четвъртък, 02 юли 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1461 прочитания

    МЕТРО започва масово тестване на служителите си за COVID-19

    Тестовете ще се правят всяка седмица, в рамките на един месец, за да покрият обявения период на извънредното положение и очаквания пик на заболяването в България
    22 април 2020, 17:56 a+ a- a

    МЕТРО България започва поетапно масови PCR тестове за COVID-19 на своите служители в 11-те магазина на компанията, за да намали риска за тяхното здраве в извънредната ситуация, в която им се налага да работят, съобщиха от компанията.

    Над 2000 души в магазините на МЕТРО работят на първа линия. Тестовете ще се правят всяка седмица, в рамките на един месец, за да покрият обявения период на извънредното положение и очаквания пик на заболяването в България.

    Веригата магазини ще приложи подхода за идентифициране на наличие на коронавирус чрез прилагане на PCR тестване, иницииран от вирусолога проф. д-р Радка Аргирова, екипът икономисти Асен Василев и Кирил Петков и химикът проф. Николай Денков. Компанията ще организира седмично групово тестване на проби от 20 служители с един PCR тест. В случай, че някоя от тестваните групи даде положителен резултат, тази група ще се изследва повторно, за да се идентифицира конкретният заболял. Методът е известен още като метод на пуловете. 

    Със старта на груповото тестване за COVID-19 МЕТРО ще осигури превенция за своите служители и защита на тяхното здраве и клиентите, които обслужват. Точният метод за детекция чрез PCR дава възможност за откриване на заразени лица 1-3 дни преди проявата на първите симптоми. Това ще позволи на компанията да се погрижи за потенциално заразени служители, които могат се изолират, преди да заразят останалите си колеги и ще допълни предприетите от МЕТРО мерки за безопасност.

    „Нашите колеги от магазините, които всекидневно обслужват клиентите в цялата страна, работят във високо рискова среда. Ние прилагаме различни мерки за безопасност – учестена пълна дезинфекция на площите в магазина и на работните им места, лични предпазни средства с висока степен на защита и променен режим на работа, който намалява контактите между членовете в екипа.“, коментира Филип Анастасиу, директор „Човешки ресурси“ на компанията.

    „Въвеждането на седмично тестване на служителите, ще повиши многократно сигурността и защитата срещу разпространение на зараза в магазините. Това повишаване на сигурността ще има и допълнителен ефект. Превръщайки МЕТРО в по-безопасно място за работа, ние го превръщаме и в по-безопасно място за пазаруване. А това е нещо, което съм сигурен, че ще оценят и нашите клиенти.“, допълва Филип Анастасиу.

    От началото на извънредната ситуация МЕТРО подкрепя и медиците на първа линия, като осигурява продукти за ястията, които някои от големите клиенти на компанията от хотелския и ресторантски бизнес доставят на ангажираните в борбата с коронавируса в няколко големи софийски болници. Отскоро МЕТРО се включи и в кампанията на Български Червен кръст, набираща средства за борба с COVID-19. МЕТРО търси и гъвкави решения за доставка на хранителни продукти и битови стоки до дома, за да намали риска за здравето на хората в периода на социална изолация.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    Д. Ливингстън, Citi: Има ползи от влизането в чакалнята на еврозоната, но възстановяването ще зависи от политиката на правителството
    Главният изпълнителен директор на американската банка за EMEA коментира за Economy.bg плюсовете за страната ни от евентуално влизане в ERM 2
    преди 6 часа
    Великобритания предлага нова програма за гражданство на жители на Хонконг
    Решението идва, след като Китай одобри нов закон за сигурност
    преди 7 часа
    Tesla надмина Toyota като най-скъпа марка кола в света
    Това се случи след като акциите на електромобилопроизводителя достигнаха рекордна цена
    преди 8 часа
    Захариева: Не трябва да допускаме разделения в ЕС заради кризата с коронавируса
    Никога не трябва да пропиляваме криза, чрез която можем да намерим работещи и по-добри решения за бъдещето, заяви посланикът на Германия в България Кристоф Айххорн по време на дискусия
    преди 11 часа
    PPF Group разделя търговските от инфраструктурните дейности в операторите с марката Теленор
    Компанията създава CETIN България, която ще оперира в рамките на CETIN Group