Вижте какви препоръки отправи страната към служители и работодатели
Правителството на Южна Корея публикува подробни съвети за това как служителите могат да се върнат безопасно в офиса. Насоките включват мерки както за служителите, така и за работодателите и са предназначени за ограничаване на разпространението на микроби на работната среда. Те са част от подробен документ от 68 страници, който страната публикува в края на април. Докладът съдържа конкретни мерки за всеки аспект на живота, включително ходенето на църква, пазаруването от малки и средни пазари, храненето в ресторанти, ходенето на училище, посещението на кафенета, сватби, погребения и дори използване на обществени тоалетни.
В блога си от Световния икономически форум изброяват какви конкретни препоръки към служителите и работодателите отправят южнокерейските власти:
За служители:
- Ако се чувствате зле, приберете се вкъщи.
- Използвайте активно гъвкаво работно време (работа от вкъщи или пътуване в извънработни часове), платен отпуск, болничен.
Спазвайте достатъчно дистанция
- Провеждайте семинари и обучения онлайн или чрез видео връзка.
- Когато сте лице в лице, следвайте указанията за лична хигиена.
- Ако сте с колега, спазвайте дистанция от два метра (минимум един метър).
- Не правете неща, които водят до отделяне на капчици вирус, като например тананикане.
- Ако използвате кафенета на закрито, опитайте се да седите в редици или зигзагообразно.
- Сведете разговорите до минимум; ако е необходимо, покрийте устата си.
Проветрявайте и дезинфекцирайте
- Редовно дезинфекцирайте местата, които често докосвате (бюра, клавиатура, мишка, телефон и т.н.).
- Измийвайте добре ръцете си и следвайте правилния етикет, когато кихате и кашляте.
- Избягвайте да докосвате лицето си с неизмити ръце.
- Избягвайте физически контакт, като например ръкостискане.
- Използвайте свои собствени чаши, прибори и други принадлежности.
Пазете физическа дистанция, но поддържайте социален контакт
- Избягвайте инициативи от рода на "happy hour", групови занимания и други малки групови активности; приберете се вкъщи веднага след работа.
- Стаите за почивка на трябва да се ползват от няколко души едновременно.
За работодатели:
Осигурете възможност за измерване на температурата на служителите с помощта на термични скенери или безконтактни термометри
- Ако служител има треска, респираторни симптоми или е бил в чужбина през последните 14 дни, разрешете му да си остане у дома и да използва болничен, отпуск или да работи от вкъщи. Ако е необходимо, посочете това във фирмената си политика.
- Създайте среда, в която служителите могат свободно да се възползват от платен отпуск и гъвкаво работно време. Уверете се, че няма спънки за това.
Спазвайте достатъчно дистанция
- Минимизирайте бизнес пътуванията, както вътрешни, така и международни.
- Уверете се, че служителите работят на разстояние от 2 метра един от друг (минимум 1 метър), като се възползват от наличното пространство или обърнат мониторите, бюрата или други работни принадлежности.
- Изисквайте от служителите да седят в редици или зигзагообразно в кафетерията или инсталирайте плексигласови разделители между местата за сядане.
Мийте ръцете си често и следвайте правилния етикет, когато кашляте
- Обучете и информирайте служителите относно правилните процедури за измиване на ръцете (използване на дезинфектант за ръце), етикета за кихане и кашляне и другите начини за поддържане на хигиена.
- Осигурете маски и хигиенни продукти според нуждите на работното място.
Пазете физическа дистанция, но поддържайте социална връзка
- Създайте култура, която свежда до минимум извънработните иницаитиви и излизания с колеги, така че хората да се прибират директно вкъщи след края на работния ден.
- Инструктирайте служителите си да се въздържат от използване на едно и също общо пространство.
- Осигурете импровизирани заседателни зали, за да приемете посетители според нуждите на работното място.
Създайте отдел или назначете човек, който контролира изпълнението на карантинните мерки.
На срещи:
Основни принципи
- Използвайте видеоконференции и телефонни обаждания колкото е възможно повече.
- Уверете се, че личните срещи се провеждат в добре проветрени помещения, където служителите могат да поддържат физическо разстояние.
- Минимизирайте срещите с посетители в офиса и увеличете максимално ефективността, като намалите продължителността на срещата.
Следвайте тези указания, когато провеждате лични срещи:
1. Информирайте присъстващите, че трябва да се въздържат от посещение на среща, ако са пътували в чужбина през последните 14 дни или са проявили симптоми като треска, болки в гърлото, кашлица, затруднено дишане, главоболие, мускулна болка, умора.
2. Домакинът на срещата трябва да провери за проблеми с дишането или треска и да се увери, че липсват подобни симптоми.
3. Въздържайте се от физически контакт, като например ръкостискане преди или след срещата.
4. Уверете се, че дезинфектантът за ръце е леснодостъпен в конферентната зала, за да могат участниците да го използват често.
5. Осигурете добре проветрена, просторна зона за срещата и не забравяйте да я проветрите непосредствено преди началото.
6. Правете почивка на всеки час, за да проветрявате пространството, като отваряте врати и прозорци. Спазвайте дистанция от два метра между всеки участник (минимум един метър). Ако това не е възможно, не се срещайте лично. Ако срещата все още е необходима, уверете се, че всеки участник носи маска, дори когато говори.
7. Маските се носят по собствена преценка, ако може да се осигури добре проветрена среда и възможност за дистанция.