четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2178 прочитания

    Компаниите виждат най-много ползи от изкуствения интелект, когато е съчетан с развитие на таланта

    Бизнесът трябва да заложи на уменията на екипа си, освен на въвеждането на изкуствения интелект, за да извлече максимална полза от него, сочи проучване
    19 май 2020, 11:46 a+ a- a

    Компаниите виждат най-много бизнес ползи от изкуствения интелект (AI), когато внедряването му е комбинирано с обучителни програми, фокусирани върху развитието на технически и „меки” умения на служителите. Това показва глобалното проучване на Microsoft Corp., проведено в периода 12-30 март сред близо 12 000 служители и ръководители от по-големите предприятия на 20 пазара. Резултатите обобщават кои умения ще са необходими за извличането на максимална полза от изкуствения интелект, както и съвети от компании, които вече работят с него. 

    „Компаниите трябва да се съсредоточат върху надграждане на уменията на служителите си, като едновременно с това продължат с внедряването на интелигентни технологични решения“, казва Калин Димчев, изпълнителен директор на Microsoft България

    „Това е безпрецедентен момент за всички компании – независимо от размера, сектора или географското местоположение. Следващите месеци и години ще са ключови за повечето бизнеси, докато всички ние се стремим да се адаптираме към последиците от пандемията. Дигиталната трансформация се разви с изключително бързи темпове, а AI е в основата ѝ. Изкуственият интелект ще продължи да играе решаваща роля и да помага на организациите да са по-гъвкави и конкурентоспособни. Пътят към отключване на пълния му потенциал обаче е в използването на технологията за допълване на човешката изобретателност“, каза Калин Димчев, изпълнителен директор на Microsoft България и ръководител на изпълнителните директори на Microsoft от региона CEE Multi-Country, който включва 24 държави.

    Компаниите, които отбелязват по-висок ръст, съчетават програми за надграждане на уменията на служителите си и едновременно внедряват AI

    По-голямата част (93%) от висшите ръководители на компаниите, които са най-напреднали по отношение на внедряването на AI, посочват, че активно работят за надграждането на уменията на служителите си или имат такива планове. Освен това, почти две трети (64%) от работещите в тези организации споделят, че вече са се възползвали от програми за повишаване на квалификацията. За сравнение – в компании, които са в начален етап в процеса на прилагане на AI, процентът на отговорилите по подобен начин пада приблизително с една трета (37,8%).

    Комбинацията от надграждането на умения и внедряването на AI води до по-високи бизнес резултати: 84,4% от висшите ръководители на компании, напреднали в прилагането на AI, споделят, че вече виждат бизнес стойност от работата си с AI. За сравнение – това се наблюдава при 58,9% от ръководителите на организации, които са на по-ранен етап в използването на изкуствен интелект.

    Изследването показва, че компаниите, водещи в употребата на AI, са съсредоточили работата си върху възможността той да допълни компетенциите на служителите им. Тези бизнеси развиват уменията на екипите си във всички категории – от анализ на данни и критично мислене до комуникации и креативност.

    Азийм Азар, експерт в областта на изкуствения интелект и основател на Exponential View, коментира: „В тази нова обстановка компаниите ще се нуждаят от човешката изобретателност за рестарт на бизнеса си. В контекста на новите правила за работа с клиенти, партньори и заинтересовани страни, иновативните и адаптивни организации ще се справят по-добре. Това изследване установява, че водещите AI компании са по-добре позиционирани, защото инвестират повече в широк спектър от умения и са по-фокусирани върху това как новите технологии могат да увеличат компетенциите на служителите им.“

    Изкуственият интелект създава корпоративна култура, по-фокусирана върху иновациите и обучението 

    Почти всички служители (92%) имат желание да придобият знания в областта на AI. Мнозинството (70,2%) от работещите в компании, използващи повече технологии с изкуствен интелект, споделят, че организациите им ги подготвят за свят с много по-широка употреба на AI. Този процент пада до 42,4% сред служителите в организации, които са на по-ранен етап от внедряването на AI. Резултатите акцентират върху възможностите, които се откриват пред тях.

    „Свидетели сме на един много положителен кръговрат при компаниите, които виждат най-голяма полза от AI. Ръководителите им са установили, че точните умения носят повече стойност, когато се внедри изкуственият интелект. Това от своя страна ги насърчава да разширят употребата му и да продължат да развиват компетенциите на екипа си и да повишават експертното ниво в своята организация”, добави Калин Димчев.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 10 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 10 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 11 часа
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 12 часа
    преди 15 часа