петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2924 прочитания

    На командировка с костюм и... туристическа раница

    Какво е bizcation и защо тази западна тенденция придобива все по-голяма популярност?
    22 февруари 2019, 14:12 a+ a- a

    Има работни места и позиции, които изискват постоянни командировки. Все по-често компаниите приветстват радушно служители, които нямат против да пътуват на дълги разстояния със самолет или служебен автомобил. Понякога тези пътувания се превъщат в неприятна рутина, поради безсънните нощи, промени в часовата зона, хаотичното търсене на централата, конферентния център или хотела. Дори и да пътувате до атрактивна туристическа дестинация, да видите някоя забележителност, обикновено е възможно само през прозореца на таксито или от терасата на офиса...

    А сега си представете да можете да съчетаете професионалните задължения и удоволствието от разглеждането на забележителности и посещението на нови места. Така се ражда и идеята за bleisure и bizcation – феномени, които все повече завладяват света на бизнеса.

    Повече за тази тендеция и предимствата ѝ за служителите и работодателите разказват от онлайн туристическа агенция eSky.

    Bleisure и bizcation – балансът между работа и удоволствие

    Понятието „bleisure“ се появява за пръв път през 2009 г. като комбинация от business и leisure (отдих, свободно време). Някои източници посочват и фонетичната връзка на bleisure с pleasure (удоволствие). Командировка, съчетана с ден-два почивка, също се нарича и ​​bizcation (от „бизнес“ и „ваканция“).

    Най-често bleisure пътуването започва в петък и завършва в неделя. Работният ден е посветен на бизнес срещи и компанията покрива пътните разходи, но служителят не е длъжен да се завърне у дома в същия ден. Той може да си плати хотелско настаняване, за да се наслади на града през уикенда. Bleisure не се ограничава само до посещение на местни забележителности – той може да включва и концерти, кратки пътувания до близки градове, а защо не и среща с приятели.

    Според платформата за анализи в туризма Skift, пътешествениците, готови да отидат на bizcation, също обичат да посещават местните ресторанти и плажове. Те споделят, че няма нищо по-хубаво от вкусната храна и разходката край морето като перфектен завършек на един уморителен работен ден.

    От "Форбс" пък твърдят, че по-голямата част от bleisure пътуванията се извършват през септември и октомври. Високият сезон вече е приключил и най-популярните дестинации и хотели са свободни. С помощта на онлайн платформите за туристически услуги е възможно да направите резервации в последната минута в много хубави хотели и да се възползвате от много добри цени, уверяват от еSky.

    Смята се, че най-големите поддръжници на bleisure са най-младите служители. Тяхната готовност да пътуват се обяснява с голямото им любопитство, по-малкото задължения и сравнително добро финансово състояние. Освен това, все по-малко служители имат възможност за двуседмична почивка през лятото и няколкото кратки пътувания годишно се явяват чудесна компенсация.

    Добре отпочинал служител = доволен работодател

    Бизнес ваканцията е съобразена с добре познатия и ценен принцип на “баланс между работата и личния живот”. Пътуващите по работа имат възможност да посетят различни места – от европейски столици до по-малки и непопулярни градчета. Често бизнес дестинацията може да служи и като отправна точка на по-дълго пътествие. Понякога можете доста по-лесно и изгодно да стигнете до по-отдалечени места, тръгвайки от Западна Европа, отколкото директно от България. Когато планирате пътуване, до Карибите, например, си струва да го комбинирате с бизнес пътуване до Париж или Берлин и да тръгнете оттам.

    В крайна сметка, компанията не губи нищо, когато изпраща служител за bizcation. Така или иначе ще покрие пътните разходи, не пречи да позволи на служителя да комбинира командировката си и с отдих и развлечение. Така, отпочинал, служителят ще бъде много по-продуктивен и креативен. Освен това, по-дълъгият престой създава възможност за сплотяване на екипа и изграждане на по-стабилни връзки между колегите.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 3 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 3 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 4 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 6 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години