четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1167 прочитания

    Дойде ли краят на мисленето „лице в лице е най-добре“?

    Как ковид ще трансформира обучението и работата?
    09 април 2021, 11:16 a+ a- a

    Намираме се в разгара на мащабен глобален експеримент. Начинът, по който работим, провеждаме срещи и се обучаваме, се трансформира из основи. Какво означава да работиш, ако не можеш лично да се срещнеш с колеги или клиенти? Как ние, като служители и учащи се през целия живот, се учим и придобиваме нови умения без групови обучения или класове, които са норма от десетилетия? Как ние, като лидери, управляваме представянето на нашите отдалечени екипи, постигаме ангажираност и получаваме обратна връзка в реално време?

    В статия за блога на Световния икономически форум Така млад Кан, основател и главен изпълнителен директор на Gnowbe, коментира промените в начина, по който работим и учим, и бъдещето на общуването лице в лице.

    Дълго след като локдауните приключат, един от ефектите на ковид пандемията ще бъде постоянни промени в традиционните начини на обучение, общуване и работа, отбелязва авторът. От другата страна на тази пандемия ще видим промяна в мисленето за това, какво всъщност означава „обучение“ и как може да бъде проведено. 

    Друг ефект според Кан ще бъде промяна в нагласите. 

    Откога чуваме, че широко разпространената работа от вкъщи е непрактична за повечето бизнеси? Откога ни казват, че обучението лице в лице е единственият „истински“ начин за учене? Благодарение на пандемията разбрахме, че в крайна сметка нито едно от тези неща не е вярно, заключава авторът.

    Много компании трябваше да направят преход към дистанционна работа и обучение напълно неподготвени и бързо да се адаптират към новата реалност. Въпреки че има бизнеси, които винаги ще се нуждаят от взаимодействие лице в лице, за много роли в повечето индустрии с бели яки една от трайните последици на COVID-19 ще бъде краят на мисленето „лице в лице е най-добре“. Тъй като много бизнеси могат да поддържат нивата на обслужване чрез отдалечени цифрови опции, идеята, че работата трябва да се върне към служебните взаимодействия лице в лице на пълен работен ден след приключване на пандемията, не е нито устойчива, нито непременно най-ефективната, се отбелязва в анализа на Кан.

    За повечето бизнеси в бъдеще дигиталното онлайн обучение ще се трансформира от нещо, което се смята за приятно, към приета, задължителна част от смесена работна и учебна среда. То просто ще стане част от „новото нормално“.

    Променящото се мислене, породено от пандемията, ще има ефект и върху това как се случва обучението и как се придобиват нови умения на работното място. Настоящият модел е силно фокусиран върху групово обучение, водено от личен тренер, обучители или уеб семинари за сравнително сухо или техническо съдържание, което е малко повече от слайдове, прочетени на глас, последвани от сесия с въпроси и отговори. Кан очаква след пандемията традиционният инструктивен дизайн да бъде заменен с по-модерно мислене за дистанционно обучение с фокус върху повече виртуални групови преживявания с учебно съдържание, представено дигитално, но по много по-човешки начин, отколкото преди пандемията.

    Предстоят промени и в лидерството. Технологичните решения традиционно се взимат отгоре надолу. Ръководителите и ИТ лидерите решават какви технологии ще се използват за конкретни бизнес нужди или проблеми и запознават/обучават хората, които ще ги използват ежедневно. С пандемията обаче и очакването, че отдалечената работа и опциите за работа от дома ще станат масови, ще видим повече демократизация на вземането на решения относно технологиите на работното място. Според изпълнителния директор на Gnowbe лидерите все повече ще се консултират със своите подчинени какви програми и технологии да използват в бизнеса. И ще бъдат по-отворени към по-разнообразен набор от решения с фокус върху иновациите. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 4 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 9 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 10 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 10 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам