четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1950 прочитания

    6 ключови съвета за кариера в дигиталния маркетинг

    Дигиталният маркетинг продължава да расте, разкривайки много нови работни места за дигитални експерти
    25 март 2020, 16:33 a+ a- a

    Дигиталният маркетинг продължава да расте с бързи темпове, разкривайки много нови работни места за дигитални експерти и определено няма по-добър момент да започнете кариерата си от сега. Трябва да сте наясно обаче, че влизате в професия, която ще изисква от Вас пълна отдаденост, постоянно да следите всички новости и да сте наясно с дигиталните трендове. Постоянно да тествате нови неща и никога да не разбирате на 100% защо нещо, което е работелно чудесно със седмици, изведнъж спира да работи… 

    Индустрия е силно конкурентна, но има няколко неща, които можете да предприемете, за да навлезете по-лесно, твърдят от SoftUni. Ето кои са те:

    1) Готовност за учене

    Дигиталният маркетинг е едновременно бързо развиваща се и невероятно конкурентна индустрия. Най-плавно и лесно би било влизането ви, ако имате подходящото образование. В SoftUni вече има няколко програми по дигитален маркетинг, където можете да получите необходимите знания и умения за успешен старт. 

    2) Преоткриване на възможности

    Повечето такива програми вече имат и кариерен център. Ако изберете да се обучавате в програма, даваща максимално най-задълбочен поглед над дигиталния маркетинг, можете да сте сигурни, че ще намерите работа още преди края й. Причината е, че много от завършилите предните години вече имат собствени бизнеси, агенции и т.н. и знаят на какво ниво от знания могат да разчитат, ако вземат кадър от програмата, която самите те са завършили. Включително се сещам за една агенция, чийто персонал е изцяло от такива студенти.

    3) Присъединяване към общност

    Дори и след обучение в най-добрите програми по дигитален маркетинг, ще имате куп въпроси. Затова се обградете с хора, които работят в индустрията, от които да можете да поискате съвет, да задавате въпроси или просто да коментирате поредния ъпдейт. По време на самото си обучение, ще се запознаете с доста хора, а и има немалко групи във Фейсбук за хора от бранша. 

    4) В крак с новостите

    Завършили сте програма по дигитален маркетинг и това е страхотно, защото сте научили всички новости през годината, но след това всичко остава във ваши ръце. Трябва да сте постоянно в течение на всички новости в индустрията, като следвате големите сайтове и подкастове за дигитален маркетинг, инфлуенсъри в социалните медии и др. Основните играчи като Google и Facebook постоянно променят и актуализират платформите и алгоритмите си и ако не следите всичко това - рискувате да загубите позиции в Google, да влошите резултатите на кампаниите си във Facebook  и т.н. Понякога се шегуваме с колегите, че ако не влизаме в бизнес мениджъра на Facebook за 1 месец, след това няма да можем дори да се ориентираме кое къде е. 

    5) Специализация

    За да сте наистина успешни в дигиталния маркетинг, трябва да имате основни познания във всичките му сфери, но да специализирате в една, максимум две.

    Отделните сфери на дигиталния маркетинг са неразделно свързани. Никой не залага само на един канал за маркетинговата си стратегия. Затова и е необходимо да имате познания във всички, но да бъдете наистина добър в една, в която да постигате изключителни резултати.

    6) Лични проекти

    Изпробвайте собствените си идеи и не гледайте на мнението на лидерите в индустрията като евангелие. Всичко не винаги е черно-бяло в дигиталния маркетинг, напротив - има много сиви области между най-добрите практики и това, което всъщност може да доведе до резултати за бизнеса.

    И да - работата в дигиталния маркетинг е вълнуваща, предизвикателна и постоянно променяща се. Ако ѝ се отдадеш.:)

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 3 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 7 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 8 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 9 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам