вторник, 19 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11724 прочитания

    Какво е да работиш в Карлсберг България?

    Какви възможности за кариерно развитие предлага компанията и какво я прави предпочитан работодател, пред Economy.bg разказва Виктория Вакова, директор „Човешки ресурси“ в Карлсберг България
    08 февруари 2021, 16:41 a+ a- a

    Виктория Вакова, директор „Човешки ресурси“ в Карлсберг България

    Карлсберг България е водещ производител на бира в България и една от най-динамичните и бързо развиващи се компании в бранша.

    Историята на Карлсберг България започва в далечната 1882 година, когато в Шумен пристига чешкият майстор пивовар Франц Милде и заедно с предприемчиви шуменци поставят началото на една от най-старите пивоварни в България – Шуменско пиво. След 2002 г. Шуменско пиво става част от голямото семейство на световния датски концерн Карлсберг.

    През август 2004 г. акционерите на компанията гласуват промяна във формата на дружеството на Карлсберг България АД. През септември двата завода – Шуменско пиво и Пиринско пиво – обединяват ресурси и активи под името Карлсберг България.

     Какви възможности за кариерно развитие предлага компанията, какво я прави предпочитан работодатели и какви професионалисти стоят зад нейния успех, пред Economy.bg разказва Виктория Вакова, директор „Човешки ресурси“ на Карлсберг България.

    Име: Карлсберг България АД (част от Карлсберг Груп)
    Сфера на дейност: Производство на бира и сайдер
    В България е от: 2004 г.
    Брой служители глобално: 42 000
    Брой служители в България: 500
    Офиси в България: Централният офис се намира в град София. Компанията разполага с две пивоварни – в град Шумен и в град Благоевград, както и с логистични центрове и търговски офиси в страната.
    Основни продукти/марки: Шуменско, Пиринско, Carlsberg, Tuborg, Zatecky Hus, Kronenbourg Blanc, Budweiser Budvar, Erdinger, San Miguel Fresca, Brooklyn Lager, Somersby, Пиринско Безалкохолно Пиво и Carlsberg 0.0%.

    С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги?
    Основната дейност на компанията е свързана с производството на бира и сайдер.  

    Портфолиото на компанията включва разнообразие от първокласни бири – националните Шуменско и Пиринско, международните марки Carlsberg и Tuborg, Zatecky Hus с благороден жатецки хмел от Чехия, френската Kronenbourg Blanc, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger, златистия испански лагер с цитрусови нотки San Miguel Fresca и американската Brooklyn Lager. Карлсберг България предлага на нашия пазар и сайдера Somersby, лидер в своя сегмент, в четири разновидности – ябълка, круша, боровинка, манго и лайм. Компанията има в асортимента си и безалкохолна бира под два от водещите си бранда – Пиринско Безалкохолно Пиво и Carlsberg 0.0%.

    Кои са основните пазари и клиенти на компанията?
    Продукцията на Карлсберг България се реализира предимно на българския пазар, имаме и износ към някои от близките ни страни. Компанията е част от международната Карлсберг Груп, чиито продукти се предлагат на над 150 пазара в света, така че марките ни са популярни и обичани в глобален план.

    Къде има офиси компанията по света? Колко офиса има в България?
    Централният офис на Карлсберг Груп се намира в Копенхаген, Дания. Офисът на Карлсберг България е в град София, като компанията има две пивоварни – в Шумен и в Благоевград, както и търговски и логистични центрове в цялата страна. 

    Колко и какви специалисти работят в компанията?
    В момента в компанията работят около 500 служители.

    Какви хора най-често търси компанията - с какъв опит, познания, умения, технологии?
    Наемаме служители в различни сфери на дейност, които изискват съответните професионални компетенции, образование и практически умения по специалността, но това, което ги обединява, е желанието им да бъдат част то нашия екип. Най-важното качество за нас е личната мотивация. Ние вярваме, че всеки ден е възможност да станем по-добри в това, което обичаме да правим – да създаваме качествени продукти с дългогодишни традиции и автентичен вкус. Обединяват ни нашите ценности, морал и начинът, по който гледаме на света – с откритост, с любопитство, с амбиция и стремеж да се усъвършенстваме и постоянно да подобряваме средата, в която работим и живеем. Ето защо за нас е важно служителите ни да споделят нашите общи принципи, които да следват не само в работата, но и в ежедневието си. Най-силното ни качество е, че сме екип от доказани професионалисти, но въпреки това имаме синхрон заедно.

