сряда, 07 декември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5075 прочитания

    Как Endava въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Пред Economy.bg разказва Мариела Христова, изпълнителен директор на компанията
    15 октомври 2020, 09:31 a+ a- a

    Мариела Христова, изпълнителен директор на Endava

    Пандемията и масовото налагане на дистанционната работа като противоепидемична мярка срещу разпространението на коронавируса доведоха до сериозно преструктуриране на процесите на подобор и наемане. Как компаниите в България въвеждат в работата новите хора, които работят дистанционно, ще попитаме HR професионалисти и мениджъри от различни сектори в България. Какво се промени в процеса в Endava научете от Мариела Христова, изпълнителен директор на компанията.

     Еndava има изключително детайлен процес по въвеждане в работата на нови служители, който частично се случваше онлайн още преди пандемичната обстановка. Това ни даде възможност бързо да трансформирамe и дигитализираме целият процес  от март месец насам. В изминалите месеци всички компоненти на онбординг процеса в Endava преминаха изцяло в онлайн формат- от първото интервю с наш HR специалист, последващите процедури и обработка на нужните документи, въвеждащите обучения за процесите и ролите в компанията и запознаването с конкретния екип за работа. В изминалите месеци, процесът се прецезира и още, така че да включва новите служители и в допълнителни въвеждащи активности, сред които са виртуално кафе с екипа, среща с други колеги от различни дисциплини в Endava, уеб срещи на различните ни клубове за интереси и много други.

    Основното предизвикателство е това да успеем да накараме всеки нов колега да почувства културата на компанията ни и да се идентифицира с нея. Нейните основи се градят на откритост, съобразителност, адаптивност, доверие и това да търсим постоянно усъвършенстване както на уменията на всеки от нашите служители, така и на работата ни и взаимодействията помежду си.

    В тази връзка, липсата на личен контакт и среда за създаване на отношения има своите сериозни предизвикателства, но към момента вярвам успешно интегрираме новите ни служители в спецификата на работата, както и на ежедневието и културата в Endava.

    В условията на новата онлайн действителност, екипите и мениджърите редовно си организрат онлайн срещи, на които новите служители да се запознаят с всички членове на екипа си, както и да поставят основите на доброто си взаимодействие и най-вече да нямат чувството на изолираност. 

    При постъпването на всеки нов служител, за него са предвидени набор от различни активности и обучения, които започват да текат от първата му седмица в компанията и продължават до шестия месец.

    Всеки служител преминава през серия от въвеждащи тренинги като обучение за компанията, въведение в Agile методологията на работата в Endava, въведение в уникалния адаптивен модел на Endava наречен TEAM, обучение за спецификата на работа с нашите клиенти за управление на доставките на проекти, как взаимодействаме с тях и ключовия разграничител на Endava на пазара – начина, по който се отнасяме към клиентите.

    В края на първия месец в Endava всеки нов колега се представя на всички служители като част от редовната месечна среща на компанията, както и в месечния ни бюлетин Endava Sofia.

    Допълнително, до шестия месец, компанията използва и други активности, които имат за цел да развият още повече ангажираността и положителната нагласа на всеки нов служител в Endava през първите му месеци и да наблюдават и откриват възможно най-рано признаци за нужда от допълнително внимание и действия от страна на екипа.

    Въвеждането на новите служители в Endava не е еднократно усилие, а системен подход, който започва дори преди самото наемане на конректния човек и го съпътства първите няколко месеца в компанията. В това няма нищо случайно - този период и всички свързани активности за новите служители е достатъчен, за да може взаимно да си дадем шанс да се опознаем малко по-добре и всяка от страните да прецени на практика дали напред има обща посока. 

    Една от културните специфики на Endava, които вярвам я тласкат напред, е, че компанията никога не затваря вратите си за служители, които по една или друга причина са поели в друга посока и в тази връзка за нас е много положителен знак, че редица и настоящи и бивши служители препоръчват компанията на свои близки. Именно това ни помага да намираме нови таланти, които имат голям шанс да се впишат в Endava.

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как VMware въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как BULPROS въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как Pontica Solutions въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как Atos Bulgaria Competency Center въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    За първи път: Търговията ни със Северна Македония достигна 1 млрд. евро през 2022
    Бизнес форум с над 150 представители на бизнеса и търговските камари от двете страни се проведе в Скопие
    преди 5 часа
    преди 6 часа
    Финтех компанията ITF набра 2 млн. лв. от борсата
    Това е 5-то успешно IPO на beam пазара за тази година
    преди 6 часа
    ЕК одобри 5.6 млрд. евро за българското земеделие до 2027
    Планът ще подкрепи създаването на близо 9500 работни места и 650 инфраструктурни инвестиции в селските райони
    преди 7 часа
    Авиационният сектор ще излезе на печалба през 2023 г.
    Според прогнозите на IATA това ще се случи за първи път от настъпването на пандемията през 2019 г.
    преди 12 часа
    Какво предстои за банките през 2023?
    Банките ще трябва да търсят нови източници на стойност в дългосрочен план, сочи анализ на Делойт