„За да се създаде интерактивен климат на сътрудничество, постоянно питайте членовете на екипа „Ти как би постъпил?“. Изслушвайте отговорите им и ги насърчавайте да продължават да мислят по проблема и да дават още предложения.“ - Артър Р. Пел, консултант „Човешки ресурси“
Не всички групи са екипи. Традиционната работна група е съставена от индивиди, чиято работа е насочвана от ръководител. Членовете вършат онова, което им е възложено и са оценявани според индивидуалното им представяне. В екипа ръководителят насочва и улеснява работата на членовете, които споделят отговорността за свършване на работата. Екипите се различават фундаментално от работните групи по това, че изискват и индивидуална, и споделена отговорност. Това прави възможно достигане на по-високи нива на изпълнение, отколкото индивидите могат да постигнат сами, дори когато действат оптимално. Ако организацията търси креативни подходи към изпълнението на задачите, представяне, което да е повече от просто задоволително, и възможност да се развият способностите на служителите, е добре да използва екипният подход.
Тази таблица, публикувана в „Как да решаваме конфликтите в живота си“ от Дейл Карнеги (Colibri), бележи разграничението между групи и екипи: