Вижте какви са предпочитанията към работата на всяко поколение според проучването на Manpower
Недостигът на таланти в световен мащаб почти се е удвоил през последните 10 години, показва ново проучване на ManpowerGroup. 54% от компаниите отчитат липса на умения, като за бизнеса в 36 от 44 държави е по-трудно да привлича квалифицирани кадри в сравнение с 2018 г. Работодателите в САЩ (69%), Мексико (52%), Италия (47%) и Испания (41%) регистрират най-остър недостиг на таланти.
Източник: ManpowerGroup
Проучването „Да се справим с липсата на умения: Какво искат служителите“ разкрива какво привлича хората към една организация и какво ги кара да останат в нея, за да може бизнесът да намери, изгради и задържи най-добрите таланти.
Източник: ManpowerGroup
Докато желанията на служителите се различават според географския регион, пола и различните етапи от кариерното им развитие, според изследването свободата кога и къде да бъде свършена работата, здравословният баланс между личен и професионален живот и кариерната мобилност за придобиване на умения са сред топ приоритетите наред със силния лидерски екип и ангажираност към поставените цели.
Източник: ManpowerGroup
„В един все по-технологизиран свят се търсят хора с умения,” каза Джонас Прайсинг, председател и главен изпълнителен директор на ManpowerGroup. „Знаем от разговори с кандидати и клиенти и от нашите данни, че служителите искат гъвкавост и възможност да придобиват нови умения. Призоваваме всички лидери да приближат търсенето си на работна сила към нуждите на търсените таланти.
Източник: ManpowerGroup
Създаването на добавена стойност за акционерите може да бъде постигнато единствено с грижа за служителите, клиентите и общностите, така че вслушването в гласа на потребителя е от ключово значение. Предвид че ходът на иновациите се ускорява, най-важното сега е да помогнем на хората да се адаптират към професиите на бъдещето и на компаниите да се превърнат в създатели на таланти.”
Проучването показва, че желанията им варират според географското местоположение, пол и етап, на който се намират в своята кариера:
• Поколението Z (18-24 години) е амбициозно, гладно за пари и кариерно развитие, но жените и мъжете имат различни желания. За жените заплащането е двойно по-важно от следващия им приоритет – придобиването на умения, докато мъжете споделят, че уменията и кариерата са почти толкова важни, колкото заплатата.
• Милениалите (25-34 години) искат гъвкавост и предизвикателна работа. За жените гъвкавостта е от първа необходимост, докато за мъжете е добре да я има.
• По-младите хора от поколението X (35-44 години) търсят баланс. За мъжете гъвкавостта е толкова важна, колкото за жените, като искат да имат възможност да работят дистанционно, да използват отпуска си по бащинство и да имат плаващо начало и край на деня.
• Бумърите (55-64 години и над 65) се мотивират от заплащането, предизвикателната работа и гъвкавостта, въпреки че най-големият приоритет за тях са ръководството и екипът. По-възрастните служители искат да предадат доброто нататък, а хората над 65 години се мотивират най-вече от целта.
Източник: ManpowerGroup