вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6341 прочитания

    Ще продължи ли разрастването на компаниите и тази година?

    Вижте какво коментираха HR мениджъри и лидери от различни индустрии в страната
    02 януари 2020, 10:25 a+ a- a

    Пазарът на труда изпрати успешна 2019 година. Много нови компании стартираха дейност в България, а други продължиха да разширяват екипите си. Какви са плановете за 2020? Ще продължат ли компаниите в България да наемат нови хора и с какъв опит и експертиза? Отговор потърсихме от HR мениджъри и лидери на компании от различни индустрии в България. 

    Тина Атанасова, HR мениджър, VOSS Automotive Bulgaria

    Планираме 2020 да е годината на най-сериозен ръст на екипа, ще инвестираме в глобални центрове за R&D и SAP в Ловеч през 2020 

    Планираме 2020 да е годината на най-сериозен ръст, като се очаква да се увеличим от текущия брой до между 600 и 700 служители към края на следващата година. Това са хората, необходими за изпълнение на гарантиран бизнес. 

    Най-съществено ще е увеличението на броя на хората, заети директно в производството ни – оператори, машинни оператори, ръководители на екипи. Пропорционално ще се увеличат и специалистите, които подпомагат производството - техници, инспектори по качеството, складови работници. 

    Около 35% ще нарасне общият брой на служителите в  административните и техническите отдели в компанията.

    Предвид убедителния старт на компанията в България и високата квалификация на българските специалисти като цяло ВОСС реши да инвестира в създаването на глобални центрове за R&D и SAP в Ловеч през 2020. Първата година броят на работните места ще бъде малък, но с тенденция да се увеличи до двуцифрен през 2021, което за нас е много сериозен проект и отлична оценка за качествата на специалистите ни от колегите в централата на ВОСС и по света. 

     

    Росица Николова, експерт „Подбор по персонал“, „Региоком“ 

    През 2020 се надяваме да стартираме още нови проекти и да стъпим в нови градове в България

    Поглеждаме напред в бъдещето към предстоящата 2020 година с надежда. С надеждата, че ще имаме възможност да открием и спечелим за компанията още толкова мотивирани, амбициозни и компетентни нови колеги. 

    Компанията е стъпила стабилно в България и немските ни партньори са изключително доволни от качеството на услугата, която извършваме. Затова и от централния офис в Германия са ни поставили задачата да увеличаваме броя на служителите в България. Тъй като работата в тази сфера е много динамична, целите не са фиксирани за голям период във времето, а се определят за месец-два напред. 

    През 2020 се надяваме да старираме още нови проекти и да стъпим в нови градове в България.  

     

    Александра Гужгулова, HR мениджър, Visteon

    Планираме наемане на нови хора, тъй като всичките ни отдели се разрастват

    Планираме наемане на нови хора, тъй като всичките ни отдели се разрастват. Офисът в България получава все повече нови и интересни отговорности. Нараства нуждата от специалисти по управление на проекти, както и ръководни функции с регионални и глобални отговорности.

    В допълнение ще продължаваме да развиваме основните ни отдели като механика, софтуер, хардуер, системен инженеринг и валидация. Както почти всички технологични компании, DevOps областта и при нас е от голямо значение, затова през 2020 ще насочим вниманието си и към такива специалисти.

     

    Пламен Тошев, управляващ директор, Acronis България 

    Целите ни са да превърнем софийския офис в основен развоен център на Acronis

    През 2020 планираме да продължим със същите темпове на растеж или дори да го ускорим във всички тези направления.

    Целите ни са да превърнем софийския офис в основен развоен център на Acronis глобално, достигайки до 1000 души през 2022.

     

    Вяра Николова, старши HR мениджър, „ОнПросес България Технолоджи“

    Ще продължим да търсим хора, които имат отлични езикови, комуникативни умения и желание за развитие

    През 2020 година планираме да продължим да се разрастваме, както чрез реализирането на нови сделки, така и на базата на разширяване на партньорството ни с текущи клиенти. Ще продължим да търсим хора, които имат отлични езикови, комуникативни умения и желание за развитие.

    Очакваме през следващата година да се повиши делът на хората със специфични технически познания, които ще назначим.

     

    Стефания Дунчева, HR директор, TELUS International Europe

    В следващите 2 години планираме да разраснем екипа си до 5000 души

    Глобалните цели на TELUS International за предстоящата година включват разширяване на бизнеса и създаването на още нови работни места в София и Пловдив. В следващите 2 години планираме да разраснем екипа си до 5000 души. Продължаваме с набирането на кадри, които владеят много добре чужди езици като ще търсим много активно и голям брой хора с профил в гейм индустрията и високите технологии. В момента обслужваме едни от  най-големите имена в гейм индустрията в световен мащаб и имаме отворени работни позиции с чудесни условия - гъвкаво работно време, конкурентно заплащане, богат пакет с допълнителни социални придобивки.

    Вниманието ни през 2020 г. ще бъде насочено и върху мениджърските позиции в компанията, където търсим кадри с добри лидерски качества.

    Щастливи сме, че това, което ни отличава като компания, са нашите култура и ценности. Техническите умения са важни, но те далеч не са всичко, тъй като технологиите се променят бързо и човек се адаптира към работата с тях. Умения като работа в екип, иницииране на промяна, поддържане на постоянна и отворена комуникация, подаване на навременна обратна връзка, желание за развитие и придобиване на нови умения - това са устойчивите качества, които търсим в бъдещите членове на екипа. TELUS International Europe предлага много подкрепяща среда, в която всеки може да развие най-добрите си страни и да открие нови възможности. 

     

    Ирина Станчева, HR мениджър, „Гопет Транс“

    През 2020 ще продължим да търсим хора с опит в продажбите на морски и въздушен транспорт

    През следващата 2020 година ще продължим да работим по популяризирането и разширяване на обхвата на двата нови сервиза сред нашите клиенти и във връзка с това предстои да наемем още специалисти с опит в продажбите на морски и въздушен транспорт. 

    На ниво оперативните процеси пазарът налага необходимост от пълно проследяване в реално време на движението на превозваните стоки и изразен натиск за изпълнение на доставки при строги графици, както и по-нататъшна стандартизация на процесите. Оттук възниква и нуждата за по-тесни контакти и изграждане на синергия в работата с нашите подизпълнители – превозвачи.  В тази връзка планираме и разширяване на екипа, който отговаря за поддържане и развитие на взаимоотношенията с подизпълнители (превозвачи).

    Потенциалът за растеж на компанията се крие в нашите екипи и през следващата година ще продължим да надграждаме в развитието на служителите чрез серия от специално разработени вътрешни обучения. В процеса на подбор ще заложим отново на доказалата успеха си формула – наемане на хора със силна вътрешна мотивация за развитие, с отворено съзнание и нагласа да се справят с предизвикателства и да намират решения. 

     

    Федерико Бедини, директор „Човешки ресурси“, „УниКредит Булбанк“

    Смятаме, че това, което ще помогне на нашата индустрия да просперира дори в разцвета на цифровизацията, е човешкият контакт и отношение

    Като компания постоянно променяме, развиваме и изпълняваме предизвикателни цели. Неизбежно, човешкият капитал е в основата на всяко развитие и промяна. На тази база ние правим дългосрочен план за качествата, които ще търсим в новите колеги през настоящата година. Търсим умения, от които се нуждаем сега и в бъдеще.

    Например сред новите умения, които търсим, са добра дигитална грамотност, боравене и управление на данни, управление на проекти и процеси с фокус върху E2E (Exchange to exchange), машинно обучение (machine learning), фокус към IT сигурност и др.

    Смятаме, че това, което ще помогне на нашата индустрия да просперира дори в разцвета на цифровизацията, е човешкият контакт и отношение. Следователно, меките умения - етичното и уважително поведение, мисълта за клиентското преживяване и устойчивото управление на отношенията остават изключително важни за бъдещето ни развитие.

    Правим банкиране #заважнитенеща, защото правим правилните неща за нашите хора, като им предлагаме различни социални придобивки и инициативи, за да ги ангажираме и мотивираме да покажат най-доброто от себе си. 

     

    Мая Петрова, HR бизнес партньор, JYSK Дистрибуционен Център Божурище

    Предстои да започнем с онлайн доставките през пролетта на 2020 и ще имаме нужда от нови попълнения в складовия екип

    Ще продължим растежа си и през 2020 г. и със сигурност ще наемаме още хора. Бизнесът ни е много динамичен, затова към момента не можем да прогнозираме с точност какъв ще е броят на новите служители за следващата година.

    Тепърва ни предстои да започнем с онлайн доставките през пролетта на 2020 г., което означава, че ще имаме нужда от нови попълнения в складовия екип, както и ще търсим експерти в различни области като логистично планиране, логистични системи и контрол, и т.н. 

    Радина Михайлова, HR бизнес партньор, JYSK България

    В магазините на JYSK ще продължим да наемаме хора, основно с търговски профил

    В магазините също ще продължим да наемаме хора, основно с търговски профил, като асистент продажби, отговорник логистика, заместник-управител на магазин и управител на магазин. Всички други позиции, които са част от функционирането на магазините ни, също ще са на фокус, особено предвид факта, че ни предстои сериозно разрастване. Търсим основно хора, които да споделят ценностите на JYSK и за които успехът да е мотивираща сила. Нашите нови колеги трябва да са ориентирани към постигане на цели, да можем да разчитаме на тях, отворени и готови за нови предизвикателства, но и за съвместна работа в екип.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 23 минути
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 2 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 3 часа
    преди 3 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 6 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 6 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд