неделя, 13 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    22444 прочитания

    Какво е да работиш в Paysafe?

    Какви възможности за кариерно развитие предлага компанията и какво я прави предпочитан работодател, пред Economy.bg разказва Елена Димова, HR директор на Paysafe
    05 февруари 2021, 15:30 a+ a- a

    Елена Димова, HR директор на Paysafe  

    Paysafe е създадена през 1996 г., като в България присъства от 2002 г. Местният офис е основен двигател за развитието на глобалния бизнес на компанията в областта на интегрираните дигитални разплащания. Тук се разработват дигитални продукти за разплащания и парични трансфери, обслужват се клиенти и търговци от цял свят и се извършват операции в направления като ИТ обслужване и инфраструктура, управление на риска, контрол и превенция на измами.

    Какви възможности за кариерно развитие предлага компанията, какво я прави предпочитан работодатели и какви професионалисти стоят зад нейния успех, пред Economy.bg разказва Елена Димова, HR директор на Paysafe. 

    С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги?
    Paysafe е водеща интегрирана платформа за разплащания. Продуктите ни предоставят свобода на 15 милиона потребители във връзка с опциите за разплащане и осигуряват на търговците достъп до нови клиенти и продажби. 

    Име: Paysafe
    Сфера на дейност: Финансови технологии (FinTech)
    В България е от: 2002 г.
    Брой служители глобално: 3000
    Брой служители в България: 1300
    Офиси в България:
    София - бул. „Цариградско шосе“ 90, сграда Capital Fort, 1784 София
    Варна - бул. „Владислав Варненчик“ 256, сграда Varna Towers (предстоящо откриване)
    Основни продукти/марки: Skrill, NETELLER, Skrill Money Transfer, Rapid Transfer, Paysafecard, Paysafe:cash, Income Access

    Дигиталните портфейли Skrill и NETELLER дават възможност на милиони потребители да правят трансакции в хиляди онлайн търговски обекти.

    Услугата за международни парични преводи Skrill Money Transfer позволява на потребителите да изпращат и получават дигитална валута с едно натискане на бутон, без да има необходимост получателят да разполага с дигитален портфейл.

    Rapid Transfer представлява бърз трансфер на пари, даващ възможност за извършване на плащане чрез директен банков превод, използвайки онлайн банкиране.

    Paysafecard позволява на потребителите, които не искат да въвеждат чувствителна финансова информация онлайн или предпочитат да използват пари в брой, да харчат парите си безопасно онлайн, купувайки предплатен ПИН код, с който могат да извършват онлайн разплащания.

    Paysafe:cash дава възможност на потребителите, които иначе не биха закупили стоки и услуги онлайн, да станат потенциални нови клиенти за онлайн магазини по цял свят, посредством баркод, с който могат да заплатят с пари в брой при най-близкия удобен за тях търговец.

    Клиенти/Пазари: Paysafe Group свързва търговци и 15 милиона активни потребители чрез 70 платежни метода в повече от 40 валути в 120 страни по света.
    Приходи за 2019: 1,4 милиарда щатски долара
    Годишен обем на трансакциите за 2019: 98 милиарда щатски долара
    Брой трансакции през 2019: 1,1 милиарда

    Кои са основните пазари и клиенти на компанията?
    Услугите на Paysafe са достъпни в над 120 държави, като те помагат за прехвърлянето и управлението на милиарди долари всяка година. Търговците използват услугите и платформите на Paysafe, както и иновативните предплатени решения, за да опростят начина, по който приемат плащания чрез кредитни и дебитни карти, директни банкови преводи, както и алтернативни и местни плащания. Услугите NETELLER®, Skrill® и paysafecard® се използват от търговците за увеличаване на приходите и привличане на нови клиенти. Потребителите използват многоезичните и мултивалутни решения - NETELLER, картата Net + ®, Skrill и Skrill Card stored-value offerings и предплатените решения като paysafecard, за да извършват сигурни и удобни плащания. Paysafe също така поддържа голямо разнообразие от предплатени програми - от white-label предплатени карти до специализирани решения.

    Къде има офиси компанията по света? Колко офиса има в България?
    В Paysafe работят над 3 000 служители в 12+ локации по света, в това число и следните държави – Великобритания, Ирландия, България, САЩ, Канада, Австрия и Индия. 

    В момента в България разполагаме с един офис, разположен в град София.

    Вълнуваме се от предстоящото откриване на втори офис на компанията у нас през пролетта в морската столица - Варна. Офисът ще е разположен в бизнес сградата Varna Towers.

    Варна разполага с талантливи, много добре образовани и мотивирани професионалисти. Радваме се, че виждаме голям интерес от страна на експертите в сферата на обслужването на клиенти, както и софтуерни инженери, живеещи в региона. Офисът във Варна ще бъде на разположение и за колеги, които работят в София, като очакваме голям интерес, особено през летните месеци.

    Paysafe работи и по проект за създаване на своя детска градина в София, която да подпомогне допълнително баланса между работа и личен живот на работещите родители. По план ще започне да функционира преди края на 2021 г. 

    Колко и какви специалисти работят в компанията?
    През последните години местният екип се увеличи многократно, като в момента се състои от общо 1300+ служители, което е приблизително 1/3 от всички служители на Paysafe Group. Екип от 300+ софтуерни инженери в България работи за поддръжка и развитие на дигиталните портфейли - Skrill и NETELLER. Това прави софийския инженерен екип най-големият в компанията, тъй като представлява 45% от всички софтуерни специалисти на глобално ниво в Paysafe.

    Другото голямо звено e центърът зa обслужване нa глoбaлни ĸлиeнти нa Skrill и NETELLER, в който се работи с над десет чуждестранни eзиĸa. HR екипът ни се състои от 23 души, разпределени в следните области – подбор, възнаграждения и администрация, HR бизнес партньори и Learning and Development стратегия, който всъщност е глобална функция и отговаря за развитието на хората навсякъде в Paysafe. 

    За всички функции в компанията е характерна матрична организационна структура. Това предполага много добро сътрудничество, дори синхрон между отделните екипи и ясно дефиниране на ролите, за да се постигат резултати и то в една изключително динамична среда. Прилагаме холистичен подход за удовлетворяващо и ангажиращо преживяване за служителите, което обхваща всички фази на жизнения цикъл в компанията – от привличане на интереса им към компанията като потенциален работодател, през процеса на подбор, назначаване, въвеждане в работата, професионално развитие, включително смяна на кариерата, баланс между работа и личен живот и т.н.

    Какви хора най-често търси компанията - с какъв опит, познания, умения, технологии?
    Очакваме и през 2021 г. да продължим растежа си в най-големите функции за компанията. Най-често търсим хора с технически профил - предимно софтуерни разработчици и хора, които се занимават с ИТ инфраструктура. Имаме нужда и от специалисти по информационна сигурност – нещо, което е доста актуално на пазара. Предлагаме и много възможности за хора, които работят в сферата на обслужването на клиенти, със счетоводен и финансов профил в сферата на управлението на риска и други банково насочени профили. Хората, които говорят различни чужди езици, са безценно допълнение към нашия екип за обслужване на клиенти.

    Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
    През годините сме организирали над 10 стажантски програми и за нас е важно не само да наемаме експерти с опит, но и да създаваме такива.

    Eкипът ни разработи своя 6-месечна ИТ стажантска програма, даваща възможност на експерти с малко опит (под 2 години) да се развиват в Paysafe и в тази сфера. Програмата се осъществява 2 пъти годишно, като първото издание за 2021 г. вече стартира.

    Самата програма се състои от няколко етапа. Същността на програмата стартира с етап по изграждане на знания, който тече през първите 90 дни от програмата и участниците се фокусират върху разучаване в детайли на технологиите и езиците по програмиране, които се използват за създаването на продукти. През този период участниците получават редовна подкрепа от Agile Coach и ръководители на екипи от софтуерни инженери. До края на тази част те трябва да покажат работещ продукт/софтуерно приложение, което има практическо приложение за отдела и включва технологията, изучавана в тази част. Етапът завършва с демонстрация пред целия отдел. Последният етап на програмата е свързан с натрупване на опит чрез практическа работа.

    В последните 3 месеца от програмата, участниците се разпределят по екипи и работят по продукти и решения, като постоянно получават ръководство и подкрепа от прекия им ръководител. През този период е важно и интегрирането на участниците в работна среда. Обратната връзка се събира редовно от мениджърите и членовете на екипа. Накрая цялостното представяне на стажантите се оценява и успешно завършилите получават официална покана и договор за присъединяване към екипа на Paysafe.

    Paysafe си партнира с редица висши учебни заведения в страната. В края на 2020 г. стартирахме съвместна програма с ФМИ на СУ „Св. Климент Охридски“, състояща се от серия от лекции по програмиране. Тя е едносеместриална, като лекциите се излъчват онлайн в реално време. Програмата представлява комбинация от теоретични знания, както и нагледни практически примери от работната среда. Целта ѝ е да изгради знания и умения за решаване на реални задачи в областта на програмирането. Всички лекции ще се водят от представители на Paysafe, които са специалисти с дългогодишен опит в софтуерната индустрия в България.

    Кои са основните технологии, които се използват в компанията?
    Като компания, работеща в изключително конкурентното fintech пространство, нашата мисия е да изграждаме страхотни продукти. Основата на успешните продукти са платформи, позволяващи необходимата динамика в едно пространство, което е много активно по отношение на M&A (сливания и придобивания). Платформите, които стоят в основата на нашите продукти, се основават на open source технологии и отворени стандарти, което ги прави много лесни за включване и интегриране. Ние изграждаме Java / Python / Kotlin Microservices и основаваме нашите клиентски преживявания на iOS / Android за мобилни устройства, както и AngularJS за уеб. Ние взимаме решения, основани на данни в реално време, като използваме модерни услуги, базирани на AWS, за управление и анализ на данни.

    HR екипът ни разчита на помощта на технологии, базирани на изкуствен интелект, като платформата GLINT, за работата си с информация, свързана със служителите и планиране на приоритетите си. Платформата, с която работим дава възможност колегите ни да споделят своето мнение относно основните етапи от своя кариерен път в Paysafe, както и препоръки към мениджърите си. Всичко това е изцяло поверително. Основните акценти са върху причините да изберат компанията за свой работодател, как е преминал периодът на адаптация в компанията (onboarding), как оценяват основните фактори, влияещи върху тяхната ангажираност, подкрепата от мениджъра си и евентуално причините да напуснат компанията, ако са взели подобно решение. Почти в реално време мениджърите и HR специалистите могат да получават актуална информация и анализ на получената обратна връзка и да адаптират приоритети, програми и бъдещи планове. Или ако трябва да обобщя – съвместната ни работа с всички в компанията е предпоставка за нашия успех. 

    С преминаването към изцяло дистанционна работа беше създадена специална Пулс програма, чрез която компанията да следи благосъстоянието на служителите си и да получава информация за техните нужди по време на криза. Обратната връзка, предоставена от тях, е ключова за вземането на стратегически решения и осъществяването на нови инициативи. В началото на пандемията проучването се провеждаше на седмична база, но с течение на времето беше редуцирано до веднъж месечно. 

    Наскоро обявихме партньорството си с Microsoft за подкрепа на нашите операции, включително използването на Office 365 от служителите ни, както и Amazon Web Services за поддръжка на нашите операции, базирани на облачни системи. 

    Как се въвеждат новите служители в компанията?
    През 2020 г. oнбординг програмата Paysafe University Foundation беше преработена, така че онбординг процедурата за новите служители в компанията да се осъществява изцяло виртуално. Идеята на въвеждащото HR обучение е да покрие основната информация за компанията, както и е да отговори на всички потенциални въпроси, свързани с работата от вкъщи по време на пандемията – техническо обезпечаване, получаване на пакети за „добре дошли“ с брандирани подаръци, достъп до 360-градусова разходка на офиса. 

    Първите 90 дни са критични за въвеждането на новите служители в работната среда. Те са и най-интензивни от гледна точка на обучения. В този период е важно служителите да се чувстват подкрепени и да получават редовна обратна връзка за напредъка си. През първия месец новите служители биват въведени в основите за индустрията чрез задължителни регулаторни обучения като Превенция на финансови измами, Работна етика и поведение, Киберсигурност, както и обучения за продуктите на Paysafe и финтех индустрията. Те представляват комбинация от работилници, самостоятелни онлайн курсове, видеа, отчети, новини за продукти и други материали. 

    За да бъдат интегрирани успешно новите служители към културата и ценностите на компанията, Paysafe създаде специално обучение, адаптирано за виртуална среда. То се състои от 2 части: запознаване с ценностите под формата на 1-часово „телевизионно токшоу“/уебинар с колега от висшия мениджмънт/ и виртуален уъркшоп в по-тесен кръг, по време на който участниците изследват ценностите по интерактивен начин. През 2020 г. бяха отчетени 97% удовлетвореност от участниците в уъркшопа за опознаване на ценностите. 

    Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията?
    През 2020 г. всички тренинги и програми за развитие на уменията и знанията на служителите бяха преработени за онлайн среда. Сред тях бяха както кратки обучения за развитие на бизнес умения, така и дългосрочни програми като програмата за изучаване на бизнес английски и немски език с продължителност 3 месеца, стажантска програма за софтуерни инженери с продължителност 6 месеца, като средната удовлетвореност на служителите от програмите се повиши с 10%. Осъществяваме и редица обучения за информационната сигурност, вдъхновяващи уебинари, предоставящи ресурси и инструменти на мениджърите за управление по време на криза, както и допълнителни програми за лична ефективност и запазване на добро психическо здраве в създалата се ситуация. Paysafe си партнира с платформата Headspace. Тя осигурява достъп на служителите ни до стотици виртуални сесии, както и до разширена гама от премиум съдържание, медитации и други полезни инструменти. 

