сряда, 16 октомври 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4602 прочитания

    Как протича интервю за работа в „Гопет Транс“?

    Какво е важно да знаем за компанията и процеса по подбор, ако ни предстои интервю за работа, и как да се представим успешно, разказва Ирина Станчева, HR мениджър на „Гопет Транс“
    24 януари 2019, 17:36 a+ a- a

    Ирина Станчева, HR мениджър на „Гопет Транс“

    „Гопет Транс“ е българска компания с 23 години опит в областта на транспорта и логистиката. В периода от създаването си през 1995 г. до момента, основана, собственост и управлявана от български мениджмънт, изгражда структура от офиси в Румъния, Полша, Гърция и Испания. 

    Основните направления на дейност са автомобилна спедиция, интермодални решения, морска спедиция, складиране и логистика.

    Към момента в офиса в България работят 250 служители, а цялата структура обхваща около 400 човека.

    Какво е важно да знаем за компанията и процеса по подбор, ако ни предстои интервю за работа, и как да се представим успешно, разказва Ирина Станчева, HR мениджър на „Гопет Транс“. 

    Колко и какъв тип специалисти работят при вас?
    В централния ни офис в София работят около 250 служители, от които по-голямата част са специалисти в различни области на спедицията – автомобилна, морска и интермодални решения. 75% от тях имат стаж над 5 години в компанията, а по-голямата част от нашите мениджъри са вътрешно промотирани. Реализирането на възможностите чрез потенциала на хората е това, което ни прави развиващи се, стабилни и успешни. Поради това и често залагаме на вътрешен подбор и номинации. 

    Име: "Гопет Транс"  
    Сектор: Спедиция, транспорт и логистика 
    Създадена: 1995 г. 
    Брой служители в България: 250
    Брой служители глобално: 400 
    Офис в България: София, Казичене, ул. "Вега" №7

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    Споменатата по-горе статистика обяснява защо в публичното пространство най-често се появяват позиции, свързани пряко с основната дейност – спедитор или асистент спедитор. Отварянето на нови позиции следва ръста на бизнеса и появата на нови сервизи, които стартираме като отговор на нуждите на разрастващите се пазарни позиции на нашите клиенти. 

    Как протича типично процесът по подбор? Какво да очакват кандидатите на едно интервю? Имате ли тестове и ако да - какви?
    Процесът на подбор в компанията преминава през традиционните етапи на подбор по документи, първо и второ интервю. В определени случаи можем да скъсим този процес и кандидатите да получат предложение за работа още след първата ни среща. След всеки от етапите, кандидатите ни получават обратна връзка по телефон или по имейл за резултата от подбора.

    В процеса на документален подбор за нас е важно да видим експертността и съвпадение с нуждите и очакванията към позицията. По време на интервютата, фокусът ни е по посока придобиването на реални впечатления за общите и професионални компетенции на кандидата, неговите нагласи, очаквания и планове за развитие. За нас е важно да намерим пресечна точка и да можем ясно да проектираме бъдещето на конкретния човек в компанията и да му помогнем да го види през нашите очи.

    Ползваме тестове за валидиране на нивото на владеене на чужд език, а по отношение на професионалната компетентност залагаме на казуси от бизнеса. 

    Колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят?
    Интервютата са две. Първото интервю е с представител на отдел „Човешки ресурси“, а второто с мениджъра на конкретния отдел, към който ще се присъедини новият ни колега, така че да може да получи от първо лице отговори на всички въпроси касаещи работата и екипа. За определени позиции кандидатите ни имат възможността да се запознаят и с мениджър на следващо ниво. При организирането на интервютата информираме кандидатите кой и на каква позиция в компанията е човекът, с когото ще се срещнат.

    Колко време продължава едно интервю? Целият процес по подбор?
    Офисът на „Гопет“ е в Казичене и това понякога притеснява кандидатите, но винаги могат разчитат на нашето съдействие за организирането на транспорт до и от офиса. Държим на живата среща с нашите бъдещи колеги – за тях е важно да се докоснат до средата, в която биха работили и да усетят духа на компанията. Планираме срещите в рамките на 60 минути. Случвало се да излезем от тези рамки с кандидати с висока степен на експертност, интересен референтен опит или просто за да отговорим на всички въпроси, зададени от тяхна страна относно работата и компанията. Целият процес на подбор продължава в рамките на две до три седмици. 

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би ви направило добро впечатление?
    Добрата информираност относно компанията и позицията скъсява времето в процеса и дистанцията между нас и кандидата. Дава ни възможност да влезем в дълбочина по време на срещите ни и е основа за много по-ефективен, обективен и осъзнат процес на избор, през който минават и двете страни. Търсим личности с отворено съзнание, проактивни, виждащи възможности дори и в трудните ситуации, такива, които обективно оценяват къде са, къде искат да стигнат и какво трябва да направят за целта. Такива, които са готови да вложат цялата си позитивна енергия и нагласа и да работят в съответствие с културата и ценностите на компанията.

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    Лошо впечатление прави разминаването между добре написана и структурирана автобиография, подменените истини и липсата на покритие с реалния човек, с когото се срещаме. Трудно ни е да вървим в една посока с кандидати, чиято самооценка за компетенции и възможности и очакванията не са в синхрон.

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    Въпросът за възнаграждението коментираме по време на финалната ни среща. Важно е за нас обаче да сме уточнили предварително какви са очакванията и целите на кандидатите. За това още по време на първата ни среща се стремим да обменим максимално информация какво ние търсим за дадената позиция, какви са политиките на компанията и към какво даденият кандидат се стреми в развитието си. 

    Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
    Всяка година обявяваме платена лятна стажантска програма с продължителност 3 месеца. Стартът ѝ е в начало на месеците юни или юли в зависимост от възможностите на одобрените стажанти. Тези от тях, които покажат хъс, потенциал и харесат бизнеса ни, получават предложения да останат в екипа на „Гопет“. Повече за условията на конкретната кампания публикуваме в периода март-април в нашия сайт в секция „Кариери“.

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко човека типично се конкурират за едно място?
    Чисто статистически, като съотношение „отворена позиция“ – „брой кандидатствали за период“, най-голяма е конкуренцията при някои административни позиции, изискващи базови офис умения. От друга страна, често се случва да имаме малък на брой кандидати за дадена позиция, но всички те да отговарят на нужния профил. Тогава сме поставени пред приятното предизвикателство да се спрем на този кандидат, който най-добре ще се впише в духа и културата на компанията. 

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Като цяло пазарът на труда в момента е предизвикателство за всеки специалист, занимаващ се с подбор. За нас е важно да достигаме до хора с „правилната“ нагласа и ценностна система - проактивни, отдадени, ангажирани, и успяваме. Компетенциите се развиват и надграждат и ние сме готови да инвестираме в това.

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Бих искала да споделя с вас няколко факта, които лично мен ме привлякоха в компанията. Гордея се с това, че една българска компания е изградила мрежа от офиси извън страната. Обикновено е обратното. Всеки служител има възможност за пряк ежедневен контакт с мениджмънта в компанията – ние работим заедно и имаме възможност да споделяме идеи и да изказваме позиции. Личната инициатива и желанието да реализираш свои идеи по посока на бизнеса се подкрепят и дават възможност за израстване както на служителите, така и на компанията. 

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател?
    Служителите на „Гопет“ работят в среда и при условия, отговарящи на всички съвременни стандарти – собствена модерна офис сграда, паркоместа, осигурен транспорт от и до работното място, осигурена карта за градски транспорт, дотация за храна в собствен ресторант, безплатни напитки, плодов ден в офиса, стая за почивка с библиотека и плейстейшън, собствен фитнес и тенис маса, карти за спорт на преференциални цени, карти за отстъпка за гориво и от някои търговски центрове, и др.  

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Очакваме увеличаване на германските туристи у нас
    Министър Ангелкова преговаря с немски туроператори за сезон Лято 2020
    преди 16 часа
    Надзорният съвет на VW се обяви против завод в Турция
    Не мога да си представя, че Volkswagen ще направи милиардна инвестиция предвид настоящите обстоятелства, отбеляза премиерът на Долна Саксония
    преди 17 часа
    МВФ прогнозира най-ниския икономически ръст от финансовата криза насам
    Очакванията за България са свързани с ръст на БВП и спад на инфлацията и безработицата
    преди 18 часа
    Борисов: Ще загубим милиарди при санкции срещу Турция
    Военната операция на Турция в Сирия трябва да спре, подчерта премиерът
    преди 18 часа
    Венецуела увеличи минималната работна заплата с 275%
    Тя се равнява на около 8 щатски долара
    преди 19 часа
    Ролята на човека, който притежава критично мислене, ще става все по-важна
    Технологиите ще автоматизират голяма част от по-основните дейности, смята доц. д-р Наталия Футекова