    В компанията е силно развито междуфункционалното сътрудничество – насърчаваме откритата среда на работа; възможностите за обучение и развитие на персонала; както и за смяна/ротация на позициите в България или в рамките на Карлсберг Груп. В глобалния и динамичен свят, в който живеем, е важно да имаме не само добре подготвени служители, но и хора с отворено съзнание, които лесно се адаптират и са достатъчно гъвкави и отворени към промените. Това е причината да насърчаваме вътрешните обучения и възможностите за саморазвитие на служителите, като им осигуряваме достъп до регулярни тренинги; виртуална платформа за обучения и постоянна обратна връзка за кариерното им развитие чрез цялостен процес по оценка на представянето.

    Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
    Да, абсолютно – наемаме хора с различен опит в кариерата и не ги делим по този показател. Това, което е важно за нас при подбора на кадри, е намирането на точния човек за съответната позиция. Ако той разполага със знанията, желанието и мотивацията да работи и да се учи, ние сме готови да подкрепим неговото професионално израстване. В компанията има редица примери за колеги, които започват работа на по-ниска позиция, но с годините се развиват, достигайки високи управленски нива. Като част от международна компания, ние насърчаваме ротацията на кадри между отделните страни и личния избор на нашите служители да се развиват професионално в България или в чужбина. 

    В Карлсберг България имаме стажантска програма, която лансираме от години с цел да достигнем до младите и талантливи хора в страната. До момента през програмата са преминали редица специалисти, като преобладаваща част от тях остават на постоянни позиции в компанията и изграждат кариерата си при нас. 

    Като част от инициативите ни за привличане и развитие на таланти, през 2020 г. стартирахме и стипендиантска програма съвместно с Университета по хранителни технологии в Пловдив (УХТ).  Карлсберг България отпусна стипендия на студент от университета с цел да подпомогне бъдещото му професионално развитие и придобиването на практически умения в желаната специалност. Стипендиантската програма има за цел да развива младите таланти в България и да им предоставя възможност за старт в кариерата в пивоварната индустрия, която продължава да е един от най-модерните и иновативни сектори в страната. 

    През изминалата година стартирахме и дуално обучение за ученици в гр. Шумен. Наш партньор в града е Професионалната гимназия по механотехника, електроника, телекомуникации и транспорт „Христо Ботев“, където лансирахме дуална форма на обучение по професионално направление „Електроника, автоматика, комуникационна и компютърна техника“. Тази форма представлява комбинация от професионално образование по дадено направление, съчетано с натрупване на практически опит в него. Прилага се в редица държави, сред които Германия, Австрия и Швейцария, и то в различни направления като производство, икономика, IT, строителство, туризъм и др. Разпространена е поради плюсовете, които предлага – възможност за бизнеса да образова и създава кадрите си, а на младите хора дава ценен практически опит, който може да бъде използван при бъдещата им кариерна реализация. В дуалната форма на обучение могат да се включат ученици, успешно завършили 7. клас, при спазване на съответните изисквания на програмата, които са публикувани на нашия уебсайт: https://carlsbergbulgaria.bg/karieri/obrazovanie-s-karlsberg/, както и на страницата на ПГМЕТТ „Христо Ботев“: http://www.pgmett.shumen.icon.bg/.

    Кои са основните технологии, които се използват в компанията?
    Използваме изцяло електронна платформа за обучение на екипа, която позволява гъвкаво и достъпно надграждане на знанията и уменията на всички колеги, независимо от обстоятелствата. Процесът по управление на представянето също е максимално дигитализиран, което води до ефективна и постоянна комуникация и обратна връзка по отношение представянето и постижението на заложените цели. Стараем се да автоматизираме дори и процеса, свързан с управление на сумираното изчисляване на работното време, с което да подсигурим максимална гъвкавост при планиране и управление на работното време на екипите. През настоящата година ще продължим процеса по дигитализация, свързана с цялостното преживяване на служителите като част от компанията, като това ще включи силен фокус върху електронното администриране на част от документооборота, което ще продължим поетапно да надграждаме и занапред. 

    Как се въвеждат новите служители в компанията?
    Новите служители в компанията преминават през специално въвеждащо обучение, което има за цел да ги запознае с историята на компанията и с основните понятия и процеси в пивоварството. Целта е новите колеги не само да придобият представа за дейността на компанията, но и да разберат ценностите и морала, които ни движат, да усетят нашия откривателски дух и да се почувстват част от вълнуващия свят на бирата.

    Имаме и т.нар. Buddy инициатива, при която дългогодишен служител на компанията помага на новоназначения да се адаптира в средата, да се запознае с колегите и с начина ни на работа. Ролята на Buddy е да подкрепя своя колега, както и да му оказва помощ и съдействие през периода на адаптация, който играе ключова роля за цялостното впечатление на новия служител и усещането за екипност в компанията. Сега поради продължаващата пандемия от COVID-19 е трудно да поддържаме програмата в дигитален формат, тъй като при нея има голяма доза личен контакт, общуване и взаимодействие между колегите. Ето защо се надяваме скоро да се върнем към нормалния ритъм на работа и на живот, в който ще имаме възможност да общуваме помежду си не само в дигиталното, но и в реалното пространство.

    Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията?
    В компанията има разработени обучения съгласно нуждите и развитието на различните функции. Така например, имаме специални програми за търговската сила – бирен посланик; умения за водене на преговори; програми за развитие на лидерските умения. С цел да предоставим на служителите си свободен достъп до учебни ресурси и полезни тренинги, създадохме платформа за електронни обучения, в която са адресирани както комуникационни, така и функционални теми. Сред включените модули са: Бизнес комуникация; Управление на времето; Управление на екипи; Основи на лидерството; Търговска математика и др. Тези обучения са достъпни за всички наши служители, които желаят да се възползват от тях и да придобият нови знания в дадена област.

    Имаме обучения, посветени на здравето и безопасността в компанията, което е един от водещите приоритети на всички компании в рамките на Карлсберг Груп. Тези теми отразяват грижата за здравето, изграждането на полезни навици в работата и в личния живот; управлението на стреса, както и безопасното шофиране.

    Възможностите за кариерно развитие са базирани на индивидуалните резултати и професионалното представяне на служителите, но ние подкрепяме този процес чрез популяризиране на отворените позиции вътре в компанията; предоставяне на шанс за ротация и смяна на функциите между отделните екипи; както и обмен на кадри с други пазари в рамките на Карлсберг Груп. Всеки наш служител може да кандидатства по отворена позиция за временна или постоянна работа в регион, в който оперираме – предимно в Европа, Азия и Русия. 

    Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
    Като социално отговорна компания, Карлсберг България предлага редица придобивки на своите служители, сред които ваучери за храна и транспорт; бонус за Коледа и за Великден; допълнително здравно осигуряване, както и бонуси при специални събития като сватба или раждане на дете. Компанията подкрепя служителите си при всички важни за тях моменти.

    Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
    Нашата тайна съставка са хората. Те са сърцето и душата на нашата компанията. Хората, които неуморно влагат всичко от себе си, за да постигаме заедно още по-добри резултати. Хората, които всеотдайно се стремят да стават все по-добри в това, което правят, разгръщайки своите умения, знания и потенциал, за да имаме едно „По-добро днес и по-добро утре“.

    Ние сме не само екип, но и семейство. И поради това силно държим на честното, толерантно и позитивно отношение както помежду ни, така и с нашите бизнес партньори.

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 53 минути
    Анна Панчева е новият ръководител на направление „Човешки ресурси“ в Kaufland България
    Нейният фокус са привличането на таланти и работодателска марка
    преди 2 часа
    Оптимистични данни от Китай в началото на годината
    Индустриалното производство и търговията с по-голям от очаквания ръст през януари и февруари
    преди 3 часа
    3 компании инвестират близо 18 млн. лв. в София и Омуртаг
    От юни 2023 г. Са издадени сертификати за инвестиции в размер на 510 млн. лв., които ще разкрият над 2000 нови работни места
    преди 20 часа
    Apple води преговори за вграждане на Gemini на Google в iPhone
    Компанията е водила преговори и с OpenAI
    преди 21 часа
    Китайски доставчик на части за Tesla ще строи завод у нас
    Плановете са да бъдат разкрити до 200 работни места край Пловдив
    преди 21 часа
    Президентътвръчи мандат за съставяне на правителство на Мария Габриел
    Тя бе посочена като кандидат за министър-председател от ПГ на ГЕРБ-СДС