петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6844 прочитания

    Как се мотивира дистанционен екип във време на Covid-19?

    Може би скоро вече няма да гледаме на работата от вкъщи като на придобивка, коментираха за Economy.bg от Astea Solutions
    05 май 2020, 13:38 a+ a- a

    Пандемията от Covid-19 и обявяването на извънредно положение в България затвори много офиси и превърна работата от вкъщи за норма в много компании. Наред с трансформацията на работния режим, ангажирането и мотивирането на хората, които работят от разстояние, е сред основните предизвикателства пред компаниите. „Новото нормално“ доведе и до нови подходи и практики за поддържане на екипите ангажирани и сплотени. 

    Препоръки за отдалечена работа българската ИТ компания Astea Solutions въвежда още в началото на март, преди обявяването на извънредното положение в страната. Към момента целият ѝ екипът от близо 120 души работи от вкъщи.

    „За нас, в Astea, отдалечената работа не е нещо ново. Една от основните политики на компанията е да предоставя възможност на служителите си да поддържат добър баланс между работните си задължения и личния си живот. И преди ситуацията на „новото нормално” колегите имаха свободата сами да планират времето си в офиса“, разказват от компанията пред Economy.bg.

    С налагането на задължителна физическа изолация обаче оттам отчитат нарастване на нуждата от общуване, споделяне и социална активност. 

    „Днес емпатията е по-важна от всякога. И ние, като организация, го разбираме. Активно продължаваме да търсим начини да останем свързани“, казва Кирилка Петрова, комуникационен мениджър на компанията.

    „Неизбежно надникнахме в домовете си. Присъствието на домашни любимци и деца в срещите ни вече дори не ни изненадва. Организирахме традиционната си фирмена среща, която провеждаме на тримесечие, изцяло онлайн“.

    Компанията пренася в онлайн средата много от въведените практики за ангажираност в офиса, като например пиенето на бира в петък вечер и хапването на баница в понеделник сутрин. „Още в първата седмица на задължителната работа от вкъщи организирахме серия от предизвикателства - снимахме работни си места, броихме домашните си любимци, останахме да пием по бира в петък вечер, след работа, заедно. В Astea имаме традиция да започваме понеделниците с баница в офиса - не ѝ изменихме и вече няколко поредни седмици колегите ни „черпят” с вкусни домашно приготвени баници“, разказва Кирилка. 

    Astea намира и нови начини екипът ѝ да се забавлява заедно - организира си екипни партита, както и първия в историята на компанията изцяло онлайн тиймбилдинг.  „Поводите бяха два - четиринайстия рожден ден на Astea и отлагането на пролетния ни тиймбилдинг, по време на който трябваше да търсим скрити съкровища в градска среда. Така решихме да празнуваме и играем заедно, този път онлайн.

    Използвахме Google meet, предварително разпределихме хората в отбори. Игрите бяха в два кръга - в първия отборите трябваше да отговарят на куиз с въпроси, свързани с най-интересните и забавни моменти от историята на компанията.

    Във втория имаха за задача да направят кръг, използвайки само ръцете си и да ни изпратят скрийншот.

    Тази игра предизвика много спорове на тема чий кръг е по-кръгъл. Все пак се занимаваме с точни науки. :)

    Отзивите сред колегите бяха изключително положителни, а за следващия път си пожелаха повече и по-разнообразни предизвикателства.“

    Към всичко това компанията прибавя и по два допълнителни дни платен отпуск (месечно) до края на извънредното положение. 

    Работата от вкъщи за ИТ сектора не е нещо ново. „Но може би съвсем скоро няма да гледаме на нея като на част от пакета със социални придобивки. Хората трябва да имат свобода да разпределят времето си според нуждите си. В края на деня има значение какво си свършил, а не колко време ти е отнело“, категорични са от Astea.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 10 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 11 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 12 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 14 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк