неделя, 14 август 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3946 прочитания

    Бюджетът ни за персонал e 15% от оборота

    Вижте интервю за Economy.bg с Лоренцо Лагорио - Мениджър „Човешки ресурси“ за Европа в авиокомпанията easyJet
    21 юни 2012, 17:41 a+ a- a

    Лоренцо Лагорио - Мениджър „Човешки ресурси“ за Европа в авиокомпанията easyJet

    Лоренцо Лагорио е Мениджър „Човешки ресурси“ за Европа в авиокомпанията easyJet, която лети до повече от 600 маршрута между 130 летища в 30 държави. Неговата роля е фокусирана върху общото управление на човешките ресурси. Работяи за компанията от 2008, първоначално като мениджър „Човешки ресурси“ за Италия.

    Преди да се присъедини към easyJet кариерата му се е развивала в авиационната индустрия, в сферата за производство на домакински уреди и в медийната индустрия. Завършил е бизнес администрация в университета „Бокони“ в Милано.
    Свързахме се с него, за да ни разкаже повече за компанията и как управлява своите над 8500 служители.

    Г-н Лагорио, колко служители работят в компанията easyJet и на какви позиции?
    В easyJet работят малко над 8500 души, от които 5000 са кабинен екипаж (стюарди и стюардеси), 2500 са пилоти, 1000 души са административен персонал -ръководство, администрация, инженери.

    Вашият централен офис е в Лондон. Имате ли офиси в други страни?
    Имаме 23 бази в цяла Европа и във всеки един от нашите ключови пазари, имаме постоянно базирани мениджъри по управление на човешките ресурси. Те се подпомагат от местен мениджмънт, за да се гарантират близки отношения с кабинния екипаж.

    Имате ли проблем с откриването на подходящи за Вас хора?
    Не, нямаме подобни проблеми. Получаваме около 20 000 молби за кандидатстване всяка година. Привлекателната ни стратегия е достатъчна, за да генерира директен интерес към нас от всички тези кандидати  – брандът  easyJet става все по-силен с всяка година, което ни кара да рекламираме по-малко.

    Чрез какви канали достигате до тези кандидати? Използвате ли услугите на външни консултанти?
    Не използваме услугите на външни консултанти. Нашият подбор на кадри е насочен директно към пазара и използваме предимно онлайн медии да управляваме трафика към нашия собствен кариерен уеб-сайт. В редки случаи можем да използваме печатна реклама, за да засилим участието и да привлечем повече кандидати.

    За вашия бизнес мобилността е от ключово значение. Забелязвате ли в последните години европейците да стават по-мобилни и склонни да се местят от една държава в друга?
    Нашите служители са мобилни – това произтича от нашата сфера на дейност. Разбира се отнася се особено за пилотите. Работните позиции в нашите бази са отворени за вътрешни кандидатури, хора, които желаят да се преместят от една локация в друга, като изискването е да говорят отлично местния език, където са базирани и мога да кажа, че имаме голям интерес за тях.

    За всяка компания оптимизирането на разходите е ключов въпрос, особено в ситуация като сегашната. За компания, която оперира в сектора на нискобюджетните услуги обаче това е още по-ключов въпрос. Можете ли да споделите каква част от месечните ви разходи са свързани с човешкия капитал - възнаграждения, допълнителни придобивки, обучения?
    Внимателно наблюдаваме нашите разходи, за да сме сигурни, че можем да предложим ниски тарифи на пътниците. През миналата година значително инвестирахме в нашия персонал, за да сме сигурни, че сме на правилната стъпка да управляваме гладко нашите операции. Инвестициите в хората с цел да разгърнат и развиват своите лидерски качества е също ключов момент в нашата политика за управление на човешките ресурси. Бюджетът ни за персонал представлява 15% от нашия оборот.

    Какъв модел прилагате за определяне на възнагражденията в компанията?
    Възнаграждението в easyJet е конкурентно спрямо нивата в индустрията. Част от него е свързана с индивидуалното и колективно представяне. Заплащането не е строго свързано само със заплатата, а представлява един цялостен пакет, включващ различни придобивки.

    Според вас трудната икономическа обстановка промени ли очакванията на кандидатите относно предлаганото от компаниите възнаграждение?
    Не и спрямо нашия опит. Нашите екипажи получават конкурентни за ролите си тарифи. Не адаптираме нашите ставки на заплащане, спрямо икономическите фактори, а спрямо увеличенията в годишния разход на живот.


    Вие стартирахте стажантска програма. Имат ли интерес младите хора към нея?
    Да, имаме завишен интерес към програмата тази година спрямо миналата година, и определено увеличение в броя на европейските студенти, които кандидатстват при нас. През 2010/2011 година получихме 600 кандидатури, а за 2011/2012 година те са със 111 повече. Трябва да се има предвид и текущата ситуация с пазара на завършили студенти, и тъй като по-голям брой хора се дипломират с по-малко възможности, се счита, че една студентска програма на известна и разпознаваема марка като easyJet, е много привлекателна.

    Днес все повече компании откриват стажантски програми. Това е шанс за младите хора да започнат кариера, но други виждат в мотивите на работодателя начин да си осигурят по-нископлатени служители?
    Ние считаме, че даваме много голям шанс за студентите да „реализират” своите дипломи чрез практически опит. В края на двугодишната програма, easyJet  цели да предложи работа на тези студенти.

    Другият ключов въпрос за всяка компания е ангажираността на служителите. Как мотивирате вие вашите хора?
    От съществено значение е да задържиш най-добрите таланти и да поддържаш персонала мотивиран и ангажиран към компанията. Подкрепяме нашите служители да развиват и да разгръщат своите лидерски умения. Също така имаме силна вътрешна комуникация, обвързана с политиката ни за управление на човешките ресурси.

    Какви са според вас предизвикателствата пред HR мениджърите днес?
    Предизвикателствата за различни за всяка страна.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    КЕВР утвърди цена на природния газ за август – 297,89 лв./Mwh
    Основната причина за увеличението са рязко нарасналите цени на международните газови пазари
    преди 2 дни
    София въвежда „спирка по желание“
    Те влизат в сила на 13 август за 9 автобусни линии
    преди 2 дни
    Европейската космическа агенция започна предварителни преговори със SpaceX
    Агенцията иска да подсигури резервни варианти за своите космически товари
    12 август 2022, 11:46
    CDC премахна изискването за карантина на контактни на Covid-19 лица
    Здравната агенция издаде нови насоки, които имат за цел „Covid-19 вече не нарушава сериозно ежедневието ни“
    12 август 2022, 10:25
    SMIC: Секторът за производство на чипове е изправен пред известна „паника и несигурност“
    Компанията отчете 42% ръст на приходите през второто тримесечие