сряда, 07 декември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3835 прочитания

    Как МенторМейт въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Пред Economy.bg разказва Виктория Чучумишева, HR мениджър на МенторМейт
    05 февруари 2021, 09:37 a+ a- a

    Виктория Чучумишева, HR мениджър на МенторМейт

    Пандемията и масовото налагане на дистанционната работа като противоепидемична мярка срещу разпространението на коронавируса доведоха до сериозно преструктуриране на процесите на подобор и наемане. Как компаниите в България въвеждат в работата новите хора, които работят дистанционно, питаме HR професионалисти и мениджъри от различни сектори в България. Какво се промени в процеса в МенторМейт, научете от Виктория Чучумишева, HR мениджър на компанията.

    За МенторМейт дистанционната работа не е нещо напълно ново. Имайки 5 офиса в различни градове в България, колеги в Щатите и клиенти от различни точки на света, сме съобразили всичките си процеси с тази специфика. Разбира се, новата обстановка все пак ни постави в нова реалност, в която да преосмислим много направления, в това число и въвеждащия процес за нови колеги. 

    На ниво компания колегите минават през поредица от презентации и обучения в рамките на първите си 6 месеца - визия и култура, вътрешни процеси, методологии на разработка, възможности за развитие, взаимоотношения с клиенти. Изключително много държим да показваме лично отношение, затова и процесът е съпроводен от онлайн срещи и дискусии, водени от HR и Operations екипите. Имаме информационен портал, където всеки може да намери отговори на своите въпроси. Винаги сме поддържали този портал, но сега засилихме фокуса към качването на информация там - ако повече от 1 човек ни пита нещо и го нямаме описано, веднага се заемаме да го качим. Новите колеги получават програма за въвеждащия период, а в момента работим над създаването на онлайн курс, за да може още по-лесно да се ориентират и следят какво ги очаква.

    Запознаването с колегите става сравнително бързо. Човек се среща с много професионалисти от компанията по време на въвеждащата програма. С лийда си се запознава на първия ден и двамата се срещат регулярно. Влизайки в проект, започва да се вижда и да работи с екипа си ежедневно. На разположение е платформа, в която има профил и информация за всеки колега. Провеждаме различни събития, например за споделяне на знания или за забавления, в които новите колеги са поканени. По този начин се запознават с ключови специалисти и с хора с еднакви интереси. В момента работим над идея за видео представяне на мениджърския екип, за да може новите колеги още по-добре да опознаят лидерите, които водят компанията, техния кариерен път и ценности.

    Основното предизвикателство при интеграцията на новите колеги е да се почувстват част от общността на МенторМейт и бързо да се ориентират в културата. Започвайки дистанционно, те нямат възможност да работят рамо до рамо с останалите колеги и да черпят знания като наблюдават различни стилове, справяне с трудни ситуации, намиране на решения. Също така не са виждали целия екип на компанията и не знаят от какво са част. Поощряваме лийдовете да канят новите колеги в офиса и да се срещат с тях на живо през първите им месеци, за да изградят още по-силна връзка. Това, разбира се, в момент на извънредна обстановка е изцяло на доброволен принцип.

    Целият процес на подбор и въвеждане протича дистанционно. Влагаме целенасочени усилия да се погрижим, че наемаме правилните хора и им осигуряваме необходимите ресурси откъм техника, информация и подкрепа, за да се адаптират успешно към компанията и работата си. Въпреки това, няма как напълно да компенсираме живия контакт и е по-трудно да се опознае цялостно даден човек. Не всички черти от стила на комуникация, начина на работа, взаимодействие и мотивация могат да се уловят чрез онлайн общуване.

    Допълнително усложнение е, че често лийд и нов колега не работят заедно по проект. Преди работеха от един офис и лесно можеше да се наблюдава как се справя новият колега. За да се справим с това, запазихме продължителността на изпитателния срок и въведохме процес за по-ранно събиране на обратна връзка и разглеждане на представянето. За нас е важно бързо да се уверим, че новите колеги се справят спрямо очакванията. А ако има разминавания, възможно най-бързо да ги идентифицираме, да създадем план за очакваните резултати, да го комуникираме ясно и да търсим начини за ползотворно партньорство.

     
     

     ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Sitel въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как AtScale въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как Endava въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как VMware въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как BULPROS въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как Pontica Solutions въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как Atos Bulgaria Competency Center въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    За първи път: Търговията ни със Северна Македония достигна 1 млрд. евро през 2022
    Бизнес форум с над 150 представители на бизнеса и търговските камари от двете страни се проведе в Скопие
    преди 6 часа
    преди 7 часа
    Финтех компанията ITF набра 2 млн. лв. от борсата
    Това е 5-то успешно IPO на beam пазара за тази година
    преди 8 часа
    ЕК одобри 5.6 млрд. евро за българското земеделие до 2027
    Планът ще подкрепи създаването на близо 9500 работни места и 650 инфраструктурни инвестиции в селските райони
    преди 8 часа
    Авиационният сектор ще излезе на печалба през 2023 г.
    Според прогнозите на IATA това ще се случи за първи път от настъпването на пандемията през 2019 г.
    преди 13 часа
    Какво предстои за банките през 2023?
    Банките ще трябва да търсят нови източници на стойност в дългосрочен план, сочи анализ на Делойт