сряда, 31 май 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4785 прочитания

    Как Pontica Solutions въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Пред Economy.bg разказва Камелия Атанасова, Talent Acquisition Manager в компанията
    28 септември 2020, 11:16 a+ a- a

    Пандемията и масовото налагане на дистанционната работа като противоепидемична мярка срещу разпространението на коронавируса доведоха до сериозно преструктуриране на процесите на подобор и наемане. Как компаниите в България въвеждат в работата новите хора, които работят дистанционно, ще попитаме HR професионалисти и мениджъри от различни сектори в България. Какво се промени в процеса в Pontica Solutions научете от Камелия Атанасова, Talent Acquisition Manager в компанията. 

    С настъпването на извънредното положение се наложи за 24 часа да преминем на 100% дистанционен режим на работа. Това съвпадна при нас с финализирането на два нови договора с международни технологични компании. Благодарение на добрите ни вътрешни процедури и процеси, които и преди пандемията дo голяма степен бяха дигитализирани, не бих описала ситуацията като изключително предизвикателна. Успяхме да назначим 150 нови колеги в офисите ни във Варна и София като следвахме много оптимизиран рекрутмънт процес от 3 ключови стъпки, включващ валидация на език, проверка на технически умения и ситуационни въпроси, с които бързо разбирахме, дали човекът е правилният „фит“ за екипа. Разбира се, всички интервюта се случваха онлайн. 

    Въвеждането на новите колеги също ставаше дистанционно – изпращахме техника след подписване на договор и правехме римоут ИТ сесии,  след което продължавахме с тренинги за конкретната позиция и проект. Планирахме ги на групи, за да може хората да се опознават, макар и виртуално, като всеки чрез камерата на компютъра имаше възможност да разкаже нещо за себе си. Само за един от проектите ни направихме съвместно с клиента обучение от Барселона - стотици часове, на 4 различни езика, съответно в двете локации - София и Варна. Самите тренинги са от по 2-3 седмици и това позволи на колегите да се опознаят достатъчно добре, преди да започнат същинската работа.

    За лесното въвеждане на новите колеги и високото ниво на ангажираност допринасят самите клиенти и интересните позиции, като вече сме постигнали пълна синергия на културите. По време на извънредното положение поддържахме мотивацията сред хората ни с различни вътрешни канали за комуникация и организирахме различни състезания, видео сесии, сутрешни кафета  с мениджърите, дори и спортни активности в/между екипите в Pontica Solutions.

    След карантината върнахме голяма част от екипите в офисите, разбира се, при взети мерки за безопасност на здравето им. Самите колеги имат желание да се запознаят на живо и социализират помежду си, след като работеха от разстояние месеци наред.

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Atos Bulgaria Competency Center въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    Абитуриентите плащат сами здравните си осигуровки през летните месеци
    При допуснати повече от 3 неплатени вноски за последните 3 г., зрелостникът може да се окаже с прекъснати здравноосигурителни права
    преди 7 часа
    40% от новоназначените мениджъри без предишен ръководен опит се провалят в първите 8 месеца
    Кои са последните тенденции в развитието на служителите, валидни и у нас, показва проучване на Adecco Group
    преди 9 часа
    Безработицата в ЕС през 2022 г. е 6,2%
    Показателят намалява с близо 2% при младите хора спрямо предходната година, според данните на Евростат
    преди 11 часа
    Нов призив за повече регулация в сектора на ИИ
    Изявлението е подписано от няколко главни изпълнителни директори на компании в сектора, вкл. OpenAI, както и широка гама учени и общественици; Г-7 се среща, за да обсъди регулации на технологията