събота, 04 юли 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2214 прочитания

    Южна Корея ни показа как може да изглежда офис животът след пандемията

    Вижте какви препоръки отправи страната към служители и работодатели
    08 май 2020, 09:30 a+ a- a

    Правителството на Южна Корея публикува подробни съвети за това как служителите могат да се върнат безопасно в офиса. Насоките включват мерки както за служителите, така и за работодателите и са предназначени за ограничаване на разпространението на микроби на работната среда. Те са част от подробен документ от 68 страници, който страната публикува в края на април. Докладът съдържа  конкретни мерки за всеки аспект на живота, включително ходенето на църква, пазаруването от малки и средни пазари, храненето в ресторанти, ходенето на училище, посещението на кафенета, сватби, погребения и дори използване на обществени тоалетни.

    В блога си от Световния икономически форум изброяват какви конкретни препоръки към служителите и работодателите отправят южнокерейските власти:

     За служители:

    - Ако се чувствате зле, приберете се вкъщи.

    - Използвайте активно гъвкаво работно време (работа от вкъщи или пътуване в извънработни часове), платен отпуск, болничен.

    Спазвайте достатъчно дистанция

    - Провеждайте семинари и обучения онлайн или чрез видео връзка.

    - Когато сте лице в лице, следвайте указанията за лична хигиена.

    - Ако сте с колега, спазвайте дистанция от два метра (минимум един метър).

    - Не правете неща, които водят до отделяне на капчици вирус, като например тананикане.

    - Ако използвате кафенета на закрито, опитайте се да седите в редици или зигзагообразно.

    - Сведете разговорите до минимум; ако е необходимо, покрийте устата си.

    Проветрявайте и дезинфекцирайте

    - Редовно дезинфекцирайте местата, които често докосвате (бюра, клавиатура, мишка, телефон и т.н.).

    - Измийвайте добре ръцете си и следвайте правилния етикет, когато кихате и кашляте.

    - Избягвайте да докосвате лицето си с неизмити ръце.

    - Избягвайте физически контакт, като например ръкостискане.

    - Използвайте свои собствени чаши, прибори и други принадлежности.

    Пазете физическа дистанция, но поддържайте социален контакт

    - Избягвайте инициативи от рода на "happy hour", групови занимания и други малки групови активности; приберете се вкъщи веднага след работа.

    - Стаите за почивка на трябва да се ползват от няколко души едновременно.

    За работодатели:

    Осигурете възможност за измерване на температурата на служителите с помощта на термични скенери или безконтактни термометри

    - Ако служител има треска, респираторни симптоми или е бил в чужбина през последните 14 дни, разрешете му да си остане у дома и да използва болничен, отпуск или да работи от вкъщи. Ако е необходимо, посочете това във фирмената си политика.

    - Създайте среда, в която служителите могат свободно да се възползват от платен отпуск и гъвкаво работно време. Уверете се, че няма спънки за това.

    Спазвайте достатъчно дистанция

    - Минимизирайте бизнес пътуванията, както вътрешни, така и международни.

    - Уверете се, че служителите работят на разстояние от 2 метра един от друг (минимум 1 метър), като се възползват от наличното пространство или обърнат мониторите, бюрата или други работни принадлежности.

    - Изисквайте от служителите да седят в редици или зигзагообразно в кафетерията или инсталирайте плексигласови разделители между местата за сядане.

    Мийте ръцете си често и следвайте правилния етикет, когато кашляте

    - Обучете и информирайте служителите относно правилните процедури за измиване на ръцете (използване на дезинфектант за ръце), етикета за кихане и кашляне и другите начини за поддържане на хигиена.

    - Осигурете маски и хигиенни продукти според нуждите на работното място.

    Пазете физическа дистанция, но поддържайте социална връзка

    - Създайте култура, която свежда до минимум извънработните иницаитиви и излизания с колеги, така че хората да се прибират директно вкъщи след края на работния ден.

    - Инструктирайте служителите си да се въздържат от използване на едно и също общо пространство.

    - Осигурете импровизирани заседателни зали, за да приемете посетители според нуждите на работното място.

    Създайте отдел или назначете човек, който контролира изпълнението на карантинните мерки.

    На срещи:

    Основни принципи

    - Използвайте видеоконференции и телефонни обаждания колкото е възможно повече.

    - Уверете се, че личните срещи се провеждат в добре проветрени помещения, където служителите могат да поддържат физическо разстояние.

    - Минимизирайте срещите с посетители в офиса и увеличете максимално ефективността, като намалите продължителността на срещата.

    Следвайте тези указания, когато провеждате лични срещи:

    1. Информирайте присъстващите, че трябва да се въздържат от посещение на среща, ако са пътували в чужбина през последните 14 дни или са проявили симптоми като треска, болки в гърлото, кашлица, затруднено дишане, главоболие, мускулна болка, умора.

    2. Домакинът на срещата трябва да провери за проблеми с дишането или треска и да се увери, че липсват подобни симптоми.

    3. Въздържайте се от физически контакт, като например ръкостискане преди или след срещата.

    4. Уверете се, че дезинфектантът за ръце е леснодостъпен в конферентната зала, за да могат участниците да го използват често.

    5. Осигурете добре проветрена, просторна зона за срещата и не забравяйте да я проветрите непосредствено преди началото.

    6. Правете почивка на всеки час, за да проветрявате пространството, като отваряте врати и прозорци. Спазвайте дистанция от два метра между всеки участник (минимум един метър). Ако това не е възможно, не се срещайте лично. Ако срещата все още е необходима, уверете се, че всеки участник носи маска, дори когато говори.

    7. Маските се носят по собствена преценка, ако може да се осигури добре проветрена среда и възможност за дистанция.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Над 15% от немските фирми у нас планират да съкратят персонал заради COVID-19
    21% очакват значителен спад на приходите, сочи нова анкета на Германо-Българска индустриално-търговска камара
    преди 14 часа
    EK разреши употребата на Remdesivir за лечение на Covid-19 в ЕС
    Това е първото лекарство, получило одобрение за употреба на европейско ниво
    преди 15 часа
    Китай планира създаването на пристанище за свободна търговия
    Идеята е то да се конкурира с Хонконг и Сингапур
    преди 15 часа
    Обсъжда се повишаване цените на всички клинични пътеки
    Така те ще покриват входящия тест за коронавирус на пациентите при постъпване в болница, независимо с какво заболяване
    преди 16 часа
    Над 65% от местата за настаняване у нас планират намаляване на пакетни цени
    Планират се още намаления на нощувки и алтернативен период за използване на резервации
    преди 16 часа
    "Ариете Логистикс" откри нов завод в Пазарджик
    Инвестицията на компанията възлиза на 20 млн. евро, а броят на наетите служители става 1000 души