    Paysafe винаги се стреми да създаде изключителна работна среда, като това включва също програми и инструменти за задържане и личностно развитие на служителите. Целта на компанията е не просто да привлече най-добрите таланти, а и да им осигури възможност за кариерно развитие и израстване. Вътрешната ни програма Front Runner цели да повиши процента на вътрешно израстване на настоящите служители, както и да подпомогне задържането на ключови кадри и да стимулира развитието на бъдещите лидери в компанията. Програмата е специално създадена за служители с не-мениджърски профил, но с голям потенциал за развитие и заемане на ръководни позиции в рамките на 1 до 3 години. Тя е създадена да предостави на участниците инструменти, ресурси и опит, които да им бъдат от полза при развитие на личната ефективност, самоосъзнаването и лидерските умения. 

    Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
    Paysafe осигурява редица допълнителни социални придобивки за служителите си, сред които: 25 дни платен годишен отпуск; дистанционна работа; бонус за препоръка на кандидат по отворена позиция; месечен бонус на стойност 200 лева за родители с деца до 4-годишна възраст; програма за асистенция по правни и финансови въпроси; психологически и коучинг консултации; допълнителна здравна застраховка с включено зъболечение, месечна карта за спорт.

    Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
    Повечето колеги се присъединяват към Paysafe заради невероятната корпоративна култура. Освен това сме изключително иновативни по отношение на продуктите ни и бизнес развитието ни в глобален мащаб. Служителите имат възможността да общуват и да си сътрудничат ежедневно с колеги, базирани в други локации. Не на последно място, възможностите за вътрешно развитие са огромни, тъй като имаме 15 различни функции в офиса ни в София. 

    Paysafe насърчава служителите си да се включат в благотворителни инициативи, които ще имат положително въздействие върху обществото, в което живеят и работят. Всеки служител, който желае да подкрепи благотворителна дейност, има право да използва един работен ден, за да се включи в нея.

    2020 г. беше преломна за Paysafe по отношение на развитието на нашата програма за корпоративна социална отговорност, която включва инициативи, свързани с Diversity and Inclusion на работното място, защита на околната среда, подкрепа на нашите общности и фокусиране върху благосъстоянието на служителите ни. Чрез нашата програма за корпоративна социална отговорност ние извършваме дейности в рамките на четири основни направления:

    Общност: допринасяме за подобряване на живота на общностите, в които живеем и работим.

    Diversity and Inclusion: Насърчаваме невероятна работна среда и култура, при която всеки има равни възможности и се чувства в състояние да реализира своя потенциал, независимо от пол, етническа принадлежност, сексуална ориентация, психично здраве, възраст, семейно положение или физически увреждания.

    Околна среда: Постигнахме carbon neutral акредитация и работим в посока намаляване на въглеродния отпечатък в дългосрочен план.

    Благосъстояние: Грижа за психическото и физическото благосъстояние на нашите колеги чрез различни дейности, сред които предоставяне на безплатен абонамент за платформата Headspace.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Paysafe в JOBS.bg тук

    ВИЖТЕ ОЩЕ:

    Какво е да работиш в А1 България?
    Какво е да работиш в Cargotec?
    Какво е да работиш в Kaufland България?
    Какво е да работиш в Карлсберг България?
    Какво е да работиш в Melexis България?
    Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?


    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    „Смарт Солар Технолоджис“ инвестира 240 млн. лв. в Стара Загора
    Новият завод на компанията ще създаде над 800 нови работни места
    преди 1 ден
    ЕЦБ ще намали лихвените проценти с по 0,25% през октомври и ноември
    Това показва проучване на „Ройтерс“ сред икономисти
    преди 2 дни
    Над 110 млн. са регистрираните електронни прегледи за по-малко от 2 години
    Общият брой на издадените електронни рецепти надхвърли 63 млн.
    преди 2 дни
    Франция разкри строг бюджет
    Страната се опитва да се справи с повишаващия се дълг и дефицит чрез орязване на разходите и по-високи данъци
    преди 2 дни
    AMD обяви нови AI чипове
    Според компанията AI пазарът ще нарасне до $500 млрд. в следващите 4 години
    преди 2 дни
    Заводът за лагери в Сопот се разраства с инвестиция за над 14 млн. лв.
    СКФ Бeрингс България получи сертификат за инвестиция клас A