Пред Economy.bg разказва Антонио Григоров, HR мениджър на „Сайтел София“
Антонио Григоров, HR мениджър на „Сайтел София“
Пандемията и масовото налагане на дистанционната работа като противоепидемична мярка срещу разпространението на коронавируса доведоха до сериозно преструктуриране на процесите на подобор и наемане. Как компаниите в България въвеждат в работата новите хора, които работят дистанционно, питаме HR професионалисти и мениджъри от различни сектори в България. Какво се промени в процеса в Sitel, научете от Антонио Григоров, HR мениджър на „Сайтел София“.
Всички нови служители имат въвеждащо обучение, в което участват нашите HR и L&D специалисти, както и колегите от Operations екипа ни. То е виртуално и с продължителност от няколко дни. Самият период на въвеждане и адаптация на нови служители не се увеличава особено много след пандемията. Щастливи сме да съобщим, че наскоро въведохме специален интранет портал, в който новите ни служители могат да влязат и да научат всичко най-важно за работните процеси, корпоративната структура и фирмената култура, лидерския екип, както и информация за баланса работа/личен живот, добри практики на колеги с опит и пр. Порталът е снабден и с чат бот, който прави откриването на информация в него доста по-лесно и бързо. За нас е изключително важно новите служители да бъдат информирани, защото, когато са информирани, са много по-спокойни и навлизат в работния процес много по-лесно.
Предизвикателствата, които изникват пред нас в обучението, понякога са свързани с чисто технически проблеми, които могат да възникват във виртуална среда. Друго предизвикателство е свързано с концентрацията на самите служители – понякога вкъщи е доста трудно да се концентрираш, защото разсейващите фактори са немалко. По време на въвеждащото обучение им даваме съвети как да организират работното си място вкъщи и какво да правят, за да не губят продуктивност и концентрация по време на работния ден.
Запознаването с колегите и мениджърите по време на въвеждащото обучение става в доста приятелска атмосфера. Достатъчно стресираща е цялата ситуация, която ни заобикаля, затова целим да поддържаме приветлива, приятна атмосфера. Запознанството може да стане пряко, но и индиректно чрез интранет портала ни – имаме визитки на всички ключови фигури в компанията, които не съдържат само професионална, но и лична информация като интереси, хобита и пр.
Още по време на рекрутмънт процеса сме се погрижили да подберем хора, които да се вписват естествено във фирмената ни култура и основните корпоративни ценности. Това е изключително важна стъпка от процеса на подбор, затова във всяко интервю присъства представител и на Operations екипа, независимо дали това е прекият ръководител, или ръководителят на целия проект. Те познават най-добре своите екипи и могат да преценят дали кандидатът е подходящ. От своя страна, екипът по подбор следи и определя дали нашата корпоративна философия като цяло съвпада с вижданията на самия кандидат. По този начин успяваме да вземем най-доброто решение и да отговорим на очакванията на всички заинтересовани страни.
Видео за компанията като работодател вижте в профила на Sitel ТУК.
ВИЖТЕ ОЩЕ:
Как AtScale въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
Как Endava въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
Как VMware въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
Как BULPROS въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
Как Pontica Solutions въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
Как Atos Bulgaria Competency Center въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?