сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2059 прочитания

    Как да проведем по-ефективна среща?

    Вижте съветите на Дейл Карнеги
    14 април 2021, 16:02 a+ a- a

    Независимо дали комуникираме лице в лице, или онлайн, както стана практика напоследък, работните срещи могат да се окажат голяма загуба на време, ако не ги планираме и провеждаме разумно. Често сме чували участници в работни групи да се оплакват: „Каква загуба на време! Можех да свърша много повече неща, ако бях прекарал последните два часа зад бюрото си“. Проучванията показват, че над 70% от хората смятат, че си губят времето по време на срещи и дискусии. И все пак срещите могат да се направят по-ефективни. Съвети за това дава Дейл Карнеги в „Общуването като път към успеха“ („Колибри“):

    1. Ограничете броя на участниците. Канете само когото е необходимо. Ако ограничим присъствието само до онези, които има с какво да допринесат по темата или ще участват в изпълнението на решенията, ще спестим времето на останалите и ще направим срещите по-кратки и продуктивни.

    2. Подгответе дневен ред и се придържайте към него. Дневният ред е ключът към успеха или провала на едно заседание. Когато подреждате отделните теми, сложете по-сложните в началото. Тогава хората са все още свежи и могат ефективно да подхождат към задълбочените материи. Добре е дневният ред да се разпрати до всички участници поне три дни преди заседанието. Придържайте се плътно към него – теми, които не са част от него, не бива да се разглеждат.

    3. Въвлечете всички в действието. Участниците трябва да бъдат стимулирани да се запознаят с дневния ред и да участват активно по точките му. Като водещи на срещата, задавайте въпроси и насърчавайте дискусията.

    4. Не обсебвайте срещата. Ако имате нещо за казване, кажете го бързо, стигнете до същността и спрете, за да дадете възможност и на другия да се изкаже.

    5. Приключете делово. В края на срещата обобщете резултатите от дискусията. Ако на някои от участниците са били възложени задачи, уверете се, че както те, така и останалите са наясно какво се очаква от тях и в какви срокове.

    6. Съставете протокол. Не е необходимо той да представлява подробна стенограма от обсъждането , а само резюме на взетите решения по всяка от точките. Погрижете се копия от него да стигнат не само до участниците, но и до всички, които  са засегнати  от тези решения.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 минути
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 24 минути
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 51 минути
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 1 час
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 3 часа
    преди 6 часа