неделя, 17 януари 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    625 прочитания

    Промени ли се процесът по подбор в Codexio?

    Стефка Стефанова, HR Operations Manager в софтуерната компания, пред Economy.bg
    12 януари 2021, 16:36 a+ a- a

    Стефка Стефанова има повече от 7 години опит в различни аспекти на професията. Занимавала се е както с ИТ подбор, така и със стратегическите аспекти на човешките ресурси. Има магистърска степен по Развитие на човешките ресурси към СУ „Св. Климент Охридски“

    Covid-19 се отрази и на процесите по подбор в компаниите. Как ще попитаме HR професионалисти и мениджъри от водещи компании в България. Какво се промени в процеса по подбор в Codexio, разказва Стефка Стефанова, HR Operations Manager в софтуерната компания.

    Процесът по подбор претърпя много промени за кратък период от време през последната година. Макар и ИТ секторът да не беше силно засегнат, понесе спад в търсенето на кадри в началото, както и цялостно беше променен процесът по подбор при повечето компании. 

    Дигитализацията на процеса: Най-често трудността при дигитализирането се усети в самото провеждане на интеврюта и изпитване на кандидатите. За нас преминаването на интервютата с кандидатите онлайн се разлизира бързо и безпроблемно, тъй като частично или изцяло сме ги провеждали и преди това. Въпреки това резултатите за успех на процеса спрямо назначените кандидати драстично спадна. 

    Основната трудност се прояви в самата координация между колегите, включени в процеса – експерта по подбор, техническите интервюиращи и мениджмънта. Тъй като сме малка по размер компания, това ни е позволявало бързо и лесно да се получава обратна връзка между колегите в офиса. Преминаването изцяло или частично в режим на работа от офиса в работа от вкъщи доведе до проблем в комуникацията относно кандидатите и забавяне на обратната връзка към тях. 

    Станах част от Codexio в края на миналата година и вследствие на натрупания повече от 7 години опит в подбор на ИТ специалисти ми позволи да открия проблемите, които водят до по-ниските резултати. Създадохме нов процес с ясни роли и действия от страна на всички включени в него. Прехвърлихме цялостно комуникацията в онлайн формат между експерта по подбор, техническите интервюиращи и мениджърите, което доведе до по-бързото реализиране на самия процес. 

    Трансформацията, която се случи, по-скоро е полезна и насърчи по-гъвкавото мислене при повечето компании. Съумяхме да продължим и променим процесите си, адаптирайки ги за новата реалност.

    Същевременно дигитализацията ни позволи да разширим обхвата на последната ни обучителна кампания Software Engineering Survivor II извън рамките на града, което не се беше случвало преди това. 

     ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Англия и Шотландия ще изискват тест за коронавирус от 18 януари
    За пътуващите до Англия се запазва възможността за съкращаване на карантината след отрицателен резултат от тест, направен за собствена сметка на 5-ия ден от самоизолацията
    преди 1 ден
    „Биодит“ излиза на борсата
    Това ше е първото IPO на Пазара за растеж на Българската фондова борса - BEAM
    преди 1 ден
    Колко ефективна е единична доза от всяка от наличните ваксини срещу Covid-19?
    Какво знаем до момента според публикуваните данни?
    преди 1 ден
    БХРА: Една трета от ресторантьорския бизнес фалира
    Според асоциацията мораториумът върху кредитите трябва да трае минимум 2 години
    преди 2 дни
    Николова: 6 400 чартъра се очакват това лято на Летище Бургас
    Зимните ни курорти са пълни на 40%, а спа дестинациите са резервирани на 100%, заяви министърът на туризма