Топ мениджъри от водещи компании в България и международни експерти ще споделят практически опит в рамките на второто издание на виртуалния бизнес форум Еmployer Branding RЕstart, който ще протече под надслов The Power of Events. Събитието ще се проведе в два поредни дни – на 30 септември и 1 октомври в платформата WebinarJam и ще бъде последвано от нетуъркинг коктейл на живо след края на втория ден.
Форумът е част от поредицата уебинари и хибридни събития от формата Business Talks с полезни примери от бизнеса за бизнеса, организиран от българската компания за корпоративни събития Party Management. В първото издание се включиха лектори от големи компании като Sutherland Global, Bulpros, Luxoft, MM Solutions и др., които дискутираха предизвикателства след кризата.
Какви ще са темите на второто издание, кои компании ще споделят опит и полезни примери и какво могат да очакват участниците от форума, разказва Елена Спирина, управител на Party Management и организатор на събитието.
За поредицата Еmployer Branding RЕstart
Елена, остават броени дни до второто издание на виртуалния форум Еmployer Branding REstart. Как се роди идеята за този тип събития и каква е целта им? Решихме да организираме събитие под надслов Еmployer Branding RЕstart, тъй като пандемията срина много от представите ни за нормално и всичко трябваше да се промени. Това доведе и до промяна в изискванията на служителите и на работодателите. Промениха се подходите по привличане и ангажиране на служители.
Ние отдавна планирахме да стартираме с хибридно събитие, което съчетава събитие на живо в зала с лектори и част, която да е изцяло виртуална. Следим пазара в чужбина и такива събития са факт много отдавна. Ние също искахме да направим едно по-раздвижено събитие и така се роди Еmployer Branding RЕstart. Първото издание се състоя на 19 май 2020, а на 30 септември предстои второто. Поради големия интерес от страна на компании, които искат да се включат, форумът прерасна в двудневен и ще продължи и на 1 октомври. Той ще се проведе в платформата WebinarJam, която е изключително гъвкава и позволява интеракция между лектори и участници, пускане на анкети, дигитални игри, музикални паузи и т.н. Така се получава един много раздвижен формат. Събитието в двата дни ще протече от 15:00 до 18:00 ч., като всяка лекция ще е с продължителност между 25 и 30 минути.
Какъв е фокусът на второто издание? Фокусът този път е върху споделяне на полезни и практични съвети за HR и PR специалисти по посока комуникация на работодателската марка, кампании за набиране и за задържане на служители, оценка на ефективността и въздействието на тези кампании. Ще засегнем и темата за дигиталната трансформация и различните промени в организацията, създаване на кампании и бранд с „Кауза“ и CSR насоченост, Agile мениджмънт, дигитална трансформация, виртуални събития и събития на живо и др.
За кого е подходящо събитието и как става записването?
Към кого е насочено събитието и как става участието? Записването е безплатно със задължителна регистрация, за да стигне до вас линкът за събитието. Това е важно, тъй като ние искаме да знаем с кого си говорим и коя е нашата аудитория. Затова не правим обикновен стрийм в социалните мрежи. Обикновено се записват HR и PR професионалисти, маркетинг експерти, CEO-та и собственици на малки, средни и големи компании... А сега се насочваме и към млади хора, които си търсят работа. Така че събитието е подходящо и за всеки, който иска да открие своя желан работодател.
Колко души се включиха в първото издание и колко очаквате сега? На първото издание имахме около 400 записали се, от които 200 се включиха онлайн, което е нормално разминаване при безплатни виртуални събития. За предстоящото издание до момента имаме записани над 200 участници, като очакваме до деня на събитието да достигнат 300.
Какви са темите и лекторите?
Кои са темите, които са включени в програмата и някои от по-интересните лектори, които ще вземат участие? Темите се родиха от разговорите ни със самите лектори. Поканили сме едни от най-големите работодатели. Сред тях са например Райфайзенбанк, която само в България има екип от 3 000 души. Те ще разкажат за своите вътрешни събития, включително със CSR насоченост, както и за дигиталната трансформация и предизвикателствата, които тя поставя пред служителите и клиентите.
От Sitel пък ще говорят за добрите и лошите практики в подбора на хора и как може да се подобри наемането на служители. Това е изключително важно за работодателската марка, тъй като днес специалистите по подбор все повече влизат в ролята на агент продажби на марката и на бранда. Тенденция, особено видима в ИТ сектора, в който има много голямо търсене и е трудно да се намерят специалисти.
От Telus също ще разкажат за техните CSR кампании, както и за вътрешни инициативи за задържане на служители, включително за програмата им за привличане на българи от чужбина.
Друг наш партньор е Bosch.IO, специализирана в „Интернет на нещата“. Те ще говорят за тяхната дуална програма, с която привличат бъдещи служители още от ученическата скамейка. Както и за дигиталното позиционирането на бранда.
MileStone Systems също ще се включат с лекция. Те ще говорят за agile мениджмънт, който е добре познат в ИТ средите. В дискусия те ще обсъдят практиките при внедряването му и ползите от него.
Много интересен лектор ще бъде Левент Коркмац - футуролог и бизнес консултант с много голям опит в дигиталната трансформация. Той е директор „Дигитална транформация“ в Project Management Institute (Института за управление на проекти) и има собствена агенция - Begital, която работи за България и Румъния. Той ще ни покаже как в реално време по ключови думи можем да чуем какви кампании правят конкурентите и как можем да трансформираме нашите послания, било то и една обява за работа.
За виртуални събития пък ще си говорим с Крис Пауел, основател на британската The Event Expert.
Party Management също ще се представи с две теми.
С какво би било полезно и интересно за участниците и с какво е различно? Именно с темите, които изброих, и фокуса върху работодателската марка. И то в няколко аспекта: набирането на персонал (Recruitment), програми за ангажираност на служителите (Engagement), нови потребности след Covid-19 и комуникация, създаване на кампании и бранд с „Кауза“ и CSR насоченост. Това, което ни отличава и което е изключително ценно, е, че събитието е изключително практично. От бизнеса за бизнеса. Ние държим всеки от лекторите чрез конкретен случай или практика да покаже най-интересното и по този начин да допринесе със своя опит. И дори и по-малки компании да почерпят опит от тези добри практики.
Какви са тенденциите в организирането на събития?
Освен уебинарната програмата, сте подготвили и неформална среща на живо. Защо? Като ивент компания ние обичаме партитата и коктейлите. Аз смятам, че тази година на нашия бранш и на бизнеса като цяло им липсват подобни събития. С всеки, с когото си говоря, казва, че би било чудесно, ако на живо и на по питие обмени опит и дискутира със самите лектори темите от виртуалното събитие. Затова решихме на 1 октомври да завършим с нетуркинг коктейл и DJ парти в бар KEVA от 19:00 ч. Има и градина и ако времето позволява, ще бъде изцяло на открито.
Това ли е бъдещето на събитията – хибридният модел между виртуален формат и среща на живо? Смятам, че бъдещето е в хибридните събития и ние отдавна обмисляме такъв формат, както вече спонемах. Планираме подобно голямо хибридно събитие на 25 март 2021 с топ лектор от чужбина, с когото в момента сме в процес на преговори. Смятам, че това е бъдещето, защото след дълго затваряне и изолиране, хората имат нужда от реални събития и разговори с професионалисти от своята сфера. В момента нещата вече започнаха да се успокояват и ние постепенно се връщаме към организиране на реални събития. Нашите клиенти вече нямат търпение да организират на живо тиймбилдинги и коледни партита. Защото не може само виртуално. Да, можем да пием виртуално кафе, да организираме виртуални тиймбилдинги и да достигаме до много повече хора и много по-лесно. Но досегът с реалното липсва. Така че комбинацията между двете според мен е нещото, което ще се случи в бъдеще - съчетание между стрийм част и срещи на живо. Освен това стриймингът и онлайн събитията ти дават възможност да прескочиш бариери и да достигнеш до хора в цял свят особено ако събитието се провежда английски език.
За личното участие във форума
Вие също сте сред лекторите. За какво ще говорите? Предвиждаме две теми. Първата ще е на 30 септември и ще е свързана с видовете и формите виртуални събития. Ще споделим полезни съвети какво е добре да се прави и какво – не, както и полезни примери, свързани с предизвикателствата при провеждане на събитията на живо. Във втория ден, на 1 октомври, ще говоря за предизвикателствата при управление на екип и поддържане на добра работодателска марка в малки и микро компании с няколко души персонал от гледна точка на собствения си опит.
Ще продължите ли поредицата от бизнес форуми, да очакваме ли и трето издание? Да, ще продължим. Поредицата е Business Talks и ние в момента създаваме отделен бранд за тези бизнес събития. Еmployer Branding-ът е само една от темите, които засягаме, но ще има и много други в бъдеще. Вече има голям интерес от компании и за третото издание. Предвиждаме Еmployer Branding REstart vol.3 да е през януари.
Един от главните разработчици на BgGPT и докторант в INSAIT разказва пред Economy.bg за възможностите на българския изкуствен интелект и как бизнесът може да го ползва