неделя, 16 май 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3135 прочитания

    Как Pontica Solutions въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Пред Economy.bg разказва Камелия Атанасова, Talent Acquisition Manager в компанията
    28 септември 2020, 11:16 a+ a- a

    Пандемията и масовото налагане на дистанционната работа като противоепидемична мярка срещу разпространението на коронавируса доведоха до сериозно преструктуриране на процесите на подобор и наемане. Как компаниите в България въвеждат в работата новите хора, които работят дистанционно, ще попитаме HR професионалисти и мениджъри от различни сектори в България. Какво се промени в процеса в Pontica Solutions научете от Камелия Атанасова, Talent Acquisition Manager в компанията. 

    С настъпването на извънредното положение се наложи за 24 часа да преминем на 100% дистанционен режим на работа. Това съвпадна при нас с финализирането на два нови договора с международни технологични компании. Благодарение на добрите ни вътрешни процедури и процеси, които и преди пандемията дo голяма степен бяха дигитализирани, не бих описала ситуацията като изключително предизвикателна. Успяхме да назначим 150 нови колеги в офисите ни във Варна и София като следвахме много оптимизиран рекрутмънт процес от 3 ключови стъпки, включващ валидация на език, проверка на технически умения и ситуационни въпроси, с които бързо разбирахме, дали човекът е правилният „фит“ за екипа. Разбира се, всички интервюта се случваха онлайн. 

    Въвеждането на новите колеги също ставаше дистанционно – изпращахме техника след подписване на договор и правехме римоут ИТ сесии,  след което продължавахме с тренинги за конкретната позиция и проект. Планирахме ги на групи, за да може хората да се опознават, макар и виртуално, като всеки чрез камерата на компютъра имаше възможност да разкаже нещо за себе си. Само за един от проектите ни направихме съвместно с клиента обучение от Барселона - стотици часове, на 4 различни езика, съответно в двете локации - София и Варна. Самите тренинги са от по 2-3 седмици и това позволи на колегите да се опознаят достатъчно добре, преди да започнат същинската работа.

    За лесното въвеждане на новите колеги и високото ниво на ангажираност допринасят самите клиенти и интересните позиции, като вече сме постигнали пълна синергия на културите. По време на извънредното положение поддържахме мотивацията сред хората ни с различни вътрешни канали за комуникация и организирахме различни състезания, видео сесии, сутрешни кафета  с мениджърите, дори и спортни активности в/между екипите в Pontica Solutions.

    След карантината върнахме голяма част от екипите в офисите, разбира се, при взети мерки за безопасност на здравето им. Самите колеги имат желание да се запознаят на живо и социализират помежду си, след като работеха от разстояние месеци наред.

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Atos Bulgaria Competency Center въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    14 май 2021, 17:04
    Над 81 000 дози ваксини пристигнаха у нас
    В понеделник пристигат над 270 хил. дози от производителя Pfizer/BioNTech
    14 май 2021, 16:25
    В „Пирогов“ намаляват цената на PCR теста
    Ваксинационните зони в болницата ще работят без почивен ден, а в „Александровска“ и в събота
    14 май 2021, 16:13
    Отпада карантината при пътуване до щата Ню Йорк
    Остават в сила въведените на федерално ниво изисквания за пътуване до САЩ
    14 май 2021, 15:16
    Италия глоби Google
    €102 млн. за злоупотреба с господстващо положение
    14 май 2021, 13:03
    Ректорите искат отваряне на университетите
    В момента присъствено се провеждат само практически занятия, обучения и изпити по практика на студенти, специализанти и докторанти
    14 май 2021, 11:59
    НСИ: Средната заплата за първото 3-месечие у нас е 1454 лв.
    Тя бележи близо 2% ръст спрямо края на миналата година