Пандемията изведе много от нас извън офисите и превърна домовете ни в работни пространства. Наред с предимствата на този работен режим, той крие и много предизвикатлества - повече време пред екрана, размиване на границите между работа и почивка, безкрайни видео разговори и т.н.
Ключът в управлението на работата от разстояние, казва писателката и консултант Мора Ааронс-Меле, е да управляваме енергията си.
В кратко видео, публикувано в платформата TED, тя дава няколко препоръки, с които можем да се предпазим от прегаряне при работа от вкъщи.
1. Обърнете внимание на ритуалите и рутината. Необходими са ви ритуали, с които да разграничите работата от дома. Алтернатива на познатите кафе паузи в офиса могат да бъдат кратка разходка, слушане на музика, упражнения или дихателни практики и др.
2. Управлявайте своите режим на работа, място и време за себе си. Търсете баланс между дейности, които предполагат сериозен разход на енергия, и такива, които ви зареждат. Видеоконферентните разговори например могат да бадат доста изтощителни - планирайте ги разумно и ги редувайте с ангажименти, които предполагат работа в по-спокоен и тих режим. Изградете си изолирано работно място, разграничено от домашната обстановка. Дори и бюрото да е в кухнята, постарайте се да изглежда като работно място. И си отделяйте време само за себе си, включително далеч от децата. Това е изключително важно за предпазване от прегаряне.
3. Ако сте мениджър, имате специална роля към подпомагане на всеки в екипа да се погрижи за детайлите от точка 2. Управлявайте разумно видеоразговорите и осигурете пространство, в което всеки може да бъде чут, като създадете правила за презентиране и избягвате мозъчните атаки. И избирайте телефонните пред видеоразговорите - изследванията показват, че общуваме е по-емоционално и наситено само с аудио.
Отдалечената работа е тук, за да остане. Не е достатъчно просто да копираме старите навици и старата фирмена култура в хоум офиса. Сега имаме възможност да изградим нещо по-добро, е посланието на Мора Ааронс-Меле.