четвъртък, 02 юли 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    487 прочитания

    Компаниите виждат най-много ползи от изкуствения интелект, когато е съчетан с развитие на таланта

    Бизнесът трябва да заложи на уменията на екипа си, освен на въвеждането на изкуствения интелект, за да извлече максимална полза от него, сочи проучване
    19 май 2020, 11:46 a+ a- a

    Компаниите виждат най-много бизнес ползи от изкуствения интелект (AI), когато внедряването му е комбинирано с обучителни програми, фокусирани върху развитието на технически и „меки” умения на служителите. Това показва глобалното проучване на Microsoft Corp., проведено в периода 12-30 март сред близо 12 000 служители и ръководители от по-големите предприятия на 20 пазара. Резултатите обобщават кои умения ще са необходими за извличането на максимална полза от изкуствения интелект, както и съвети от компании, които вече работят с него. 

    „Компаниите трябва да се съсредоточат върху надграждане на уменията на служителите си, като едновременно с това продължат с внедряването на интелигентни технологични решения“, казва Калин Димчев, изпълнителен директор на Microsoft България

    „Това е безпрецедентен момент за всички компании – независимо от размера, сектора или географското местоположение. Следващите месеци и години ще са ключови за повечето бизнеси, докато всички ние се стремим да се адаптираме към последиците от пандемията. Дигиталната трансформация се разви с изключително бързи темпове, а AI е в основата ѝ. Изкуственият интелект ще продължи да играе решаваща роля и да помага на организациите да са по-гъвкави и конкурентоспособни. Пътят към отключване на пълния му потенциал обаче е в използването на технологията за допълване на човешката изобретателност“, каза Калин Димчев, изпълнителен директор на Microsoft България и ръководител на изпълнителните директори на Microsoft от региона CEE Multi-Country, който включва 24 държави.

    Компаниите, които отбелязват по-висок ръст, съчетават програми за надграждане на уменията на служителите си и едновременно внедряват AI

    По-голямата част (93%) от висшите ръководители на компаниите, които са най-напреднали по отношение на внедряването на AI, посочват, че активно работят за надграждането на уменията на служителите си или имат такива планове. Освен това, почти две трети (64%) от работещите в тези организации споделят, че вече са се възползвали от програми за повишаване на квалификацията. За сравнение – в компании, които са в начален етап в процеса на прилагане на AI, процентът на отговорилите по подобен начин пада приблизително с една трета (37,8%).

    Комбинацията от надграждането на умения и внедряването на AI води до по-високи бизнес резултати: 84,4% от висшите ръководители на компании, напреднали в прилагането на AI, споделят, че вече виждат бизнес стойност от работата си с AI. За сравнение – това се наблюдава при 58,9% от ръководителите на организации, които са на по-ранен етап в използването на изкуствен интелект.

    Изследването показва, че компаниите, водещи в употребата на AI, са съсредоточили работата си върху възможността той да допълни компетенциите на служителите им. Тези бизнеси развиват уменията на екипите си във всички категории – от анализ на данни и критично мислене до комуникации и креативност.

    Азийм Азар, експерт в областта на изкуствения интелект и основател на Exponential View, коментира: „В тази нова обстановка компаниите ще се нуждаят от човешката изобретателност за рестарт на бизнеса си. В контекста на новите правила за работа с клиенти, партньори и заинтересовани страни, иновативните и адаптивни организации ще се справят по-добре. Това изследване установява, че водещите AI компании са по-добре позиционирани, защото инвестират повече в широк спектър от умения и са по-фокусирани върху това как новите технологии могат да увеличат компетенциите на служителите им.“

    Изкуственият интелект създава корпоративна култура, по-фокусирана върху иновациите и обучението 

    Почти всички служители (92%) имат желание да придобият знания в областта на AI. Мнозинството (70,2%) от работещите в компании, използващи повече технологии с изкуствен интелект, споделят, че организациите им ги подготвят за свят с много по-широка употреба на AI. Този процент пада до 42,4% сред служителите в организации, които са на по-ранен етап от внедряването на AI. Резултатите акцентират върху възможностите, които се откриват пред тях.

    „Свидетели сме на един много положителен кръговрат при компаниите, които виждат най-голяма полза от AI. Ръководителите им са установили, че точните умения носят повече стойност, когато се внедри изкуственият интелект. Това от своя страна ги насърчава да разширят употребата му и да продължат да развиват компетенциите на екипа си и да повишават експертното ниво в своята организация”, добави Калин Димчев.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Д. Ливингстън, Citi: Има ползи от влизането в чакалнята на еврозоната, но възстановяването ще зависи от политиката на правителството
    Главният изпълнителен директор на американската банка за EMEA коментира за Economy.bg плюсовете за страната ни от евентуално влизане в ERM 2
    преди 5 часа
    Великобритания предлага нова програма за гражданство на жители на Хонконг
    Решението идва, след като Китай одобри нов закон за сигурност
    преди 5 часа
    Tesla надмина Toyota като най-скъпа марка кола в света
    Това се случи след като акциите на електромобилопроизводителя достигнаха рекордна цена
    преди 6 часа
    Захариева: Не трябва да допускаме разделения в ЕС заради кризата с коронавируса
    Никога не трябва да пропиляваме криза, чрез която можем да намерим работещи и по-добри решения за бъдещето, заяви посланикът на Германия в България Кристоф Айххорн по време на дискусия
    преди 9 часа
    PPF Group разделя търговските от инфраструктурните дейности в операторите с марката Теленор
    Компанията създава CETIN България, която ще оперира в рамките на CETIN Group