Какво е изживяването на кандидатите в процеса на подбор и как може да се подобри?
Само 25% от кандидатите за работа оценяват своето изживяване в процеса на подбор като много добро. Данните от ново глобално проучване сред повече 100 000 души в цял свят (Candidate Experience (CandE) Benchmark Research Report 2020) представи Антонио Григоров, мениджър „Човешки ресурси“ в Sitel, по време на конференцията Employer Branding RЕstart, организиран от българската компания за корпоративни събития PARTY MANAGEMENT.
Изживяването на кандидатите са подобрява със 148%, ако те са били попитани за обратна връзка за процеса, интервюто и интервюиращите, независимо дали са наети за позицията или - не.
„Питайте кандидатите за тяхното мнение. Това е нещо много лесно, а може да даде изключително важна информация за един рекрутър, която до подобри значително процесите по подбор“, коментира Антонио Григоров. „Такива практики се налагат все повече в САЩ, като основна цел на специалистите по подбор е не само да си запълват позициите, но и кандидатите да бъдат удовлетворени от самия процес. Смятам, че това все повече ще навлиза на пазара“, добави още Григоров.
Данните показват още, че със 168% се подобрява изживяването на кандидатите, ако те получат оферта за работа седмица, след като е минало финалното интервю. „В миналото това е отнемало месеци, но сега пазарът е изключително динамичен и изисква от нас бързо да вземаме решения. И кандидатите го очакват от нас, защото те диктуват правилата на пазара. А нашият ангажимент, като рекрутъри, е да помагаме на оперативните мениджъри да вземат своевременно решение и да не се бавим“, посочи още Григоров.
ИТ пазарът в момента е по-раздвижен, има доста повече кандидати, но борбата за най-висококвалифицираните остава ожесточена - Христо Борисов, съосновател и изп. директор на първия български еднорог, пред Economy.bg
За използването на изкуствен интелект при подбор на таланти, кредитиране и ценообразуване, вижте какво споделя адв. Миткова - старши мениджър в Адвокатско дружество „Делойт Лигъл“