вторник, 23 юли 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    796 прочитания

    Аутсорсинг индустрията все по-популярна сред младите хора у нас

    Наблюдава се цялостна позитивна промяна на нагласите и познаваемостта на Business Process Outsourcing (BPO) сектора, сочи изследване на TELUS International Europe
    09 юли 2019, 11:59 a+ a- a

    Най-желана за развитие сред учащите младежи е аутсорсинг индустрията, следвана от маркетинг/реклама, продажби/търговия, стротилество, архитектура/мебелна промишленост и здравеопазване/фармация. Това показват резултатите от проучване, инициирано от TELUS International Europe, което изследва нагласите на хората на пазара на труда в София и Пловдив.

    Данните сочат, че Business Process Outsourcing (BPO) секторът става все по-разознаваем сред младите хора. За малко повече от година се забелязва осезаема промяна от 25% на 50% в познаването на възможностите, предлагани от аутсорсинг индустрията в страната. В същото време, секторът затвърждава своята позиция на сигурно работно място за владеещите повече от един чужд език, като това посочват над 48% от анкетираните, сравнено с 40% година по-рано.

    „От основна важност за нас е позиционирането на аутсорсинг индустрията като желан и сигурен сектор за развитие на младежите и владеещите повече от един език. Вярваме, че чрез създаването на множество кампании за първа заетост сред младите и връщането на нашите сънародници обратно в родината, стимулираме родната икономика и допринасяме за цялостното развитие на BPO сектора у нас, като за 2018 г. той генерира около 5% от БВП, а очакванията през 2021 г. са да достигне до 7.9%.“, коментира Кристина Иванова, вицепрезидент „Операции“ в TELUS International Europe.

    Наблюдава се цялостна позитивна промяна на нагласите и познаваемостта на аутсорсинг индустрията, все повече хора припознават сектора като добър избор за първа работа, както и възможност за постоянна такава. 

    За да направят още по-разпознаваема и атрактивна аутсорсинг индустрията, от TELUS International Europe неотдавна инициираха два проекта - „Твоята първа работа има значение“ и  „Мога там, искам тук“. Първият цели да промени нагласите към първата работа и да предостави полезна практическа информация на младежите, а вторият е насочен към българите в чужбина и възможността те да се завърнат и реализират в родината.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Комисията за защита на личните данни започна проверка в НАП
    Комисията трябва да излезе със становище до 16 август
    преди 14 часа
    „Агрополихим” ще инвестира 26 млн. лв. в завод край Девня
    Ще бъдат разкрити нови 12 работни места
    преди 14 часа
    Какви са правата ни, когато сме на път в ЕС?
    Какво трябва да знаем при отменени или закъснели полети, влакове и автобуси?
    преди 15 часа
    Фирма от Русе въведе 4-дневна работна седмица
    Все повече компании по света изпробват тази практика