петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10545 прочитания

    IT JOBS in BG: Какво е да работиш като художник на игри в „Империя Онлайн“?

    За професията и възможностите разказва Максим Проданов, който е част от арт екипа на българския разработчик на онлайн игри
    05 април 2019, 09:54 a+ a- a

    Максим Проданов е художник в българския разработчик на онлайн игри „Империя Онлайн“. Завършил е „Европеистика“ в Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и магистратура по философия. Работил е в Централната избирателна комисия и в рекламната индустрия. Страстта му към игрите обаче го отвежда в „Империя Онлайн“. Към екипа на компанията се присъединява в края на 2012. 

    Срещнахме се с Максим, за да ни разкаже повече за работата си. Какви са основните отговорности, какви умения и качества са нужни, как се поддържа квалификацията и кои са най-големите заблуди за дигиталните художници. 

    Какво е да работиш като художник на игри в „Империя Онлайн“?

    Какви са основните отговорности на художника на игри?
    Като художник основните ми отговорности са да измисля и да нарисувам батална сцена или картинките за някоя игра. След това ги изпращам на арт директора, който трябва да ги разгледа и да даде обратна връзка или критика, така че да станат подходящи за играта. В течение на времето обаче започнах да правя и анимации, стана ми много интересно и ми беше даден шанс да се занимавам и с това. Днес работата ми е разпределена около 50/50 между тези две дейности. Създаването на анимации е малко по-различно от рисуването. Не се залага толкова сцената да изглежда перфектно и реалистично, колкото на динамиката и ефектите. Малко по-трудоемко е, но е интересно по свой начин.

    Как типично протича един работен ден?
    Моят работен ден започва в 8 часа, но хората в компанията могат да избират работното си време. В началото на деня разглеждам референции и материали, които могат да ми помогнат с работата. След това започвам да градя рисунката и в течение на деня колегите дават своите отзиви дали нещо трябва да се промени, или не. И към края на деня задачата е приключена.

    Какви умения и качества са необходими за тази професия?
    Качествата на един художник се градят, те не се получават по рождение. Според нас няма такова нещо като талант. Добрите и признатите художници са тези, които работят усърдно и не се отказват от това, което правят. И освен нюх, да си намира грешките и да се подобрява, не се сещам друго, което да е необходимо на един художник. Образованието в нашата сфера не е фактор и имаме много примери за добри художници, които са завършили нещо коренно различно. Както и самият аз.

    Как поддържаш знанията и квалификацията си?
    Търся референции и вдъхновение в лицето на красиви картини и сцени, рисувани от световни художници.  Китайските художници например днес имат много силно присъствие в дигиталната сфера и може да се види много от тях. Силна школа са също американските, полските и руските художници. Идеята е не да копирам тяхното творчество, а да почерпя вдъхновение и да направя нещо свое, което е наистина впечатляващо.

    Какви са възможностите за развитие?
    Възможностите за развитие на един художник не са толкова в титлата, която той ще получи, а те се виждат. Т.е. дали един художник ще се нарича Junior или Senior Artist не е толкова важно, колкото качеството на работата му. Има световни художници, които в кредитите се споменават само като Artist. Но работата им винаги се вижда, запомня се и те са всепризнати от цялата художническа общност. 

    Кои са най-големите заблуди за тази професия?
    Най-често срещаният мит е, че щом един художник работи на компютър и щрака с пръсти, нещата се появяват магически на екрана. Това, разбира се, не е така. Художниците в гейм индустрията черпят много от традиционното изкуство. Ние следим традиционната живопис и начинът, по който работим, по нищо не се различава от начина, по който работят традиционните художници. Главната заблуда е, че дигиталното изкуство е много по-просто. Ние се възхищаваме на традиционните художници, харесваме ги, уважаваме ги и се стремим да направим нещо не по-малко забележително от тях. 

    Какви са хобитата ти и какво обичаш да правиш след края на работния ден?
    Разтоварвам с литература. Хобито ми е четене и писане на романи. Обичам да чета хубава фантастика и фентъзи. Имам и един публикуван научнофантастичен роман, а в момента пиша втора книга. 

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на „Империя Онлайн“ в Jobs.bg ТУК.

    ВИЖТЕ ОЩЕ:

    JOBS in BG: Какво е да работиш като инженер/консултант по облачни услуги в HeleCloud?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като учител по изобразително изкуство в Прогресивно училище?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като маркетинг мениджър във „Филип Морис“?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като гейм дизайнер в „Империя Онлайн”?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като JavaScript Developer в Tick42?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като Data Platform архитект в „Инспирит“?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като специалист „Логистика“ в Kaufland България?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като старши програмист в Endava?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като консултант „Управление на риска“ в „Телелинк Бизнес Сървисис“?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като тест инженер в Melexis?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като Vendor Debit Desk специалист в Ingram Micro?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като тест инженер в Endava?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като Level 2 Support в Taulia?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като Head of Intelligent Systems в „Телелинк“?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като продуктов мениджър в ТЕСИ?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като анализатор в Experian?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като .NET програмист в Tradologic?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като Head of Project Infrastructure във Fadata?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като дрогерист в dm България?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като продуктов мениджър в aiko?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като софтуерен инженер в Taulia?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като главен инженер в „Планекс”?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като ML Lead - Flex team в HyperScience?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като супервайзър „Продажби“ в „Монделийз България“?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като Quotations Engineer в Lufthansa Technik Sofia?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като технологичен трейнър в Телерик Академия?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като директор „Софтуерно инженерство“ в Progress?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като координатор в Lufthansa Technik Sofia?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като глобален мениджър „Обучения“ в Bayer?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като софтуерен инженер в Progress?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като маркетинг мениджър на Roo Brands?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като софтуерен инженер в Ocado Technology?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като глобален директор „Продажби“ в „Софтуер Груп“?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като продуктов мениджър на игри в Playtech Bulgaria?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като QA инженер в Proxiad Bulgaria?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като Implementation Development Team Lead в „Софтуер Груп“?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като iOS разработчик в MentorMate?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като технически директор в „Мнемоника“?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като брокер на бизнес имоти в MBL|CBRE?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като софтуерен разработчик в Luxoft?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като лидер на екип във Visteon?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като ръководител на полети в ДП РВД?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като ръководител на Android екип в MentorМate?
    JOBS in BG: Какво е да работиш като данъчен консултант в EY?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 15 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 16 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 17 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 19 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк