четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3677 прочитания

    Офисът вече няма да е това, което беше

    Не очаквайте да намерите работното си място такова, каквото го оставихте...
    07 май 2020, 09:55 a+ a- a

    Пандемията от Covid-19 обезлюди много офиси по света и превърна „хоум офиса“ в нова нормалност през последните два месеца. С постепенно разхлабване на ограничителните мерки компаниите се подготвят да възобновят работата от офиса. Но следващия път, когато се отправим към работното си място, няма да заварим това, което оставихме...

    Офис средата преди Covid-19, с общи бюра и пространства, които стимулират колаборацията и творчеството, ще претърпи тотална трансформация в ерата на социалната дистанция. Как ще се промени офисът във време на пандемия разказва The New York Times.

    Представете си, че започвате утрото с проверка на предварително зададени симптоми и измерване на температурата. Приложение ще изпраща резултатите на шефа ви. Ако всичко е наред, шатъл с ограничен капацитет ще ви превози до офиса. Всички ще носят маска.

    Пристигайки в офиса, предстои втори здравен преглед. Под строг контрол ще бъде достъпът до врати, асансьори и общи части, за да се предотврати близък контакт. Предвижването в офиса ще бъде само еднопосочно. Голяма част от бюрата в офиса ще останат празни. И вече няма да работите споделено, а отделени с панели и прегради. Може дори да работите в изолирано плексигласово пространство.

    За да се избегне струпването на хора, сензори ще следят местонахождението ви през целия ден, а смартфонът ще ви известява за трафика в офиса. Обядът ще пристига херметически затворен. Кафе паузите с колегите ще останат в миналото.

    „Работните места, които оставихме, няма да бъдат работните места, на които ще се върнем“, каза Джоана Дали от IBM Corp., цитирана от изданието. „Ще трябва да се научим да си взаимодействаме по нов начин, който ще е различен от начина, по който го правихме преди няколко месеца.“

    Как ще става предвижването до офиса също е сред големите казуси, които компаниите решават в настоящата ситуация, тъй като препълненото метро не е нито безопасно, нито привлекателно. Някои планират осигуряване на транзитни автобуси, а от друга страна нагласите сред хората са да ползват личен автомобил.

    IBM, HP Enterprise Co., JPMorgan Chase & Co., Citigroup Inc. и Goldman Sachs Group Inc. са сред големите работодатели в САЩ, които подготвят офисите за част от служителите си, които ще завърнат през следващите месеци. Това ще се случва поетапно, като много организации отбелязват, че няма да изискват от повечето хора да се връщат в офиса, докато не се намери широко приложимо тестване, лечение или ваксина.   

    „Не мисля, че хората ще искат да се върнат на работа веднага“, каза Ейми Пузер, главен оперативен директор на Convene. „Те ще искат гаранции, че ще са в безопасност.“

    Голяма част от големите български компании също се подготвят да върнат частично режима на работа в офиса след отмяна на извънредното положение в страната. Кога планират да се случи това и какви нови правила и мерки подготвят вижте ТУК.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 минути
    3 български авиокомпании ще летят до Китай
    Правителството определи авиопревозвачите за директните полети до Поднебесната империя
    преди 42 минути
    преди 56 минути
    ЕК с планове за европейска диплома
    Така ще се насърчи мобилността с учебна цел в рамките на ЕС
    преди 58 минути
    В България има все по-голям интерес към използване на AI в счетоводството
    Счетоводителите се сблъскват със значително увеличаване на документооборота, което изисква по-ефективни методи за обработка и анализ на данните
    преди 1 час
    България ще бъде домакин на 61-вата сесия на IPCC
    Междуправителствения панел по изменение на климата ще се проведе през юли 2024 г.
    преди 1 час
    Електронната търговия ще достигне дял от 2% от БВП на България
    48% от потребителите пазаруват регулярно онлайн