четвъртък, 18 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1049 прочитания

    Как да развиете кариерата си на софтуерен разработчик?

    Част 4: Умения за ефективна технологична комуникация
    09 април 2021, 15:12 a+ a- a

    Софтуерната разработка е сложен процес, тъй като програмистите трябва да определят каква е задачата, която трябва да бъде изпълнена, да я изпълнят и да подсигурят правилното ѝ изпълнение, споделя Анис Дейвис, старши инженерен директор в Meetup. Всяка стъпка от процеса по създаване на един софтуерен продукт изисква провеждането на ефективна комуникация със заинтересованите страни, други разработчици, продуктови мениджъри и тестери, всеки от които има различни виждания за това как проектът трябва да бъде изпълнен. За целта Дейвис смята, че уменията за ефективна технологична комуникация са от съществено значение за успешното приключване на един софтуерен проект.

    Установете стандарти
    В софтуерните екипи съществуват не само стандарти, които определят какво един инженер може да разработи, но и как да постигне крайния желан резултат. Тези стандарти се използват за основа при вземането на решения, намаляват несигурността, спестяват време и подсигуряват, че всички заинтересовани лица очакват един и същ краен резултат.

    Дейвис твърди, че първият стандарт, който трябва да бъде установен, е свързан с очакванията на потребителите. Проектът трябва да вземе предвид какво един потребител би искал от приложението, което се разработва, какви оплаквания могат да възникнат и как проблемите могат да бъдат разрешени още преди да се появят.

    Освен технически стандарти, всеки екип трябва да усвои процеси, като структура на срещите, кои членове на екипа присъстват на тях или как се вземат решения.

    Процесът по изграждане на стандарти е продължителен и позволява развитието им с напредването на проекта. Дейвис съветва да се провежда редовен преглед на установените стандарти и промяната им с цел отговаряне на нуждите на екипа. Тези стандарти включват автоматизация, анализ на изпълнените задачи, управление на проекти, изпробване на софтуер, инструктаж на нови членове на екипа и допълнителни обучения за участващите членове на екипа.

    Ефективни срещи
    За да може всяка компания да предложи отличен продукт, то тя трябва да разчита на екипи, които комуникират ефективно по време на срещи, споделя още Дейвис. Основните причини за провала на срещи според нея са отмяната на срещата в последната минута, липсата на ясен план и присъствието на голям брой хора. За разрешаването на този проблем Дейвис съветва да се създаде процес за срещи, който се фокусира върху установяването на предназначението на срещата, очакваните резултати, преимущества за присъстващите, методи за ангажиране на вниманието, роли и задължения на присъстващите.

    Справете се с предизвикателствата пред ефективната комуникация
    Често срещан проблем при срещи в екипи от разработчици от различни култури и страни е разликата в методите на комуникация. Според Дейвис това включва проблеми като пропуска на присъстващи да споделят за наличието на проблеми по време на среща, колеги, които ръководят срещата, вземането на решения без обсъждането им с други членове на екипа или забавянето на решения заради консултация с други членове на екипа. Това се дължи най-често на различия в културата на работа в екипи с членове от различни националности. Дейвис разкрива какви са четирите стъпки за разрешаването на тези проблеми, възпрепятстващи ефективната комуникация. 

    Първата е изграждането на добри работни взаимоотношения и опознаването на екипа. Това ще намали пропуските в комуникацията и ще позволи изграждането на правилната стратегия за преодоляване на проблеми. 

    Втората е предоставянето на контекст. Според Дейвис членове на екипи, които са с произход от Русия или Япония, например комуникират с множество описващи изрази, които предоставят допълнителен контекст. За разлика от американците и германците, които предлагат по-малко контекст в комуникацията си и изразяват себе си с по-прости и точни изрази. Работата в разнообразен екип изисква проста и ясна комуникация, която може да бъде разбрана еднозначно от всички. 

    Третата стъпка е използването на визуални елементи като диаграми, видео клипове, анимации или други графики, с които да бъде илюстрирана представената информация. 

    Четвъртата стъпка е научаването на повече факти за културата на различните членове на екипа. Книгата The Culture Map на Ерин Майер разкрива осем различни метода за анализ на разликите в работната култура.

    Дейвис допълва, че ефективната комуникация не е лесна. Работата в сферата на софтуерната разработка създава допълнителни пречки и преодоляването им зависи от изграждането на сплотен екип, който може да създаде продукти с високо качество. Създаването на процеси и стандарти е първата стъпка в преодоляването на проблеми с комуникацията.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    Петя Димитрова, АББ: Няма основания да се очаква, че лихвите ще се повишат с въвеждането на еврото
    Между 300 и 400 млн. лв. се очаква да изразходват банките у нас за въвеждането на еврото
    преди 16 часа
    В София ще се проведат първите в България конференция и хакатон, посветени на Ethereum
    ETHSofia ще се състои между 17 и 19 октомври в Иновационен форум „Джон Атанасов“
    преди 16 часа
    ОББ: Очакваме по-висок икономически растеж през тази година в сравнение с 2023
    Пазарът на труда се характеризира с ограничено предлагане на квалифициран персонал и относително високо търсене, което се отразява във висок ръст на средната работна заплата
    преди 18 часа
    Tesla ще съкрати над 10% от работната си сила
    Двама висши мениджъри също се оттеглят
    преди 19 часа
    Sameday планира 200% увеличение на точките за доставка извън дома в България
    Експанзията до 1500 точки до края на 2024 г. е част от регионален инвестиционен план в размер на €30 млн.