четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1650 прочитания

    Кои са основните фактори при избор на работодател в ИТ сектора?

    Вижте какво сочи анализ на Немечек България
    28 април 2021, 11:49 a+ a- a

    Обучението и хибридният модел на работа се налагат като приоритетни фактори при избора на работно място за ИТ специалистите у нас през последната година, белязана от COVID-19 пандемията. Така те изместват популярните доскоро въпроси за социалните придобивки, допълнителните дни годишен отпуск и креативните офис пространства. Това показва анализ на Немечек България на база проведени над 400 интервюта за работа с кандидати.

    “Основен фактор при избора на месторабота остават финансовите условия, но наред с тях със значеща тежест на преден план излизат темите за стабилността на компанията-работодател и възможностите за професионално развитие с фокус върху обученията”, обяснява Теодора Борисова, „Подбор и развитие на таланти“ в Немечек България. “Над 60% от кандидатите поставят именно тези въпроси на първо място по време на интервютата.”, допълва тя.

    Ако допреди кризата много ИТ специалисти у нас без притеснение избираха работа за компании с краткосрочни проекти, то сега болшинството залагат като приоритет стабилността на работодателя и търсят дългосрочни ангажименти.

    По време на интервютата кандидатите споделят, че именно новата COVID-19 ситуация е катализатор за промяна в нагласите им, като някои от тях лично са претърпели негативи от замразяване на активности. Това съответно ги кара да търсят работа по устойчиви проекти с история, които се развиват успешно с години и десетилетия.

    Анализът показва още, че все повече кандидати за ИТ позиции се интересуват освен от възможности за повишаване на професионалната квалификация със специализирани курсове, участия в семинари и конференции, също така и от обучения за личностно развитие и т.нар. “меки умения”.

    “Фокусираме вниманието си и инвестираме системно именно в тази посока, като сме една от първите компании в сектора у нас, която предложи coaching сесии на всичките си служители. Вече една трета от екипа е преминал през тази практика с личен коуч, а оценката на участниците е много висока, като всички биха я препоръчали на колега”, обяснява Мехрибад Моллова, „Развитие на таланти“ в Немечек България. “През последната година в отговор на предизвикателствата, пред които ни изправи новата COVID-19 реалност, организирахме и специални семинари със съвети за психологическо здраве. Темата остава актуална и тази година, като стартирахме нова програма за надграждане на личния коучинг, в която при необходимост и желание да се включат и индивидуални консултации за психологическа подкрепа”, разказа още тя.

    Специализираните професионални обучения, които компанията предоставя, също са ключово важни, както за служителите, така и за кандидатите. Чрез свободен достъп до едни от най-популярните обучителни платформи на глобално ниво заинтересованите са преминали вече през над 800 курса с различна насоченост и продължителност. В Немечек България се организират и около 50 специализирани обучения годишно, съобразени с конкретните нужди на екипите и необходимата експертиза за проектите, по които работят. От началото на 2021 година вече са реализирани 18 такива проекта. При желание служителите имат достъп и до специално организирани за тях езикови курсове.

    Анализ на нагласите на кандидатите и служителите през последната година показва още, че предпочитаният модел на работа е хибридният. Свободата, която компании като Немечек България са предоставяли и преди COVID-19 кризата за работа както в офиса, така и отдалечено, остава важна.

    Въпреки това обаче, по-голямата част от специалистите споделят, че наличието на съвременни технологии и улеснения за дистанционна работа в екип не може да замени изцяло комуникацията на живо. Особено важно се оказва присъствието в офиса в периодите на въвеждане на нови служители в компанията, както и при стартирането на нови проекти.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 2 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 3 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 4 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 7 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк