четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    12016 прочитания

    Какво е да работиш в Walltopia?

    Каква е атмосферата, какво я отличава и какви възможности за кариерно развитие предлага компанията, споделя Мария Чинчева, HR Business Partner в „Уолтопия“ АД
    26 април 2021, 15:46 a+ a- a

    Мария Чинчева, HR Business Partner в „Уолтопия“ АД

    Walltopia е създадена през 1998 от Ивайло Пенчев и Метин Мусов и подобно на други успешни компании води началото си от един гараж, но не в Силициевата долина, а във Велико Търново. „Това обаче не ни пречи да постигнем американската мечта и да бъдем най-успешни на най-конкурентния и развит пазар в нашата индустрия – САЩ“, казва с усмивка Мария Чинчева, HR Business Partner в „Уолтопия“ АД.

    Име: „Уолтопия“ АД
    Сфера на дейност: Дизайн и производство на стени за катерене и съоръжения за активно забавление
    В България е от: 1998г.
    Брой служители глобално: 700
    Брой служители в България: 510
    Офиси в България: Централен офис – бул. Цариградско шосе 111 В, гр. София.
    Основни продукти/марки: Rollglider, Fun walls, Walltopia Ropes Courses, Ninja Courses, Adventure Hub, Cloud Climb, The Tree Course, и др. Клиенти/Пазари: Компанията работи в цял свят.
    Основни пазари са Западна Европа, САЩ, Азия.
    Приходи за 2020 год.: 75 млн. лв.
    Брой проекти за 2020 год.: 100+
    Дъщерни дружества в: САЩ, Канада, Китай

    Тя разказва, че идеята за бизнеса се ражда от споделената страст на Ивайло и Метин към катеренето и осъзнаването им, че няма да станат велики алпинисти, но затова пък имат амбицията и уменията да създават стени за катерене по-добре от всеки друг. 23 години по-късно и с 1800 реализирани проекта в 76 страни по света, Walltopia e световен лидер в дизайна и производството на катерачни стени и съоръжения за активно забавление, като цялото производство се случва тук, в България.

    Мария разказва за дейността на компанията и какво я прави различен и предпочитан работодател и ни потапя в атмосферата й.

    Мария, разкажи ни с какво се занимава Walltopia – кои са основните продукти и услуги на компанията?
    Основният ни бизнес е дизайн и производство на катерачни стени и съоръжения за активно забавление. Във връзка с тях се зараждат и много други продукти, с които броят на свързаните ни компании непрекъснато расте – производство и дистрибуция на хватки за катерене, съоръжения, които осигуряват по-висока безопасност при катерене, софтуер за геймификация и дигитализация на традиционния начин на забавление и повишаване на ангажираността на клиентите, онлайн платформа за обратни търгове и др. Много преди „вътрешното предприемачество“ да стане модерно, Walltopia вече го правеше – насърчаваме най-добрите си служители да поемат повече отговорност и да действат като предприемачи, за да изградят даден продукт или услуга от нулата и да го продават на света. Обикновено това се случва първо вътре в Walltopia, а при разкриване на по-голям потенциал за растеж, отделяме продукта и/или услугата в нова компания.

    Кои са основните Ви пазари и клиенти?
    САЩ, Западна Европа, Австралия, Азия, ОАЕ... Практически целият свят. Имаме ресурсите и опита да изградим проект във всяка точка на света. И все пак, за да е успешна една катерачна зала или център за семейно забавление, е важно да е в район, в който хората имат време и средства за спорт и развлечения и същите не се разглеждат като лукс. Walltopia е B2B компания и наши клиенти са предприемачи и инвеститори, които виждат потенциала в индустрията ни, катерачни зали и вериги, университети, молове, центрове за семейно забавление, увеселителни паркове, ски курорти и много други.

    Къде имате офиси?
    Цялото ни производство се случва в България и заедно със свързаните ни компании Composite-X и Climbmat имаме общо два завода в гр. Летница и един в Индустриална зона „Божурище“. Централният ни офис е в София. Извън България работим предимно с търговски представители в различни точки на света.

    Колко и какви специалисти работят в „Уолтопия“?
    Търговци, архитекти, инженери, мениджър проекти имат основно участие в създаването и реализирането на един проект. За да се случи това, те са подкрепени от финансово-счетоводен отдел, маркетинг, логистика и закупуване и пр. Важна част от екипа ни са монтажниците – хората, които пътуват до всяка точка на света и преодоляват всякакви предизвикателства, за да изградят всички наши проекти по най-добрия начин. Не на последно място са и работниците в заводите ни, от които зависи качеството на продуктите ни и които често са двигател на промени и иновации в процеса на производство. Към момента в Walltopia и свързаните ни компании са заети над 500 служители.

    Какви хора най-често търсите - с какъв опит, познания, умения, технологии?
    Търсим и наемаме хора, които умеят да мислят критично, демонстрират задълбоченост в материята на заниманието си и могат да носят отговорност. Това са качества, с които не правим компромис, независимо от конкретната позиция. Не се страхуваме да наемаме по-млади кадри, стига да виждаме в тях потенциал за развитие. Нещо, което намирам за изключително ценно, е гъвкавостта ни по отношение на промотиране на служители – гледаме резултатите, а не се водим по изкуствени правила за израстване в йерархията. Ако колега трайно надминава очакванията ни, реагираме бързо и му даваме по-голямо пространство за развитие. В продължение на тази политика мога да кажа, че не ни е страх да правим промени, за да създаваме по-силни екипи, водени от хора с висока мотивация за успех.

    Компанята отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата?
    Имате ли стажантски програми? Имаме своя лятна стажантска програма от лятото на 2017 и сме горди, че някои от първите ни стажанти продължват да са с нас и днес. Гледаме на стажантите като на равноправни колеги, които от първия си работен ден работят по реални казуси и се чувстват пълнокръвна част от екипа ни. Това е и причината да се радваме на голям интерес към стажантската ни програма, защото в края ѝ стажантите излизат с усещане за постижение и за смислено прекарано време. Заради пандемията миналото лято поставихме програмата на пауза, тази година също няма да бъде в пълния ѝ мащаб, но вече сме в процес на интервюта с кандидати, които ни познават като компания и са чакали подходящ момент, за да кандидатстват.

    Кои са основните технологии, които използвате?
    Архитекти и инженери работят със специализирани софтуери като SketchUp, AutoCAD, Revit, Advance Steel, SolidWorks и др. За обучения използваме Talent Lms. Растежът на компанията наложи и използването на ERP система - нашият избор e SAP.

    Как се въвеждат новите служители?
    Със свободно плуване в дълбокото :) Знам, че не се очаква да отговоря така, но през годините установихме, че един дълъг период на обучения, които не са обвързани с реални задачи и проекти, не дава добри резултати. Често по време на въвеждащото обучение всичко е ясно и при първата реална задача се връщаме отново в разяснения. Затова сме по-скептични откъм учене без практика и предпочитаме да надграждаме от по-лесни към по-трудни задачи, от по-малки към по-големи проекти. Всеки нов служител има ментор, към който да се обръща при въпроси, но екипите ни са сравнително малки и реално всеки колега подпомага новия човек в адаптацията му. Разбира се, имаме и база с въвеждащи обучения, които дават ценна информация за продуктите и процесите ни, но те вървят паралелно с работа по реални казуси от първия ден.

    Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлагате?
    Възможностите за развитие в кариерата при нас са безгранични (дума, която смело използваме в Walltopia). Имаме примери на млади колеги, които още през първата си година са промотирани на ръководни позиции заради показан потенциал и високи резултати. Имаме колеги, на които даваме възможност за ротация на роли в компанията и в групата ни, за да открият позицията, която най-добре резонира в тях. Имаме колеги, които са командировани в някои от офисите ни, и други, които отварят самостоятелни офиси на приоритетен пазар. Имаме колеги, които поемат управлението на новосъздадена компания и такива, които стават наши партньори и съоснователи в нов бизнес. Участието в международни изложения и посещенията на обекти в чужбина също носят възможност за учене, придобиване на международен опит и развитие.

    Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
    Имаше период, в който често ни питаха: „Що е това катерене и кой си ги купува тези стени?“. Радваме се, че това се промени и все повече хора избират катеренето за свой спорт. В този ред на мисли една от важните ни придобивки е възможността за преминаване на въвеждащ курс по катерене, след който всички служители имат възможността да посещават залата ни безплатно. Всеки нов служител, преминал успешно изпитателния си срок (или по-рано при преценка от ръководител) може да се възползва и от гъвкаво работновреме със старт на работния ден между 7:00 и 10:00 сутринта, което много улеснява постигането на баланс между работа и личен живот. Предлагаме и стандартни неща като ваучери за храна, тиймбилдинги, коледни партита за служители и за техните деца във Funtopia, възможност за допълнително здравно осигуряване, и др.

    Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят за Walltopia според Вас?
    Не знаят колко отворени сме да подкрепяме талантливи служители и да им осигуряваме пространство за растеж, но се надявам, че разговорът ни ще промени това. Не знаят и че подкрепяме много смислени каузи, без да ги обличаме в модерни фрази като Diversity & Inclusion или корпоративна социална отговорност. В Walltopia наричаме нещата с истинските им имена и винаги бягаме от клишетата. А това носи доброто чувство винаги да знаеш къде се намираш, какво правиш и защо го правиш.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на УОЛТОПИЯ АД в JOBS.bg тук

    ВИЖТЕ ОЩЕ:

    Какво е да работиш във Fourth България?
    Какво е да работиш в TELUS International Europe?
    Какво е да работиш в DataArt?
    Какво е да работиш в Schwarz IT България?
    Какво е да работиш в Anakatech?
    Какво е да работиш в A1 България?
    Какво е да работиш в Cargotec?
    Какво е да работиш в Kaufland България?
    Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?
    Какво е да работиш в Paysafe?
    Какво е да работиш в Карлсберг България?
    Какво е да работиш в Melexis България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 21 минути
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка
    преди 39 минути
    Предлагат бърза ликвидация на неработещи фирми
    От 30 хил. до 50 хил. нови дружества се създават на година, като над 90% от новостартиралите компании се провалят още в началните стъпки
    преди 1 час
    3 български авиокомпании ще летят до Китай
    Правителството определи авиопревозвачите за директните полети до Поднебесната империя
    преди 2 часа
    преди 2 часа
    ЕК с планове за европейска диплома
    Така ще се насърчи мобилността с учебна цел в рамките на ЕС
    преди 2 часа
    В България има все по-голям интерес към използване на AI в счетоводството
    Счетоводителите се сблъскват със значително увеличаване на документооборота, което изисква по-ефективни методи за обработка и анализ на данните