 3 месеца, с възможност да бъде продължена от още 3 месеца. След изтичането на този срок, ако и двете страни искаме да продължим да работим заедно, стажът преминава в постоянен трудов договор, като той може да бъде с различна заетост (4, 6 или 8 часа).

    През 2018 година в компанията със страхотно парти посрещнахме 17 стажанти, като по-голяма част от тях са все още част от Chaos Group.

    Освен стажантската ни програма с радост посрещаме в офиса ни студенти, ученици и децата на служителите. Тази година изключително зареждащо за всички ни беше, когато мениджърите  ни станаха ментори на ученици в инициативата на JA Bulgaria “Мениджър за един ден”. 

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко човека типично се конкурират за едно място?
    Позициите в областта на Маркетинг и Продажби са тези, за които разглеждаме голям брой кандидатури. Най-голям обаче е интересът към стажантските ни програми, което изключително много ни радва. Все по-често получаваме кандидатури на млади хора, които все още не са завършили средното си образование, но вече търсят кариерна ориентация и развитие. Прекрасно е да виждаме тази амбиция и стремеж. Блясъкът в очите на тези хора е изключително зареждащ за нас.

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Най-големи предизвикателства срещаме с намирането на добри програмисти и 3D артисти. В такива случаи, а и като цяло в подбора много разчитаме на колегите ни и техните препоръки, тъй като така заедно градим семейството на Chaos Group. За нас е много важно да работим с правилните хора, за да продължим да поддържаме неподправена среда, в която всички говорим открито и споделяме проблеми, решения, успехи. Това е един от водещите ни критерии в процеса на подбор, затова често не наемаме най-опитния специалист за дадена позиция, а човека, чиито ценности най-много се доближават до нашите. 

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Със сигурност повечето хора знаят, че през 2017 г. Владo Койлазов получи технически Оскар от Академията за филмови изкуства и наука за принос към кино индустрията за един от най-популярните ни продукти - V-Ray. 

    Това, което кандидатите може би не знаят, когато идват на интервю, е че Chaos Group е постигнала тези големи мащаби, без да се превръща в тежка корпорация. Духът на стартираща компания е пропит в работата ни. При нас хората не са затворени в “клетки” и ценим собствената си и чуждата свобода, както и отговорността, която естествено се появява, когато човек е творец и съзидател. 

    За нас е много важно хората, които са част от компанията, да се чувстват добре. Изключително много работим за това да пазим отворената комуникация, така че всеки да може еднакво открито и лесно да говори както със своя пряк ръководител, така и със CEO-то на компанията. Ние не си говорим на Вие и винаги си казваме нещата такива каквито са.

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател?
    Ние винаги поставяме в центъра на всичко, което правим, човека. Когато разработваме продукта си за нас е най-важна обратната връзка от клиента и затова сме много близки с клиентите си. Когато искаме да развиваме компанията, за нас най-важни са хората, които са част от нея и техните интереси. Имаме разработена цяла програма Life Hacks, където си говорим със специалисти в интересни за нас области, различни от работата - здравословно хранене, спорт, как да управляваме финансите си и др. В рамките на офиса имаме, разбира се, и фитнес, игрална и релакс зона. Грижим се не само за забавленията на колегите, но и за тяхното удобство и всички служители на компанията ползват безплатен паркинг до офиса. Три пъти в седмицата сутрините в офиса са още по-приятни, тъй като започваме деня със закуска, осигурена от компанията, която ни обединява освен около храна и около страхотни зареждащи разговори.

    За това да бъдем едно голямо семейство, много помагат и благотворителните каузи, които обединяват всички ни. Почти всеки месец сме обединени от различна кауза, по която всички работим с ентусиазъм. Прекрасното тук е, че почти всичките ни социални активности са инициирани от колеги. Споменах вече, че работим със страхотни хора. 

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Стартира кандидатстването на финтех и стартъп компании в третото издание на Elevator Lab
    Българските компании могат да се включват в предизвикателството на Райфайзенбанк до 21 юни 2019
    преди 2 часа
    България ще кандидатства за седалище на Европейския орган по труда
    Очаква се новата структура да стартира своята дейност до края на 2019
    преди 21 часа
    Логистичният център на JYSK България стартира до края на есента
    Дотогава компанията планира да открие поне още 5 обекта в страната
    преди 24 часа
    BILLA отвори врати в Paradise Center
    Търговската верига откри 126-ия си магазин в страната