събота, 07 декември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1375 прочитания

    Сертификационната програма на БАУХ е възможност да си свериш часовника

    За предизвикателствата и ползите от сертификацията – вижте какво разказа Цветомир Цветанов, мениджър „Човешки ресурси“ в „Сентилион“
    29 октомври 2019, 10:26 a+ a- a

    Цветомир Цветанов, мениджър „Човешки ресурси“ в „Сентилион“

    Вече пета година Българската асоциация за управление на хора (БАУХ) дава възможност на HR професионалисти да получат признание за знания и умения от гилдията като се сертифицират по различни професионални нива в сферата на човешките ресурси.

    Цветомир Цветанов, мениджър „Човешки ресурси в „Сентилион“, е сред професионалистите, преминали през програмата на БАУХ. Сертификатът за трето ниво на сертификация  - позиция „мениджър Човешки ресурси“, му беше връчен лично от председателя на УС на БАУХ Миглена Узунова-Цекова по време на Есенната конференция на Асоциацията в София.    

    Вижте какво разказа Цветомир за процеса, предизвикателствата и ползите от сертификацията, малко след като получи сертификата си. 

    За процеса, предизвикателствата и ползите от сертификацията

    Защо реши да се включиш в Сертификационната програма на БАУХ?
    Сертификационната програма на БАУХ е една възможност да си свериш часовника. Тя е начин да разбереш спрямо стандартите в една държава колко добър си ти, какво имаш да надграждаш и да планираш развитието си оттук насетне. 

    Колко време продължи сертификационният процес?
    При мен продължи малко по-дълго време – около 4-5 месеца. Но реално отделях средно около един ден на месец за дейности, свързани със сертификацията. 

    Как протича процесът?
    Сертификацията е доста практически ориентирана. Работи се с ментор по практически казуси и има директна връзка с оценяващата комисия. Тя е съставена от няколко доказани професионалисти в професията. Те регулярно дават обратна връзка къде се намираш на всеки един от етапите, кои са нещата, с които си се справил, кои са нещата, върху които трябва да помислиш и да поработиш. 

    Как премина оценяването и какъв беше изпитът?
    Реално аз не го усетих като изпит. Беше по-скоро неформален разговор, в рамките на който минахме през знанията, уменията и опита, които съм натрупал през последните 12 години. Изобщо не го усетих. Беше една двучасова сесия, в която разговаряхме открито, обсъждахме различни предизвикателства, с които съм се сблъсквал през професионалния си път и по време на сертификационния процес. Така че аз не го усетих като изпит.

    С какви предизвикателства се сблъска по време на процеса?
    Определено имаше предизвикателства. Аз избрах ниво и области, в които имам известен опит, но не във всяка една се чувствам 100 процента сигурен. Благодарение на моя ментор и представителите на сертификационната комисия успях да се справя с тези предизвикателства.

    Дай пример за такива предизвикателства.
    Пример е сферата на организационния дизайн и редизайн. В тази област аз имам сравнително малък опит. И макар чисто практически да съм извършвал конкретни дейности, имаше неща, които за мен бяха по-скоро на теория. Благодарение на дискусиите ми с ментора и с един от представителите на сертификационата комисия, успях да определя една бъдеща посока за следващи стъпки на развитие по отношение на организационния дизайн и редизайн. Наред с това успях да направя и няколко трансформации вътре в компанията за кратък период от време и ми предстоят още такива. 

    Ако трябва да обобщиш – с какво сертификацията ти беше най-полезна и какво научи по време на целия процес?
    Най-ценното за мен беше, че имах възможност да дискутирам с хора, които са част от българската действителност и знаят какво се случва в България. Хора, наясно със средата, в която работим всички като професионалисти в сферата на човешките ресурси. Общуването с тези хора успя да ме обогати и като професионалист и като личност. Научих много полезни практики, които могат да надградят дори и човек, който вече има значителен опит в сферата на управление на персонала. 

    Спомена, че вече си предприел някои стъпки към трансформация в компанията, в която работиш. Какви бяха те и какво още смяташ да промениш?
    Може би най-важното нещо, върху което се замислих, е доколко подходът, който имаме в организацията, свързан с хората, е гъвкав. Ние сме производствена компания, фокусирана в една много тежка сфера – производството на медицински продукти. Спазваме много правила, стандарти, процедури, изисквания... и имаме изключително високо ниво на контрол върху хората. Замислих се как можем да променим цялата тази бюрокрация. Идеите, които имам, вече срещат подкрепа от страна на ръководството на компанията и предстои да се реализират в следващите няколко месеца. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 23 часа
    FT: България привлича рекордни инвестиции в технологичния сектор
    Facebook, Световната банка и самият „Файненшъл таймс“ разкриха свои технологични центрове в София през последната година
    преди 17 часа
    Над 2000 стартъпа са създали 15 хил. нови работни места у нас
    София е сред десетте най-добри градове за развиване на стартъп предприемачество, подчерта президентът Радев
    преди 20 часа
    Остават 10 дни за промени и плащане на авансовия корпоративен данък за 2019
    Това е и последният срок, в който фирмите имат възможност да направят корекция на декларираните от тях авансови вноски за тази година
    преди 21 часа
    Wizz Air поиска отпадане на бизнес класата за всички кратки полети
    Нискотарифният превозвач призова авиационната индустрия да спре да изпълнява полети с празни места в бизнес класа
    преди 1 ден
    General Motors ще строи фабрика за автомобилни батерии
    Тя ще е на стойност $2.3 млрд. и ще бъде съвместно дружество с южнокорейската LG Chem