четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6812 прочитания

    Какви мерки вземат компаниите в България във връзка с коронавируса?

    Вижте какво коментираха работодатели от различни сектори
    12 март 2020, 10:10 a+ a- a

    Какви мерки във връзка с коронавируса сте предприели във Вашата организация? С този въпрос се обърнахме към работодатели от различни сектори в България. Вижте какво правят с оглед ограничаване на разпространението на заразата:

    А1 България  

    В момента няма нито потвърдени случаи, нито съмнения за случаи на коронавирус (SARS-CoV-2 / COVID-19) сред служители на А1 България и останалите компании, част от А1 Group. Компанията е създала работна група, която да осигури информираността и безопасността на служителите и да поддържа качеството на услугите. А1 вече е предприела редица мерки за защита на служителите и осигуряване на здравословна и безопасна работна среда.

    Сред тях се включват ограничаване на командировките извън и вътре в страната, срещите с партньори и обученията с по-голям брой хора. Служителите на компанията са информирани за важността на допълнително засилване на личната хигиена, осигурени са нужните средства и постоянно се насърчава взимането на предпазни мерки. Компанията препоръчва и опцията за работа от вкъщи (home office), която е възможна за по-голямата част от служителите на А1.

    Коронавирусът оказва влияние в целия свят и може да доведе до забавяне в производството и доставките на някои модели мобилни устройства и ИТ инфраструктура. А1 разполага с всички необходими хардуерни компоненти, за да гарантира работата както на мобилната, така и на фиксираната си мрежова инфраструктура. 

    Търговските обекти на компанията функционират с нормалното си работно време, но А1 насърчава своите клиенти да се възползват от възможностите на новите технологии, за да помогнат в овладяването на риска от инфекция с коронавирус (COVID-19) и сезонната грипна епидемия. Практически всички услуги, които компанията предлага на своите клиенти, могат да бъдат осигурени и онлайн. Каналите за самообслужване на компанията са лесни и удобни за употреба, и дават възможност на потребителите да ограничат излизанията и ненужното излагане на риск.

    BILLA България

    Здравето и безопасността на нашите служители и клиенти е ключов приоритет за BILLA. Затова компанията непрекъснато следи ситуацията и анализира цялата налична информация във всички страни в Европа. Ако се наложи прилагането на извънредни мерки и в България, BILLA е в състояние да реагира в кратки срокове. Към момента не е необходимо да променяме или адаптираме хранителния асортимент в нашите магазини, тъй като доставката на стоки е гарантирана. В момента компанията е добре подготвена за по-голямо търсене на хранителни продукти.

    BILLA България е в контакт с Министерство на икономиката, на което предоставяме данни за потреблението на нашите клиенти. 

    Във връзка със здравето и безопасността на нашите служители – постоянно следим мерките на правителството и Кризисния щаб и действаме в съответствие с техните изисквания. Служителите на BILLA са информирани за потенциалните рискове и за правилното поведение, което да спазват. Също така сме ги посъветвали да следват по-високи хигиенни стандарти и сме им предоставили дезинфектанти, маски и други необходими материали. Освен това BILLA е в постоянен контакт със служителите си и е установила правила за ситуации, в които им се налага да пътуват в страната или в чужбина.

    Следим в детайли развитието на заболяването не само в България, но и в Европа, и сме готови да предприемем незабавни мерки, ако е необходимо.

    „ВОСС Аутомотив България“  

    Мерките във връзка с коронавируса са на две нива: глобални и локални.

    ВОСС оперира в няколко европейски държави – Германия, Италия, Франция, Испания, Полша и България, няколко азиатски страни – Китай, Корея, Япония и Индия, както и в Северна и Южна Америка: САЩ, Мексико и Бразилия. 

    До момента не ни е известно да има служител на ВОСС по света, който да е заразен с коронавирус. 

    Предприетите глобални мерки включват преустановяване на пътуванията от и към азиатските и италианските ни офиси и органичаване на масовите събирания като срещи и обучения и провеждане преимуществено на дистанционни срещи онлайн, както и интензивна комуникация между държавите.  

    В България местоположението ни е близост с едно от първите огнища на коронавирус в страната. Голяма част от служителите ни живеят в Плевен. 

    Локалните мерки, които сме предприели, включват комуникация относно индивидуалните мерки за превенция на заразяването, органичаване на масовите мероприятия и срещите в зала.

    Поставихме дезинфектант на алкохолна основа на възлови места в завода. 

    Дезинфекцираме няколко пъти дневно повърхностите в социалните пространства, които се използват от всички – дръжки на врати и хладилници, смесители, диспенсъри за напитки и т.н.

    Разполагаме с инфрачервен термометър за измерване на телесната температура, така че ако някой служител има съмнения за треска, можем да проверим.

    Когато масовите мероприятия не могат да бъдат отменени или отложени, както например продължаващият интензивен подбор, работим с медицински маски.

    DataArt 

    В DataArt не сме въвеждали извънредни мерки, които да нарушават работния режим, но политиката на компанията е гъвкава по отношение на нуждата от присъствие в офиса. Това не е нещо извънредно в следствие на коронавируса, а корпоративна политика в глобален план, свързана с възможността нашите служители могат да работят от вкъщи, ако решат. В конкретния случай тази опция може да се използва като превантивна мярка за колегите ни, които са пътували до рискови дестинации, или за тези, които имат притеснения, свързани с разпространението на вируса.

    Дейността на компанията е такава, че това не пречи на изпълнението на работните процеси – дали един програмист ще пише код от офиса или от дома си - няма съществено значение, а и екипите ни са разпръснати в различни точки на света, което така или иначе изисква комуникация от разстояние. Факт е обаче, че присъствието в офиса към момента не е по-различно от обичайното, което означава, че засега няма особена паника, свързана с вируса, и в офиса това не е водеща тема.

    Въпреки всичко, следим внимателно ситуацията и ако се въведат по-сериозни мерки или рестрикции на държавно ниво, ще се съобразим с тях.

    Maxima България, собственик на веригата T-Market

    Част от мерките, които сме предприели, са:

    ·         Подробна инструкция за спазване на лична хигиена – измиване на ръцете според стандартите на СЗО, без бижута по ръцете и късо подрязани нокти. На всеки служител е обяснено какво трябва да прави, за да сведем риска от евентуално заразяване до нула;

    ·         Подробна инструкция за спазване на хигиена на работното място – Засилено почистване отново според изискванията на здравните власти, което се извършва минимум 4 пъти на ден; Фокус върху почистването и дезинфекцията на площи с голяма концентрация на хора;

    ·         Осигурени са достатъчно средства – дезинфектанти, подсущаващи средства, ръкавици и т.н.;

    ·         Постоянно обновяваме информацията, която се подава до служителите по магазините (а и не само) с цел те да се чувстват сигурни и спокойни по време на работния процес.

    В нашите магазини са предприети всички мерки за безопасност (задължителни и допълнителни) и следователно не сме оставили възможност за паника! Работим без промяна в работното време и с пълен асортимент – както обикновено.

    StorPool Storage 

    На първо място е важно да не се създава и да се изпада в излишна паника и крайности. Нека бъдем трезви и здравомислещи.

    В StorPool сме взели всички необходими превантивни мерки. Снабдили сме офиса с дезинфектанти, почиства се регулярно и още по-усърдно от обикновено. Избягват се излишни пътувания извън страната. Колегите, които не се чувстват добре или имат близки, които са болни или не се чувстват добре, могат да работят от вкъщи. Стараем се създалата се ситуация да не афектира нормалния ни работен процес и да няма притеснения в офиса.

    "Транспрес" и Green Courier

    Вече въведохме специални процедури за работа и обслужване на клиентите във връзка с непрекъснато развиващата се ситуация с разпространението на COVID-19. Общо над 480 служители - международни шофьори и шофьори в България, куриери, специалисти в обслужването на клиенти, администрация и персонал в складовите бази, бяха запознати с информация и инструкции за превенция срещу потенциално заразяване. Осигурени са им предпазни средства, в това число над 2 500 многократни предпазни маски и 15 000 ръкавици, както и различни видове дезинфектанти за лична употреба и за почистване на общи помещения, повърхности, апаратура и товарни автомобили.

    Всички куриери и шофьори обработват пратки, пари и документи с ръкавици и са инструктирани да спазват препоръчителната дистанция. Създадена е организация, така че физическият контакт между двете страни да се избягва, да се съблюдава препоръчителната дистанция от 2 метра и да няма размяна на предмети като химикалки и устройства. Когато това е наложително, се извършва незабавна дезинфекция. Регулярна вентилация и дезинфекция със сертифицирани препарати няколко пъти в денонощието се извършва в офисите и складовите бази на компанията в цялата страна с обща площ над 13 000 кв. м. На дезинфекция се подлагат и над 217 товарни превозни средства. 

    Създадена е организация, така че да се избягва струпване на клиенти и служители в помещения, като в офисите са обособени специални Зони за изчакване с подходяща вентилация. Със специален режим е ограничен и достъпът до складовите помещения. Специалистите, чието присъствие не е наложително, могат да работят от домовете си. От служителите на Транспрес и Green Courier се изисква да следят за физическото си състояние и да уведомят своевременно при всяко съмнение, като са осигурени и безконтактни термометри.

    НAPPY BAR&GRILL

    Ежедневно над 50 000 души посещават нашите заведения в цялата страна и ние сме изключително отговорни към това да предпазим максимално нашите клиенти от разпространението на вируси. Затова от миналата седмица сме въвели изключителни мерки за хигиена, съобразени с всички предписания на нашето здравно министерство и европейските стандарти, които прилагаме и в нашите заведения в Испания и Англия.

    Мерките засягат всеки етап от технологичния процес по приготвяне и издаване на храната.

    Работните смени започват с преглед на всички служители, включващ измерване на телесната температура и подписване на поименна декларация за отсъствие на симптоми за заболяване.

    Преди започване на работа всички повърхности се почистват с дезифенктиращ препарати, съобразно областта на приложение и подходящи за третиране на контактни с храни повърхности, одобрени от Министерството на здравеопазването. Всички прибори и посуда се измиват машинно при температура 90 градуса. Масите, на които се сервира храна се почистват и дезинфектират след всеки клиент.

    Служителите в кухнята носят ръкавици, които се сменят периодично, като преди това задължително ръцете се измиват с гореща вода и сапун и се дезифенктират с антибактериален препарат, който се подава автоматично от диспенсер, за да се избегне пряк контакт. Облеклата на всички служители, и в кухнята, и в ресторанта се изпират и гладят задължително след всяка работна смяна.

    За безопасността на клиентите е осигурен и диспенсър с дезифектиращ гел на входа на всеки от ресторантите, както и кърпички на масите. Общите помещения и тоалетните се почистват и дезифенктират на всеки кръгъл час, което се регистрира в чек лист.

    Всички продукти, с които се приготвя храната, са от местни доставчици, спрян е вноса от страните с разпространение на коронавирус.

    Следим буквално ежечасово развитието на ситуацията в страната и ако видим покачване на риска от зараза, ще затворим нашите заведения, защото в ситуации като тази бизнес интересите отстъпват на заден план. За момента, подобна паническа реакция не е препоръчителна, защото нивата на застрашеност са минимални, но имаме готовност да реагираме при всяка промяна.

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 7 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 8 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 10 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 12 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк