четвъртък, 02 юли 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    403 прочитания

    Въпреки засегната производителност, компаниите работят върху планове за „рестарт“

    Проучване сред близо 200 български компании показва оптимизъм у работодатели и служители за новата ситуация, в която се намират
    13 май 2020, 15:04 a+ a- a

    Близо 70% от мениджърите и служителите са абсолютно или по-скоро оптимистично настроени за новосъздалата се ситуация, касаеща пандемията от коронавирус, ограничителните мерки и новата среда за работа. Основният приоритет на отделите по човешки ресурси е кризисната комуникация, която се фокусира върху изясняване на организирането на работата от вкъщи, здравето на служителите и нови вътрешнофирмени мерки. 

    Това показват резултатите от проучване на Leadership Support, проведено през март и април 2020 година на тема „Влияние на мерките срещу COVID-19 върху работната продуктивност, управлението на човешки ресурси и организационното развитие на компаниите в България“. В него са взели участие над 200 респонденти от 198 компании с разнообразен профил. Анкетата е проведена изцяло онлайн. Респондентите са преобладаващо мениджъри и експерти в областта на човешките ресурси или на други позиции в управленските екипи.

    Друга позитивна новина от изследването е, че повече от половината от компаниите приоритизират подпомагането на своите служители. Работата на мениджърите също търпи промени – 71% от тях трябва да адаптират основната си дейност за работа в извънредно положение, а при 30% основната им дейност в този период е отстраняване на оперативни проблеми. 

    Същото изследване се провежда паралелно и в Германия заедно с партньори на Leadership Support. Така е изготвен и сравнителен анализ на резултатите, който позволява да се направят изводи за влиянието на ситуацията с коронавируса върху компаниите в различни държави.

    Сравнителният анализ показва, че немските компании, които смятат, че положителен ефект от ситуацията ще е по-голямо одобрение и насърчаване на работата от вкъщи са с 44% повече. Дейностите с най-голям приоритет за българските компании са свързани с развиване на нови концепции, които да се предлагат след като извънредната ситуация приключи. Немските организации се фокусират върху преразглеждане на планираните дейности за по-късна дата. Разликата в нагласите в това отношение е 15%, отбелязват от LS-S.

    И българските, и германските компании са единодушни, че настоящата ситуация ще бъде използвана като възможност за разработване на нови продукти и решения. Българските мениджъри, чиято основна задача е планиране на „рестарт“ след кризата е са с 14% повече от германските си колеги, които са концентирани в посока разговори със служители, клиенти и дискусии с управленския екип.

    Проучването показва високата способност за адаптация към непредвидени обстоятелства на бизнеса в България: реорганизация на работния процес, преустановяване на срещи на живо, нови обучения за по-голяма ефективност при работа от вкъщи. Въпреки засегната производителност, компаниите работят върху своите планове за „рестарт“ след кризата. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Д. Ливингстън, Citi: Има ползи от влизането в чакалнята на еврозоната, но възстановяването ще зависи от политиката на правителството
    Главният изпълнителен директор на американската банка за EMEA коментира за Economy.bg плюсовете за страната ни от евентуално влизане в ERM 2
    преди 5 часа
    Великобритания предлага нова програма за гражданство на жители на Хонконг
    Решението идва, след като Китай одобри нов закон за сигурност
    преди 5 часа
    Tesla надмина Toyota като най-скъпа марка кола в света
    Това се случи след като акциите на електромобилопроизводителя достигнаха рекордна цена
    преди 6 часа
    Захариева: Не трябва да допускаме разделения в ЕС заради кризата с коронавируса
    Никога не трябва да пропиляваме криза, чрез която можем да намерим работещи и по-добри решения за бъдещето, заяви посланикът на Германия в България Кристоф Айххорн по време на дискусия
    преди 9 часа
    PPF Group разделя търговските от инфраструктурните дейности в операторите с марката Теленор
    Компанията създава CETIN България, която ще оперира в рамките на CETIN Group