четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4193 прочитания

    Как може да се подобри ситуацията на пазара на труда?

    Вижте коментарите на HR мениджъри от различни сектори в България
    07 януари 2019, 11:33 a+ a- a

    Пазарът на труда у нас продължава да страда от сериозни структурни и демографски проблеми. Откриването на квалифицирани служители е основно предизвикателство за бизнеса. Попитахме HR мениджъри на компании от различни индустрии как според тях би могла да се подобри ситуацията на пазара на труда в тяхната сфера. 

    Вижте какво отговориха:

    Силвия Илиева, старши мениджър „Бизнес партньори“ във VIVACOM

    Младите хора имат голям шанс за реализация в България, стига работодателите да им дадат шанс

    За наш късмет, ние във VIVACOM имаме възможността да бъдем много адаптивни спрямо пазарната конюнктура и именно затова сами създаваме, адаптираме или променяме всички наши политики, процедури и програми. През последните години работим все по-интензивно с различни учебни заведения (висши и средни), с цел даване възможност на младежите реално да се потопят в дебрите на технологичния свят. Разширяваме обхвата на стажантските ни програми, ставайки по-достъпни за младежите. Колеги участват в учебния процес в качеството си на гост-лектори, споделяйки своя опит и показвайки реално как се случват нещата в големия бизнес. Ние силно вярваме, че младите хора имат голям шанс за професионална реализация в България, стига работодателите да им дадат шанс. Неслучайно всяка година около 40% от летните и 60% от целогодишните ни стажанти остават на работа при нас. Създавайки работно място, което предоставя баланс работа-личен живот, работа по различни иновативни проекти, инициативи с различни каузи, кариерно развитие и не на последно място забавления и приятелства, е ключово за всеки един кандидат. 

     

    Виктор Трифонов, мениджър „Човешки Ресурси“ в Melexis

    Създаването на програми, насочени към кандидати без опит, е ключов фактор 

    Създаването на програми, насочени към кандидати без опит, стажантски програми и сътрудничество с университетите, е ключов фактор за осигуряване на стабилен растеж за компаниите. Част от стратегията на Melexis в тази посока е лятната стажантска практика на компанията, както и програмата Fresh graduate, насочена към наскоро завършили студенти с техническо образование в България. Целта ни е дадем възможност на младите хора да придобият практически умения, като надграждане на получената теоретичната подготовка по време на следването, а също и да ги запознаем с бизнеса и атмосферата вътре в компанията.

    За намаляване на текучеството важна роля има инвестицията в служителите чрез програми за повишаване на квалификацията и предоставянето на възможности за кариерно развитие. 

     

    Люба Паунова, ръководител „Човешки ресурси“ за „Байер“ в България, Румъния и Молдова 

    Младите хора, които избират сферата за бъдещото си развитие, трябва да бъдат по-добре информирани

    По-добра информация на младите хора, когато избират сферата за бъдещото си развитие, би помогнала, т.е информация за тенденциите относно търсенето на професии в средносрочен план, както и какви са ролите в една компания като „Байер“. Ние работим в тази посока с различни програми. Все още е предизвикателство да се намират кадри с добро ниво на английски език в някои от областите, включително и сред завършващи студенти, а това е изключително важно за бъдещото им развитие в международна компания.

    Понякога технически умения, които считаме за базови като свободно ползване на бизнес функционалностите на Excel и Power Point, също се оказват предизвикателство за кандидатите. Уменията за комуникация, завладяващо представяне, а не просто презентиране са също изключително важни и върху тях може да се работи и преди започване на професионалната кариера. 

     

    Полина Димитрова, мениджър „Човешки ресурси - Привличане на таланти” в Ingram Micro

    Предвиждаме още много инициативи по посока на ангажираността 

    През следващата година предвиждаме още много инициативи по посока ангажираността на служителите и изграждането на работодателска марка. Всички програми за ангажираност се ръководят от нашите служители, така че те са двигатели на промяната във всяко направление: социална отговорност, персонално развитие и обучения, придобивки и усвояване на нови умения, разнообразие и социално включване. Ще продължим усилията си по тези големи и важни теми, като всеки служител на Ingram Micro, който участва в програмите, ще бъде и техен посланик.

    По отношение на привличането на таланти, ще обърнем поглед към дългосрочното ангажиране на вниманието на кандидатите към нас - не само активно търсещите работа, но и тези, които са т. нар. „пасивни“ кандидати. Това поставя нови задачи пред нас като екип - нуждата да утвърдим нови умения за работа с аналитична информация, дигитализация на преживяването, защо не и виртуални турове за кандидатите и изкуствен интелект. Ще продължим с успешния панелен формат за провеждане на интервюта, който въведохме през тази година и културата на отворена комуникация с пазара на труда. Ще продължим и стажантската си програма, която дава професионален старт на студенти. В период от шест месеца те получават практика в реална бизнес среда и усвояват бизнес умения, които са основа, върху която успешно да градят кариера.

    Така, както се променят начините, по които адресираме възможностите за работа, публикуване на обяви и т.н., така се променят и отговорностите на самите специалисти по привличане на таланти. Днес ролята ни изисква много широки познания в областта на технологиите и управлението на хора. Затова планът ни за 2019 предвижда холистичен подход - системата за подбор трябва да обхваща цялостния процес от началото с отварянето на възможност за работа и сорсинга за една позиция, през маркетинг на работодателската марка, до въвеждането и развитието на новите служители в компанията. По този начин професионалистите „Човешки ресурси“ стават бизнес партньори на организацията с ключова позиция в познаването на динамиката и тенденциите на пазара и с умения да участват във вземане на ефективни организационни решения.

     

    Карол Маккарти, глобален директор „Човешки ресурси“ в „Тек Експъртс“

    Вярваме, че трябва да инвестираме повече в образователни инициативи

    Едно от най-големите предизвикателства, пред което се изправят компаниите в областта на изнесените бизнес процеси (BPO), е добрата комуникация с клиентите и разбирането на важността на добрите допълнителни умения, които трябва да имат служителите. Вярваме, че трябва да инвестираме повече в образователни инициативи, не само вътре в компаниите, но и в университетите и академиите, като обръщаме внимание на презентационните, екипните и различни други извън чисто професионалните умения като ключов фактор за успех. Това ще помогне на младите хора да осъзнаят колко важна е способността да се комуникира по правилния начин, когато си взаимодействаш с клиента, и ще им помогне да постигнат по-добри резултати на следващ етап. 

    Успявайки да предоставим по-добро образование спрямо тенденциите на пазара, това може да помогне на компаниите да се фокусират върху методи, свързани с бързо кариерно израстване, което, както вече отбелязах, е много важно за младите хора. В „Тек Експъртс“ от известно време имаме специално разработени вътрешни обучения по комуникационни умения, с които подготвяме нашите служители преди да започнат реална работа с клиента. Също така имаме различни програми-акселератори, които помагат на мениджърите да разбират по-добре останалите служители, да общуват с тях по-ефективно и да ги менторират в тяхното кариерно развитие. Всички ние играем съществена роля в образователния процес, защото така чрез подсигуряването на качествени служители, можем да предоставяме по-добри услуги в областта на техническата поддръжка и да растем като компания с нови и вълнуващи проекти. 

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 33 минути
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 1 час
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 3 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 4 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 6 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк