четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3082 прочитания

    Промени ли пандемията очакванията към работодателите в България?

    Пред Economy.bg коментират мениджъри от водещи компании в България, които взеха участие във второто издание на форума Еmployer Branding RЕstart
    19 октомври 2020, 11:53 a+ a- a

    Промениха ли се очакванията на кандидатите/служителите към Вас като работодател и как? Economy.bg попита мениджъри от водещи компании, които взеха участие във второто издание на форума Еmployer Branding RЕstart, организиран от българската компания за корпоративни събития PARTY MANAGEMENT. Събитието се проведе виртуално на 30 септември и 1 октомври под надслов The Power of Events.

    Ивайло Янев - мениджър „Комуникации“, Bosch.IO

    Изискванията на кандидатите и служителите се променят постоянно. С настъпването на дистанционната работа поради пандемията те бяха в насока инструменти и условия за работа от вкъщи, честа комуникация по належащите теми, както и оптимизиране на офиса ни при нужда от посещения.

    Филип Батоев - специалист "Работодателска маркa", Bosch.IO

    Всяка промяна в средата оказва влияние върху очакванията на кандидатите и на служителите. 

    За нашите служители дигитализирахме голяма част от инициативите на компанията, като по този начин поддържаме духа и атмосферата в компанията. За кандидатите се опитахме да направим процеса по подбор максимално гъвкав, така че да можем да ограничим рисковете както за тях, така и за нас.

    Елена Спирина – управляващ директор, PARTY MANAGEMENT

    Да. Служителите повече се интересуват от работната среда като ценности и каузи, с които да се припознават, както и от допълнителните материални и социални придобивки, а не само от основното възнаграждание. Търсят гъвкаво работно време и имат нужда от повече пространство и време за личните си хобита и потребности и да ги развиват или съвместяват.

    Антонио Григоров – мениджър „Човешки ресурси“, Sitel Bulgaria 

    Да, смятам, че се промениха. Хората очакват от нас да бъдем по-гъвкави и да даваме възможности за работа и развитие на повече хора не само от големите градове, но и от по-малките населени места и това е успешна промяна за Sitel.  

    Рада Йосифова – директор „Човешки ресурси“, RaiffeisenBank (Bulgaria) 

    Както очакванията на нашите клиенти и потребители се променят постоянно, така се променят и очакванията на кандидатите и служителите на Райфайзенбанк. Очакванията стават по-високи. 

    Клиентите и служителите са все по-взискателни, което променя пазарната ситуация и прави компаниите по-добри. Искам да вярвам, че нашите усилия да бъдем отговорен работодател също водят до подобряване на работната среда и условията на труд и при други работодатели и в позитивната конкуренция всички ставаме по-добри.

    Владимир Махнев - началник отдел „Дигитална трансформация и иновации“, Raiffeisenbank 

    Да, промениха се – наблюдава се осезаема промяна в нагласите на служителите и кандидатите за работа при нас. Хората станаха по-отговорни към собственото си здраве и това на околните и търсят съответните условия в работната среда. А ние като работодател правим всичко възможно да осигурим безопасна работна среда и условия на труд. 

    Възможността за работа от вкъщи се превърна в „условие по подразбиране“, което както служителите, така и кандидатите за работа в Райфайзенбанк, изискват от нас като работодател. Ние, от своя страна, се стремим да елиминираме силозното мислене и йерархичността, характерни за нашия тип организация, и насърчаваме възможността за дискусия и сътрудничество на всички нива, което високо се цени от служителите на банката. 

    Мария Манолова – чениджър „Човешки ресурси“, Milestone Systems 

    Промените настъпиха не само от неочакваните събития през тази година, но и от естествената еволюция във всички направления – живот, технологии, общество. Нещо, което се откроява напоследък, е възможността и гъвкавостта за работа от разстояние, възможностите за допълнително усъвършенстване и обучение.

    Левент Коркмац – управляващ директор в Begital, бизнес консултант за продуктите на Salesforce, директор „Дигитална транформация“ за PMI Bulgaria Chapter

    Наемам само онези, които искат да учат. Когато се чувстват готови, ги насочвам към следващи стъпки в кариерата. 

     

    Стефания Дунчева – директор „Човешки ресурси“ за България и Румъния, TELUS International Europe

    Кандидатите в момента очакват всички компании да са достатъчно гъвкави и добре подготвени, за да бъдат адекватни на ситуацията с Covid-19. Тенденцията, която виждаме, е, че все повече вървим към гъвкаво работно време и хибриден модел между работа вкъщи и в офиса.

     

     

     

     

     

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 51 минути
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 2 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 3 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 4 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 6 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк