събота, 17 август 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1763 прочитания

    Защо е важно да имате щастливи служители?

    Удовлетвореността на персонала води до по-висока производителност и печалба, сочат проучвания
    30 юли 2019, 16:04 a+ a- a

    "Служителите са най-важният ни актив". Много мениджъри са повтаряли тази мантра през годините. Самите служители вероятно си мислят обаче друго - че ръководителите им ценят много повече машините, оборудването и парите в банката, отколкото тях.
    Усещането се засилва, когато мениджърите заговорят за нуждата от максимизиране на "стойността на акциите". Създава се впечатлението, че най-важен приоритет за компанията е щастието на акционерите. Служителите попадат в по-низшата категория на stakeholders (т.нар. заинтересовани страни), пише Economist.

    За много американски предприемачи концепцията за т. нар. "stakeholder capitalism" звучи като неясна европейска идея. Те смятат, че фирмите, които се фокусират върху благополучието на служителите, трудно биха издържали на жестоката конкуренция на мултинационалния бизнес.

    Грандиозните твърдения обаче имат сериозни основания. Много компании поддържат централизирана система на контрол, при която отгоре идват заповедите. Те биха постигнали по-добри резултати, ако предоставят по-голяма свобода за вземане на решения на персонала си, отбелязва изданието.  

    Economist дава пример със скорошно проучване на Кристиян Крекел, Джордж Уорд и Жан-Емануел де Неве, направено на база на данни от близо 2 млн. служители в 230 различни бизнес организации в 73 страни.

    Авторите на проучването измерват представянето на фирмите посредством четири критерия: лоялност на клиентите, продуктивност на служителите, рентабилност и текучество на персонала.  

    Те установяват, че удовлетвореността на служителите оказва силно положително влияние на лоялността на клиентите и намалява значително текучеството. Освен това компаниите с по-щастлив персонал отчитат по-висока рентабилност и по-висока производителност на труда.

    Кои обаче са най-добрите мерки за увеличаване на удовлетвореността на служителите? Според Economist доброто корпоративно управление може да бъде разпознато по това, че работещите са добре информирани по отношение на плановете на компанията, както и ролите и отговорностите им. Служителите освен това могат свободно да повдигат въпроси и коментират проблеми без да се страхуват, че ще загубят работата си. Тормозът не е позволен. Хората може и да са доста натоварени, но ще им бъдат дадени достатъчно възможности да се възстановят и да прекарат време със семействата им. На кратко, служителите са третирани като хора, а не като счетоводни единици. 

    В сектора на услугите персоналът наистина е най-важният актив на компанията, отбелязва изданието. Задачите на служителите са свързани с креативност и емпатия. Затова умните ръководители все повече ще си дават сметка, че доволната работна сила е необходимост в търсенето на корпоративен успех.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    преди 1 ден
    Прогнозират скок в предлагането на индустриални площи в Божурище, Нови Хан и Равно поле
    Автомобилната индустрия е една от най-активните в изграждането на производствени и складови площи, сочи анализ на Colliers International
    преди 1 ден
    преди 1 ден