неделя, 01 ноември 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2071 прочитания

    Как Pontica Solutions въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Пред Economy.bg разказва Камелия Атанасова, Talent Acquisition Manager в компанията
    28 септември 2020, 11:16 a+ a- a

    Пандемията и масовото налагане на дистанционната работа като противоепидемична мярка срещу разпространението на коронавируса доведоха до сериозно преструктуриране на процесите на подобор и наемане. Как компаниите в България въвеждат в работата новите хора, които работят дистанционно, ще попитаме HR професионалисти и мениджъри от различни сектори в България. Какво се промени в процеса в Pontica Solutions научете от Камелия Атанасова, Talent Acquisition Manager в компанията. 

    С настъпването на извънредното положение се наложи за 24 часа да преминем на 100% дистанционен режим на работа. Това съвпадна при нас с финализирането на два нови договора с международни технологични компании. Благодарение на добрите ни вътрешни процедури и процеси, които и преди пандемията дo голяма степен бяха дигитализирани, не бих описала ситуацията като изключително предизвикателна. Успяхме да назначим 150 нови колеги в офисите ни във Варна и София като следвахме много оптимизиран рекрутмънт процес от 3 ключови стъпки, включващ валидация на език, проверка на технически умения и ситуационни въпроси, с които бързо разбирахме, дали човекът е правилният „фит“ за екипа. Разбира се, всички интервюта се случваха онлайн. 

    Въвеждането на новите колеги също ставаше дистанционно – изпращахме техника след подписване на договор и правехме римоут ИТ сесии,  след което продължавахме с тренинги за конкретната позиция и проект. Планирахме ги на групи, за да може хората да се опознават, макар и виртуално, като всеки чрез камерата на компютъра имаше възможност да разкаже нещо за себе си. Само за един от проектите ни направихме съвместно с клиента обучение от Барселона - стотици часове, на 4 различни езика, съответно в двете локации - София и Варна. Самите тренинги са от по 2-3 седмици и това позволи на колегите да се опознаят достатъчно добре, преди да започнат същинската работа.

    За лесното въвеждане на новите колеги и високото ниво на ангажираност допринасят самите клиенти и интересните позиции, като вече сме постигнали пълна синергия на културите. По време на извънредното положение поддържахме мотивацията сред хората ни с различни вътрешни канали за комуникация и организирахме различни състезания, видео сесии, сутрешни кафета  с мениджърите, дори и спортни активности в/между екипите в Pontica Solutions.

    След карантината върнахме голяма част от екипите в офисите, разбира се, при взети мерки за безопасност на здравето им. Самите колеги имат желание да се запознаят на живо и социализират помежду си, след като работеха от разстояние месеци наред.

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Atos Bulgaria Competency Center въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    преди 1 ден
    Германия обяви цялата територия на България за рисков регион
    От 1 ноември ще има ограничителни мерки за пътуващите от страната ни граждани
    преди 1 ден
    ЕС отпуска €220 млн. за трансфер на пациенти с Covid-19
    Обстановката в Европа е много сериозна, трябва да действаме незабавно и в синхрон, заяви Урсула фон дер Лайен
    преди 1 ден
    В Бургас вече има детски научен и енергиен център „ПланeтУм“
    Той се намира в сградата на Морската гара и е част от обновената зона около пристанището на града
    преди 2 дни
    Над 18% ръст на френската икономика през 3-то тримесечие
    Френската централна банка очаква нов спад през последната четвърт на годината